۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: 278273

معاون بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت گفت: در کشور ما بیش از ۱۰ شماره امدادی موجود است اما مردم نباید در بخش امداد با شماره‌های متعددی روبه‌رو شوند.

واکنش انتقادی به وجود ۱۰ شماره امدادی در کشور

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، علیرضا خانکه در نخستین نشست از سلسله نشست‌های مدیریت بحران که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور در ساختمان بسیج جامعه پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: در 14 سال گذشته کشور ما در توسعه مدیریت بحران پیشرفت زیادی داشت که اکنون مطالبه از ما جهانی شده است، در این مورد مهمان‌های خارجی عنوان می‌کردند که ایران وزن خوبی از جهت علمی محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: ایران کشوری حادثه خیز است، از زلزله تا تغییرات جوی در کنار حوادث ترافیکی در کشور ما وجود دارد که سالانه در بهترین حالت حدود 17 هزار کشته در کشور داریم.

خانکه درباره اهداف هفتمین کنگره مدیریت بحران از سوی بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: بسیج به دنبال تولی‌گری نیست بلکه به دنبال این است تا در نقاطی که شکاف وجود دارد مشارکت کند و تاکنون 15 کارگروه در این زمینه تعریف شده است که باید بتوانیم فاصله این کارگروه‌ها را کم کنیم.

وی ادامه داد: سازمان‌های متعددی در بخش سلامت هستند که البته فاصله زیادی میان آنان وجود دارد؛ در کشور ما بیش از 10 شماره امدادی موجود است اما چرا در بخش امداد مردم باید با شماره‌های متعددی روبرو باشند؟

خانکه در پایان با اشاره به شعار هفتمین کنگره مدیریت بحران مبنی بر «همکاری، هماهنگی، انسجام» خاطرنشان کرد: باید طرح‌هایی ارائه شود، دانشجویان بر روی آنان کار کنند و نتایج آنها در کنگره‌ها و سازمان‌ها ارائه شود زیرا وقتی سازمان‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند یکدیگر را خنثی می‌کنند.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.