قدس آنلاین:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت:شوراها و دهیاری ها باید در هزینه کرد اعتبارات خود دقت لازم را داشته باشند.

شوراها در هزینه کرد اعتبارات دقت لازم را داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، محمد حسین علی نیا در جلسه هم اندیشی شوراهای بخش استان اظهار داشت:اعتباراتی که به دهیاری ها، شوراها و شهرداری ها تعلق میگیرد مصداق بارز بیت المال است که باید در جهت حل مشکلات روستاییان هزینه شود.

وی با بیان اینکه تاکید دولت بر خود گردانی شهرداری ها و دهیاری هاست، ادامه داد:تاکید دولت یازدهم بر خودگردانی شهرداری ها و دهیاری ها از طریق ایجاد درآمد پایدار است و این درحالیست که در این دولت به رغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی اعتبارات بسیاری به دهیاری ها و شهرداری ها تزریق شده است.
علی نیا خاطرنشان کرد: همت دولت، رشد و توسعه مناطق محروم و جهت گیری مثبت مسوولان به عنوان متولی و ناظر بر عملکرد دهیاری ها است.
وی بیان کرد:فرهنگ مشارکت مردم این نیست که فقط به شوراها رای دهند بلکه باید مطالبات و خواسته های خود را از طریق شوراها و دهیاری ها پیگیری کنند.
علی نیا در ادامه با بیان اینکه یکی از این موارد مشارکت مردم، پرداخت عوارض است، توضیح داد: دهیاران و اعضای شوراهای بخش باید این نکته را بدانند که در گام نخست باید عمران و آبادی در روستاها را به مردم ارمغان دهند سپس انتظار دریافت عوارض از مردم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر مردم نیز باید بدانند مبلغ این عوارض سنگین نیست و در قبال آن خدمات بهتری را دریافت خواهند کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: شوراها تعاریف مختلفی دارد که مهم ترین تعریف آن حلقه واسطه بین دولت و ملت است که البته شعار امسال مقام معظم رهبری در شوراها نیز تجلی یافته است.
محمد حسین علی نیا اظهار داشت:با توجه به شعار امسال، کارها، برنامه ها، سیاست شوراها باید در جهت رفاه و امنیت مردم استفاده شود و اگر همدلی و هم زبانی نباشد انجام این امور سخت تر خواهد شد.
وی در ارتباط با جذب سرمایه گذار و گردشگر در روستاها نیز گفت: بیش از 70 درصد روستاهای استان قابلیت جذب سرمایه گذار و گردشگر را دارند که لازمه این کار معرفی روستاها از سوی دهیاری ها و ساخت برنامه در صدا و سیما است.
علی نیا در ادامه تصریح کرد: اکثر روستاهای این استان در حوزه صنایع دستی ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذار دارد که امیدواریم دهیاری ها و شوراها به این موضوع اهمیت بیشتری دهند.
انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.