قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت:به رغم تحریم ها و منابع مالی محدود در حوزه آموزش عالی و مدرسه سازی استان از زمان دولت یازدهم تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان و ۶ میلیارد تومان جهت تجهیزات پزشکی بیمارستانهای استان هزینه شده است.

دولت یازدهم ۳۰۰میلیارد تومان در حوزه آموزش عالی و مدرسه سازی در خراسان شمالی هزینه کرده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبجنورد، سید علی اکبر پرویزی در جمع اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:در بخش آموزش و دانشگاه های این استانها به رغم پایین بودن برخی شاخص ها نسبت به کشور بازهم تلاش های بسیاری برای حل مشکلات این حوزه صورت گرفته است.
وی ادامه داد:نباید بعد از گذشت یک سال و نیم از آغاز به کار دولت یازدهم نبایدانتظار حل تمامی مشکلات را داشت با وجود وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها بازهم توجه و کمک های بسیاری به مناطق محروم شده که در نوع خود مثال زدنی است.
پرویزی با تاکید بر موضوع ساماندهی دانشگاه ها بیان کرد:علاوه بر ساماندهی دانشگاه ها باید به سمت کیفی کردن رشته ها و آموزش پیش رفت و در این راه نیازمند همت دولت و مجلس هستیم تا از گسترش فضای فیزیکی غیرکارشناسی شده مراکز آموزش عالی جلوگیری کند.
وی اضافه کرد:در زمینه  کمبودهای وسایل آزمایشگاهی دانشگاه ها؛ روسای این مراکز اولویت های خود را مشخص تا با کمک وزارت خانه ها، استانداری و خود دستگاه های اجرایی این کمبودها برطرف شود..
پرویزی با اذعان بر اینکه کمک های ما به دانشگاه های این استان بی سابقه بوده، اظهار داشت:با صراحت کامل می گوییم که هیچ استانی به اندازه استان ما به مجموعه آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و مراکز عالی کمک و حمایت نکرده است و این به لطف کمک های دولت تدبیر و امید است.
وی گفت: یک هزار میلیارد تومان فقط از ردیف اعتبارات استانی در یک سال و نیم گذشته وارد این استان شده و همان طور که مردم این استان صبور هستند ما نیز باید در سایه تلاش مضاعف بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم.
پرویزی با بیان اینکه در زیر ساخت های استان های جدید با چالش روبه رو هستیم، افزود:نباید دانشگاه های این استان که عمر آنها کمتر از ده سال است خود را با دانشگاه های استانهای گلستان یا خراسان رضوی مقایسه کنند ما در این حوزه فقط به دنبال کیفیت آموزش هستیم.
وی گفت: در مهرماه امسال یکصد و بیست مدرسه در این استان راه اندازی می شود که البته برای مناطق راز و جرگلان و آشخانه نیز پروژه های جدید آموزشی تعریف شده که بنیاد برکت قول ساخت 20 مدرسه را برای این مناطق داده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.