اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران یمن از سرگیری مذاکرات جامع میان گروه‌های یمنی را خواستار شد.

اتحادیه اروپا: بحران یمن باید از طریق سیاسی حل و فصل شود

به گزارش ایسنا،به نقل از شبکه خبری العربیه، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مداخله جویانه که در پایان مذاکرات روز دوشنبه در لوکزامبورگ صادر شد، ضمن درخواست از جنبش مردمی انصارالله یمن (شیعیان حوثی) برای عقب نشینی از صنعاء خواهان حل سیاسی بحران یمن شدند.

وزرای خارجه این اتحادیه همچنین از تعیین خالد بحاح به عنوان معاون عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن، استقبال و تاکید کردند بحران یمن باید از طریق راهکارهای سیاسی حل شود.

در بیانیه مذکور نسبت به اوضاع یمن ابراز نگرانی و اعلام شده که تحولات اخیر یمن، آرامش و امنیت منطقه را به ویژه در منطقه شاخ آفریقا، دریای سرخ تهدید می‌کند.

این اتحادیه در ادامه بیانیه خود بر اجرای فوری قطعنامه سازمان ملل، از سرگیری مذاکرات جامع و نیز تعیین جدید سازمان ملل در یمن تاکید کرد.

اعضای این اتحادیه در پایان از حمایت شورای همکاری خلیج فارس از قطعنامه سازمان ملل استقبال کرده و مدعی شدند تنها راه خروج از بحران کنونی و مقابله با فروپاشی اقتصای و انسانی در یمن اجرای این قطعنامه است.

این اتحادیه در بیانیه خود از همه کشورهای منطقه خواست در راستای مقابله با گسترش بحران و عدم ثبات در منطقه با طرف‌های یمنی تعاملی سازنده داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.