قدس آنلاین یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: اعتکاف فرصتی مناسب جهت انجام فعالیت های فرهنگی و دینی می باشد.


فعالیت های فرهنگی در اعتکاف باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین از یزد  ، سید محمد شریف حسینی کوهستانی ، در جلسه ستاد اعتکاف استان که در محل دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد ، با تبریک حلول ماه مبارک رجب وولادت با سعادت امام محمد باقر (ع) اظهارداشت:به برکت انقلاب اسلامی ایران بسیاری از سنت های حسنه فراموش شده در کشور احیا شد که یکی از این سنت ها ، سنت حسنه اعتکاف بود.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم در سال های اخیر از اعتکاف افزود: این مراسم معنوی در حال حاضر با حضور اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

حسینی کوهستانی با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: ایشان می فرمایند مهمترین چیزی که از آسمان به زمین می آید توفیق الهی است و مهمترین چیزی است که از زمین به آسمان می رود اخلاص است.

وی اظهار داشت: اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی، دور شدن از دغدغه ها و غبارهای دنیوی و رسیدن به صفای قلب و پاک شدن است.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه در سال گذشته در 154 مسجد در سطح استان اعتکاف برگزار شد تصریح کرد : در مجموع بیش از 15 هزار نفر سال گذشته در این مراسم معنوی شرکت داشتند.

وی در خصوص نحوه ثبت نام جهت حضور در اعتکاف گفت: استان یزد اولین استان کشور است که ثبت نام اعتکاف در آن به صورت اینترنتی  انجام شد و اکنون این طرح به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: ثبت نام اعتکاف از 1 اردیبهشت در یزد آغاز می شود و تا 10 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص هزینه ثبت نام حضور در اعتکاف خاطرنشان ساخت : با برآوردهای انجام شده به ازای هر نفر 500 هزار ریال برای ثبت نام دریافت خواهد شد.

حسینی کوهستانی از اعتکاف به عنوان فرصتی مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی دینی یاد کرد و افزود: ما می توانیم معنویت را در اعتکاف  و از طریق شیوه ها و راه های گوناگون به مردم عرضه کنیم.

وی خطرنشان ساخت : اعزام مبلغ،تهیه کتب، بیان احکام، ارتقاء سطح آگاهی معتکفین،تهیه بروشور و پلاکارد و ... از جمله راه هایی است که از طریق آن می توان معنویت را در بین معتکفین تقویت کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.