حسین پورحسین: طی حکمی از سوی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، جواد پورجاهد با حفظ سمت معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوي ب ...

 دانش آموزان سفیران سلامت در جامعه به شمار می‌آیند

ه عنوان سرگروه حوزه سلامت و تندرستی استانهای خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوي، یزد، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، گیلان و مازندران منصوب شد.

در همین ارتباط با حضور رئیس اداره فناوری و ارزیابی عملکرد معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و قطبهای کشور قزوین، خراسان رضوي و خوزستان، جلسه هم اندیشی و هماهنگی و تحلیل عملکرد برنامه پنجم توسعه استانها و تبیین وضع موجود حوزه بهداشت و تندرستی تشکیل شد.

جواد پورجاهد در این جلسه با اشاره به اینکه شما از استانهای مختلف کشور به میهمانی علی بن موسی الرضا(ع) طلبیده شده‌اید، گفت: ارتقای سلامت و بهداشت دانش آموزان با استفاده ازمنابع و امکانات درون سازمانی و بهره گیری از منابع در اختیار دیگر دستگاه‌ها می‌تواند بهداشت و تندرستی و سلامت را در دانش آموزان مورد توجه قرار داده و با توسعه آن در خانواده و جامعه به سمت سلامت محوری هدایت شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوي با تأکید بر اینکه ارتقای سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانش آموزان از اولویتهای حوزه تربیت بدنی و سلامت به شمار می‌آید، عنوان کرد: استان خراسان رضوي با یک میلیون و 200 هزار دانش آموز 10 درصد دانش آموزان کشور را به خود اختصاص داده و در تمامی المپیادها و مسابقات ورزشی دارای رتبه‌های اول و بالای جدول عملکرد قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در بحث تحلیل عملکرد زیرمجموعه حوزه سلامت و تندرستی نیازمند تعامل و همفکری و همگرایی و شناخت ظرفیتها و توانمندی‌ها و استقرار مفاهیم بهداشتی و ترویج آن هستیم، گفت: دانش آموزان سفیران سلامت در جامعه هستند و ما باید با استفاده از تخصص و توانمندی و توجه به تغییر رفتارهای مخاطره آمیز به بهداشت محیط مدرسه و بهداشت و ورزش دانش آموزان توجه ویژه داشته باشیم و در محتوای آموزشی درس بهداشت و سلامت دانش آموزان را به مشارکت دعوت کنیم.

سرگروه حوزه سلامت و تندرستی استانهای یاد شده همچنین خواهان افزایش 20 درصدی حوزه سلامت و تندرستی و مراقبان بهداشت شد و افزود: باید شرح وظایف پزشکان و پست‌های ترکیبی متولی داشته باشد و در تدوین برای برنامه ششم همه استانها مشارکت و همفکری داشته باشند.

فریده سامانی، رئیس اداره فناوری و ارزیابی عملکرد معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هم طی سخنانی ضرورت بهره گیری از توانمندی‌های تخصصی در حوزه تربیت بدنی و سلامت سیاستهای حوزه سلامت را در هفت محور مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبري و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر برنامه محوری، مدرسه محوری، تخصص محوری، کیفیت محوری، اخلاق محوری و فراگیر محوری تأکید شده است و باید در ارایه گزارشها بر آمار دقیق و واقعی که با واقعیات جامعه هم همسو باشد توجه داشته باشیم و کارگروه‌ها با شیب ملایم برنامه‌هایی را ارایه کنند که بتوان در برنامه پنج ساله تدوین شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.