قدس آنلاین یزد - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد گفت: يكي از مشكلات شهر يزد و شهرهاي صنعتي استان حاشيه نشيني شهري است كه متأسفانه اين معضل به سرعت در حال گسترش است.

حاشيه نشيني يكي ازمهم ترین  مشكلات شهر يزد است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سيدمحمدرضا سيدحسيني اظهارداشت: حاشيه نشيني شهري باعث دو مشكل عمده مي شود كه يكي مشكلات فرهنگي و ناهنجاريهاي اجتماعي و مشكل ديگر مشكلات سازه اي است كه به علت ساخت وسازهاي غيرمجاز، غيراصولي و غيراستاندارد براي شهرها به وجود مي آيد.

وی افزود : اين حاشيه نشيني، تصرف و تجاوز غيرمجاز اراضي در شهر يزد نيز آرام آرام شكل گرفته و ساخت وسازهاي غيرقانوني در مناطقي از شهر در حال گسترش است.

سيدحسيني تصریح کرد : در شرايطي كه ما هزينه هاي زيادي براي ايجاد فضاي سبز و نگهداري آنها مي پردازيم شاهد تفكيك باغها و خشكاندن عمدي آنها و ساخت وساز غيرمجاز و غيرقانوني در آنها هستيم و اين اقدام نه تنها به فضاي سبز آسيب مي رساند بلكه مشكلات فراواني براي شهر به وجود مي آورد و لازم است با متخلفين برخورد جدي و قانوني صورت گيرد.

معاون استاندار يزد خاطرنشان ساخت : يكي ديگر از مشكلات مهم كه به ويژه در شهر يزد گسترش يافته وجود متكديان در معابر عمومي و چهارراههاي اصلي شهر است كه اغلب هم غيربومي هستند و به صورت سازمان يافته در حال تكدي گري در شهر هستند و چهره شهر را زشت نموده اند.

وی  افزود: وجود اين متكديان به ويژه در زمانها  و فصلهايي كه گردشگران داخلي و خارجي به استان سفر مي كنند مناظر بدي براي شهر رقم مي زند، اين مشكل در استانهاي مجاور مانند اصفهان و فارس مشاهده نمي شود و شايسته است نسبت به جمع آوري اين متكديان نيز اقدامات لازم صورت گيرد.

در ادامه اين جلسه رئيس كل دادگستري استان يزد خدمت به مردم در نظام جمهوري اسلامي ايران را از توفيقات الهي دانست و با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام "دولت و ملت، همدلي و هم زباني" عنوان كرد : زماني اين همدلي و هم زباني اتفاق مي افتد كه دستگاهها و نهادهاي دولتي به مردم خدمت رساني خوب داشته باشند و مردم به اقدامات دولتمردان اعتماد داشته باشند.

محمدرضا حبيبي همچنين خواستار تقويت واحدهاي حقوقي و اجرائيات شهرداري، روان سازي و شفاف سازي فعاليتها در شهرداري و دسترسي آسان همه مردم به عدالت شهري شد و براي همكاري، تعامل سازنده و حمايت قضايي از شهرداري قول مساعد داد. در ابتداي اين نشست مديركل امورشهري استانداري يزد، شهردار يزد، شهرداران مناطق شهر يزد و شهرداران شهرهاي استان در زمينه مشكلات شهري به بيان ديدگاههاي خود پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.