قدس آنلاین – ایلام: معاون اول رئیس جمهور گفت: منطقه آزاد تجاری مهران در آینده نزدیک راه اندازی می شود و امکانات رفاهی بیشتری در اختیار تجار و بازرگانان قرار می گیرد.

منطقه آزاد تجاری مهران در آینده نزدیک راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، اسحاق جهانگیری در جریان سفر یک روزه به استان ایلام با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهینه به زوار عتبات عالیات، پیگیر ایجاد راه آهن برای استان ایلام هستیم، اظهارداشت: در همین راستا چهار بانده کردن راه ارتباطی ایلام – مهران برای سهولت در تردد زوار در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه با حضور در شهرستان مهران از پایانه مرزی و گمرک این شهرستان بازدید و با تجار و بازرگانان ایرانی دیدار کرد، همچنین ایشان بصورت هوایی از چاه های نفتی آذر و چنگوله بازدید کرد.

چاه های آذر و چنگوله شامل ۱۹حلقه چاه نفت در کوتاه مدت روزانه ۳۰ تا ۳۵ هزار بشکه نفت استخراج می شود و در بلند مدت این میزان به ۶۵ هزار بشکه افزایش می یابد.

هم اکنون در میدان نفتی مشترک آذر و چنگوله پنج دکل حفاری مشغول فعالیت هستند .

بعد از سفر هیئت دولت به استان ایلام در سال گذشته بحث منطقه آزاد تجاری مهران توسط مسئولان استان مطرح شد که رئیس جمهور نیز قول بررسی این طرح را داد و بعد از مدتها  این طرح در کارگروه مناطق آزاد کشور و بعد از آن نیز در هیئت دولت تصویب رسید و برای اجرایی شدن تنها به مصوبه مجلس نیاز دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.