فريدون عباسی رئيس سابق سازمان انرژی اتمی كه مورد سوءقصد قرار گرفت و خوشبختانه از اين ترور جان سالم به در برد؛ يكی از منتقدین، بيانيه لوزان سوئيس است كه در روزهای گذشته، آنچه تيم مذاكره‌كننده ايرانی در سوئيس انجام داده را از منظر علمی نقد كرده است.

اشتباه رئيس سابق سازمان انرژی اتمی يا گاف خبرنگار؟!
وی در جديدترين اظهار نظر خود كه در جلسه «بررسی بیانیه لوزان» که در دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد مشهد بيان شده و خبرگزاری فارس آن را منتشر كرده است، اشتباه عجیبی انجام داده و به جای به كار بردن "وات" كه واحد اندازه گیری انرژی االكتریكی است، از واحد "بایت" كه واحد اندازه‌گیری "داده‌ رایانه‌ای" است، استفاده كرده است.
 
به گزارش برق نيوز، البته اين احتمال ني‍ز می رود كه به دليل جدی نگرفته شدن "روزنامه نگاری علمی" در رسانه‌های كشور و نداشتن اطلاعات تخصصي حوزه انرژی توسط خبرنگار اين اتفاق رخ داده باشد.

اشتباه رئيس سابق سازمان انرژی اتمی يا گاف خبرنگار؟!

مشروح كامل اظهارات وی به نقل از خبرگزاری فارس در ادامه می‌آيد:

"فعالیت سازمان انرژی اتمی در کشور از سال 53 آغاز شد که در آن زمان حداقل 10 هزار مگابایت برق هسته‌ای برای رژیم شاه پیش‌بینی می‌کردند.

عباسی اظهار کرد: سپس فرانسوی‌ها در اصفهان کارخانه سوخت را طراحی کردند و ساخت دو رآکتور 900 مگابایت را بین اهواز و آبادان انتخاب کردند و برای بوشهر نیز یک شرکت آلمانی قسمت بندرگاه بوشهر را انتخاب کرد که برای بهره‌برداری 4 هزار و 200 مگابایت انرژی از آن برنامه‌ریزی انجام شد."

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.