رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع یمن گفت: مشکلات داخلی یمن راه حل نظامی و حمله خارجی ندارد و تنها از طریق انجام گفت‌وگوهای ملی و مذاکرات یمنی- یمنی می‌توان به پایان بحران در این کشور امیدوار بود.

لاریجانی: مشکلات داخلی یمن راه حل نظامی و حمله خارجی ندارد
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمد فرج احمد دبیرکل حزب اسلامی کردستان عراق صبح امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا لاریجانی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را دوستانه و برادرانه ارزیابی کرد و گفت:‌ دو کشور مهم و بزرگ منطقه به عنوان دو همسایه مسلمان و برخوردار از تمدن و تاریخ غنی دارای مناسباتی دوستانه و برادرانه هستند.

وی با اشاره به مسائل منطقه‌ای به ویژه تحولات اخیر در مبارزه با تروریزم داعش در عراق نیز گفت: مردم عراق پس از سال‌ها تحمل دیکتاتوری رژیم سابق و سپس اشغال خارجی اکنون با فاجعه جنایات غیر انسانی تروریست‌ها روبروست که ثبات و امنیت کل منطقه را با مخاطره مواجه کرده است.

لاریجانی در ادامه وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با مشکلات درونی جهان اسلامی را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ تنها قدرت‌های بزرگ و استعمارگر از اختلافات موجود در بین کشورهای مسلمان در جهت کسب منافع خاص خود و استهلاک بنیه و قدرت بدنه جهان اسلام بهره می‌برند.

در ادامه این دیدار، محمد فرج احمد دبیرکل حزب اسلامی کردستان عراق نیز از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و قدرتمند در منطقه و جهان اسلام نام برد و با اشاره به روابط خوب دو کشور همسایه گفت: جمهوری اسلامی ایران در لحظات دشوار و طاقت‌فرسا برای مردم عراق در کنار مردم این کشور بوده است.

وی افزود: باید تلاش‌های گسترده‌ای در سطح جهان اسلام و کشورهای منطقه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه از طریق تقویت وحدت بین مسلمانان صورت گیرد و قدرت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان خارجی و مزدوران داخلی کشورها در سایه یکپارچگی در اندیشه و عمل مسلمانان تجلی پیدا می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.