قدس آنلاين : معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش شهرستان سبزوار بر استفاده از پتانسيل هاي خارج از شهرستان تاکید کرد.

احداث دو آموزشگاه در 2منطقه سبزوار كلنگ زده شد

به گزارش قدس آنلاين از سبزوار دكتر مرتضي بينش در آيين كلنگ زني دو واحد آموزشي در محل مركز آموزشي رفاهي فرهنگيان سبزوار گفت : احداث اين دو آموزشگاه در 2منطقه سبزوار باعث استفاده 35هزار نفر از مردم شهر خواهد شد.

وي نياز آموزش و پرورش به فضاهاي جديد را يادآور شد وافزود : نگاه هاي زيبا و عميق و گذشت خيرين مدرسه ساز جهاد مقدسي است كه در راه خدا انجام مي شود.

بينش اظهار اميدواري كرد: بنياد مشايخي بتواند يكصد و سي آموزشگاه خود را در اين شهر احداث نمايد.

شهردار سبزوار نيز در اين مراسم با تقدير از خانواده هاي مشايخي گفت: اقدامات ماندگار خيرين زمينه هاي مساعد همكاري در همه عرصه ها را فراهم مي كند.

دكتر محدعلي طالبي قول مساعد خود در زمينه هاي مختلف به آموزش و پرورش را يادآور شد و گفت: خوشبختانه قدم هاي مثبت بنياد مشايخي در آموزش و پرورش و بهزيستي شهرستان سبزوار در اين شهر مثمر ثمر بوده است.

معاون پشتیبانی و مدیریت توسعه آموزش و پرورش سبزوار هم در این مراسم تعداد دانش آموزان سبزواری را 52 هزار و 500 نفر دانست و خاطر نشان كرد : سبزوار دارای 285 واحدآموزشی است كه سرانه استاندارد برای هر دانش آموز در مقطع ابتدائی 4 و نیم، متوسطه اول 5 و نیم و متوسطه دوم 7 متر است که در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در مقاطع ابتدايی 2و نیم و متوسطه اول 4 متر است.

حسن محرابی افزود: متاسفانه سرانه هر دانش آموز در برخی مدارس شرق شهر و حاشیه 60 سانتی متر است این مدارس که به صورت دو شیفت فعال است آمار قابل توجه 1300نفری دانش آموزان را به خود اختصاص داده است.

وی به کمبود فضای آموزشی و کیفیت آن در منطقه شمال غرب شهرستان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان برای دسترسی به نخستین فضای آموزشی در این منطقه باید 4 کیلومتر راه را طی کنند .

محرابی با بیان این که از ابتدای مهر ماه سال گذشته 15 باب واحد آموزشی در شهرستان به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: در حال حاضر بیشترین توجه خیرین بایستی به مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر رسمی باشد تا دانش آموزان این مناطق نیز در فضای مناسب تحصیل کنند.

این مسؤول با بیان این که در وضعیت فعلی باید شرایط تدریس با تکنولوژی روز همراه باشد اظهار داشت : متاسفانه بخش قابل توجهی از مدارس ما از سیستم های هوشمند بی بهره هستند این امر نیازمند صرف هزینه ای زیادی است خیرین اگر شرایط کمک به ساخت مدرسه را ندارند می توانند در هوشمند سازی کلاس های درس کمک حال آموزش و پرورش باشند.

شایان ذکر است در اجرای برنامه های بازآفرینی پایدار شهری، دو منطقه نیروگاه و عیدگاه که به عنوان محله های هدف در سبزوار شناسایی شد.

دو پروژه آموزشی با متراز 2500 و 4 هزار متر، 6 کلاسه توسط خانواده مشایخی خیرین مدرسه که تاکنون چندین باب فضای آموزشی توسط وی در شهرستان به بهره برداری رسیده کلنگ زنی شد.

همچنین به پاس خدمات اعضای بنیاد مشایخی از سوی شهرداری سبزوار بوستانی در محله صالح آباد به نام بنیاد مشایخی نامگذاری شد./  1انتهاي پيام  

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.