«خانه دختر» در حالی از سوی برخی رسانه‌ها در فهرست فیلم‌های توقیفی قرار گرفته که هنوز قراردادی برای اکران آن بسته نشده است.

«خانه دختر» قرارداد اکران نبسته است/ بررسی اکران جدید در هفته بعد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، این روزها بحث اکران شدن یا نشدن فیلم «خانه دختر» در محافل خبری و سینمایی مطرح است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز نگرانی از اکران این اثر سینمایی خواستار پاسخگویی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره هستند.

منتقدان معتقدند فیلم موضوعی را مطرح می کند که مغایر با شئونات عرفی جامعه اسلامی - ایرانی است و به همین دلیل اکران آن یا نباید اتفاق بیفتد یا باید با تغییراتی در نسخه مدنظر برای اکران، درباره آن تصمیم گیری شود.

همچنین برخی رسانه ها از مخالفت حوزه هنری و شهرداری تهران برای اکران «خانه دختر» در سینماهایشان خبر دادند؛ خبری که تا امروز به طور رسمی از سوی مسئولان این دو نهاد تایید یا تکذیب نشده است.

از سوی دیگر برخی رسانه ها، «خانه دختر» را در لیست فیلم های توقیفی قرار داده اند بدین معنا که فیلم پروانه نمایش وزارت ارشاد را دارد ولی اجازه اکران نیافته است.

این فیلم سال گذشته در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از همان روزها حاشیه‌هایی درباره آن ایجاد شد.

و اما این چالش ها در حالی پیش آمده و پای مجلس و وزیر به میان کشیده شده است که هنوز «خانه دختر» قراردادی برای اکران ندارد. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اخبار این روزها مبنی بر اکران عمومی فیلم «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه حسینی گفت: درباره اکران این فیلم زمانی می توانم توضیح دهم که قرارداد فیلم با سرگروه سینمایی بسته شده باشد.

وی تاکید کرد: در آخرین جلسه ای که شورای صنفی نمایش روز گذشته ۳۱ فروردین ماه داشت، هیچ قراردادی برای اکران آن بسته نشد. در جلسه روز گذشته نه تنها برای فیلم «خانه دختر» بلکه برای هیچ فیلم دیگری تصمیم گیری نشد و قرار است دوشنبه هفته آینده ۷ اردیبهشت ماه قراردادهای اکران دوم نوروزی بررسی شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.