دلارام عظیمی: رئال مادرید امسال هم در لیگ قهرمانان با اتلتیکو روبرو شده و نتیجه بازی رفت می تواند تا حدی به ضرر این تیم تمام شود. 

عطش انتقام اتلتیکو  از رئال کم ستاره

هرنتیجه تساوی با گل تیم سیمئونه را راهی نیمه نهایی می کند ولی رئال هم فرصت خوبی دارد تا با پیشروی و قهرمانی در این دوره از رقابتها دست به تاریخ سازی بزرگی بزند. آنها برای پنجمین سال پیاپی در یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ حاضر هستند و هشت مسابقه از نه بازی اخیر حذفی خود را در این مرحله با پیروزی پشت سرگذشت اند.

رئال از 22 بازی اخیر خانگی در لیگ قهرمانان تنها در یک مسابقه شکست خورده و 19 بار برنده بوده است. آمار در مجموع به نفع تیم کارلتو هستند ولی همه چیز می تواند به شکلی غیرمنتظره به ضرر این تیم هم تمام شود. رئال در لالیگا هم 2 امتیاز از بارسلونا عقب تر است و حذف احتمالی این تیم می تواند فشارهای موجود روی آنچلوتی را چند برابر کند. رئال از پنج بازی قبلی خود در چهار مسابقه پیروز بوده و هرنتیجه ای مقابل اتلتیکو این تیم را به نیمه نهایی می رساند. آنچلوتی می تواند امسال با قهرمانی در چمپیونزلیگ تنها مربی نام گیرد که چهار بار این جام را بالای سر برده است. اما عبور از اتلتیکو که هنوز به فینال سال قبل برلین فکر می کند، کار ساده ای نیست. اتلتیکو برای هفتمین بار به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا کرده و می خواهد برای پنجمین بار به نیمه نهایی این رقابتها راه یابد. نتیجه بازی رفت خیلی هم به نفع این تیم نبود و آنها به طور حتم در خانه حریف به دنبال گلزنی هستند. 

اتلتیکو در رقابت با تیم های اسپانیایی در لیگ قهرمانان در شانزده بازی گذشته 7 پیروزی و پنج شکست داشته و تنها دو بازی از ده بازی اخیر لیگ قهرمانان خارج از خانه را هم واگذار کرده اند. اتلتیکو از زمان باخت مقابل بایرلورکوزن در دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به هیچ تیمی در هیچ رقابتی نباخته  و در لالیگا هم بعد از یک دوره افت نتایج خوبی کسب کرده است.

رئال در این بازی گرت بیل و لوکا موردیچ را به دلیل آسیب دیدگی به طور حتم در اختیار نخواهد داشت. غیبت دو مهره کلیدی تیم آنچلوتی ضرر زیادی به بازی و تاکتیک مربی ایتالیایی وارد می کند. بنزما هم با مشکل مصدومیت زانو روبروست ولی شاید در این بازی به میدان رود. ممکن است خامس کمی جلوتر بازی کند و ایسکو و ایارامندی به میانه میدان بیایند.

 آنچلوتی در خط دفاعی هم مشکلاتی خواهد داشت. مارسلو محروم خواهد بود و درغیاب او آربلوا به سمت چپ خط دفاعی می رود. او در قلب خط دفاعی هم باید برای انتخاب از بین واران، راموس و پپه بهترین ها را انتخاب کند. شاید او به تجربه پپه و راموس اهمیت بیشتری دهد اگرچه واران اخیرا نمایش های بی نظیری داشته. اتلتیکو مصدوم جدیدی ندارد ولی ماریو سوارس بعد از بازی رفت محروم خواهد بود و گارسیا از مصدومیت بازگشته و مانژوکیچ هم با وجود مصدومیت احتمالا درترکیب اصلی خواهد بود. اوبلاک ستاره بازی رفت در هفت بازی قبلی تنها سه گل دریافت کرده و در آمادگی کامل به سر می برد.

 

موناکو یوونتوس

موناکو به طور حتم یکی از شگفتی های بزرگ این فصل لیگ قهرمانان است. این اولین بار است که این تیم در 9 سال اخیردر این رقابتها حاضر شده و نتایج خیره کننده ای کسب کرده است. موناکو در فصل 2003-2004 هم به فینال راه یافته بود ولی در هشت سال اخیر سهمی از حضور در این رقابتها نداشت. تیم لئوناردو ژاردیم نسبت به بقیه تیمها پیروزی های کمتری در بازی های قبلی خود برای رسیدن به این مرحله داشته است.

پیروزی برابر آرسنال در لندن با شکست 2-0 در مونت کارلو همراه شد ولی تیم ونگر به خاطر قانون گل زده کمتر از صعود جا ماند. شکست ضعیف 1-0 مقابل یووه با یک ضربه پنالتی مسلما امیدهای تیم خوب ژاردیم را از بین نبرده است. اگرچه موناکو در خط حمله محدودیت های زیادی دارد و هیچ کدام از بازکنان این تیم بیشتر از یک گل در رقابتهای اروپایی نزده است.

 موناکو در جدول لیگ 1 در مکان سوم ایستاده و شانس زیادی برای صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد دارد. اگرچه سه تساوی از چهار بازی اخیر آنها فاصله با پی اس جی را در صدر جدول به عدد شش افزایش داده است. یووه در یک فصل رویایی خودش را حتی مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان هم می بیند. البته آنها برای حضور در نیمه نهایی ابتدا باید از گل زده در خانه در مونت کارلو دفاع کنند.

 یووه از فینال سال 2003 و شکست مقابل میلان، هرگز از جمع هشت تیم برتر به مرحله بعدی صعود نکرده است. اما تیم آلگری امسال شرایط ویژه ای پیدا کرده و می تواند بعد از 19 سال برای اولین بار یک جام اروپایی فتح کند. قهرمانی یووه در لیگ تقریبا حتمی است و با افت محسوس رم در نیم فصل دوم لیگ، بینکونری یکه تازی خود را در ایتالیا شرع کردند.

 اگرچه لاتزیو از یکی دو هفته پیش جای رم را به عنوان رقیب اصلی آنها گرفت که یووه به این تیم هم این هفته درس بزرگی داد. پل پوگبا و آساموا و رومولو و کاسرس غایبان یووه در این بازی خواهند بود. در خط حمله بار دیگر زوج موراتا و تبس کنار هم قرار می گیرند. این دو در این فصل روی هم رفته 26 گل برای یووه زنده اند. کوندوگبیا و تولالان در خط میانی هم غایبان موناکو هستند و فابینیو ممکن است جلوی خط دفاعی به میدان رود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.