مه ولات - خبرنگارقدس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات گفت: با توجه به حمایت های دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه موافقت های اصولی بیمارستان 47 تختخوابی مه‌ولات صادر شده  ...

 احداث پایگاه انتقال خون مه‌ولات همت خیران و مسؤولان را می‌طلبد

که اقدامها برای پروانه بهره برداری بیمارستان انجام و در مراحل اتمام و صدور پروانه است.

دکتر علی افکار که درخصوص فعالیتهای شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات در هفته سلامت سخن می‌گفت همچنین به راه اندازی مهمترین بخش دیالیز بیمارستان اشاره کرد و افزود: بخش دیالیز بیمارستان امام رضا(ع) با سه تخت با کمک خیر حاج محمود محمود زاده با مبلغ دو میلیارد ریال راه اندازی شد و اکنون حدود هشت بیمار از مراجعه به شهرستانهای مجاور برای دریافت خدمات دیالیز معاف شده اند که همزمان بخش سونوگرافی و رادیولوژی به همت دیگر خیرین شهرستان حاج حسنعلی آخوندی و خانواده مرحوم بزمی با هزینه یک میلیارد و600 میلیون ریال افتتاح و اکنون در حال خدمت رسانی به مردم شهرستان است.

وی یادآور شد: با خرید دستگاه سونوگرافی توسط حسنعلی آخوندی از اسفند ماه تا کنون بیش از 250 بیمار از خدمات این دستگاه بهره‌مند شده و این آزمایشگاه با نیروی یک متخصص یک روز در هفته آماده انجام خدمات می‌باشد و کمک بزرگی به درآمد بیمارستان داشته است.

همچنین گامهای دیگری در این مدت توسط خیرین صورت گرفته که تکمیل و تجهیز یک پانسیون مجهز جهت پزشکان و احداث نمازخانه بیمارستان در این شهرستان از جمله این اقدامهاست.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان مه ولات افزود:با خرید و تکمیل تجهیزات آزمایشگاه، بیماران پاسخ آزمایشهای خود را تا 48 ساعت دریافت می‌کنند، این در حالی است که پیشتر این زمان تا سه هفته نیز به طول می‌انجامید.

دکتر افکار گفت: تاکنون در بخش بهداشت جذب100 درصدی چند پزشک خانواده برای مراکز بهداشت شهرستان انجام شده، به طوری که همه مراکز شهرستان و روستاها از پزشک خانواده برخوردار می‌باشند و همچنین 100 درصد خانه های بهداشت مورد نیاز در سال گذشته ساخته شده که در فیض‌آباد 6 مرکز بهداشتی و درمانی و 23 خانه بهداشت در روستاها ساخته شده است.

وی همچنین در خصوص خرید تجهیزات مورد نیاز واحد های تابعه افزود:با خرید دستگاه سل کانتر برای مرکز بهداشتی ودرمانی شهر شادمهر این مرکز نیز به صورت مستقل توان آزمایشها را دارد که پیش از این مهم امکان پذیر نبود

مدیر شبکه بهداشت ودرمان مه ولات احداث پایگاه انتقال خون را در این شهرستان ضروری دانست و اظهار داشت:با توجه به استقبال خوب مردم مه ولات در اهدای خون، احداث و راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در این شهرستان دراولویت قرار دارد.

افکار در خصوص راه اندازی مرکز ثابت خونگیری در فیض‌آباد با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده افزود: با موافقت شفاهی دکتر ارجمندی رئیس انتقال خون تربت حیدریه و همچنین اعلام حمایت خیرین سلامت شهرستان در خصوص تامین فضای فیزیکی مورد نیاز و حمایت دانشگاه تربت حیدریه و مردم امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق این مهم باشیم. وی در ادامه به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» اشاره کرد و گفت:با استفاده از غذاهای سالم‌تر می‌توان میزان ابتلا به بروز بیماری‌های غیر واگیر را کاهش داد.

بسیار جای تعجب و تأسف است که نزد عموم مردم با گردنی کج به ناله و التماس می‌افتند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.