رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، با بیان اینکه قیمت مرغ زنده حدود ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان است،گفت: قیمت مرغ امروز درمیدان بهمن حدود ۵۰۰۰ تومان و درمیادین میوه و تره‌بار ۵۲۶۰ تومان است.

استقبال کم مردم، از خریدگوشت مرغ در میادین/ نرخ مرغ در میدان بهمن؛ 5000 تومان


به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایسکانیوز، محمد یوسفی، با بیان اینکه قیمت مرغ امروز درمیدان بهمن حدود ۵۰۰۰ تومان است، به ایسکانیوز،گفت: امروز سه شنبه (اول اردیبهشت ماه) قیمت مرغ در میادین میوه و تره‌بار ۵۲۶۰ تومان و قیمت مرغ زنده حدود ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان است.

وی،ادامه داد: استقبال مردم از خرید گوشت مرغ در میادین  کم است، زیرا برخی از خرده فروشی ها در سطح شهر مرغ را ارزان تر می فروشند.

یوسفی، تاکید کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید در سال جاری، تولید هر کیلوگرم مرغ زنده برای مرغداران حدود 4800 تومان تمام می شود، به همین دلیل قیمت منطقی مرغ تازه باید برای مصرف کننده بین 7500 تا 8000 تومان باشد، که درحال حاضر مرغ زنده۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان و گوشت مرغ تازه 5000 تا 5260 تومان فروخته می شود.

رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، درتشریح دلایل نوسانات شدید قیمتی گوشت مرغ در بازار، تصریح کرد: به طورحتم تا مادامی که ساختار جدیدی برای صنعت مرغداری تعریف نشود، هر ساله نوسانات شدید قیمتی گوشت مرغ تکرار خواهد شد، به طوری که گوشت مرغ قبل از عید نوروز در مراکز عمده فروشی بین 7000تا 7500 تومان قیمت داشت، اما درحال حاضر کمتر از 5000 تومان به فروش می رسد که این امر ضربه مهلکی به صنعت مرغداری کشور وارد خواهد کرد.

یوسفی، افزود: درچند سال اخیر شاهد نوسانات قیمتی گوشت مرغ در بازار هستیم، اما متاسفانه هرساله این نوسانات قیمتی گوشت مرغ تشدید می شود که به منظور جلوگیری از ضررمالی مرغداران باید هر چه سریعتر اقدامات موثر و جدی انجام دهند.

لزوم کاهش تولید گوشت مرغ در واحدهای تولیدی

وی، با اشاره به اینکه درحال حاضر تولید مازاد بر مصرف مرغ است، ادامه داد: مرغداران باید به منظور ایجاد تعادل و جلوگیری از ضرر مالی میزان تولید را در واحدهای تولیدی کاهش دهند تا حجم تولید مرغ مازاد در کشورکاهش پیدا کند.

رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، تصریح کرد: ماهانه بین 165 تا 170 هزار تن گوشت مرغ در واحدهای مرغداری کشور تولید می شود که به منظور ایجاد تعادل بین حجم عرضه و تقاضا بایدمیزان تولید مرغ گوشتی کشور کاهش پیدا کند.

یوسفی، با بیان اینکه بازار مصرف مرغ در نیمه دوم فروردین ماه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم رو به کسادی است، افزود: درحال حاضر به دلیل عدم تناسب بین حجم عرضه نسبت به تقاضا و وجود مرغ مازاد در مرغداری ها، قیمت مرغ در بازار و میادین میوه و تره بار بسیار کاهش پیدا کرده است.

آغاز خرید مرغ قطعه‌بندی شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام

وی، با اشاره به اینکه جمع‌آوری مرغ مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام همچنان ادامه دارد،اظهارداشت: شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ را به قیمت ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کند، ضمن اینکه خرید مرغ به شکل قطعه‌بندی شده نیز توسط این شرکت شروع شده است.

رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی،تصریح کرد: میزان مرغ مازاد در ماه های مختلف یکسان نیست، به طوری که در ماه مبارک رمضان و عید نوروز نه تنها مازاد مرغ نداریم، بلکه 20 درصد کمبود مرغ باید از محل ذخیره سازی شرکت پشتیبانی امور دام به صورت منجمد تامین شود.

یوسفی، افزود: مردم اگر از مرغ منجمد استقبال کنند قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان گران نخواهد شد به طوری که کمبود مرغ در این ماه به صورت عرضه مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی اموردام تامین می شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.