قدس انلاین-قاانی:مدیرکل ارشاد خراسان رضوی گفت: وضعیت تئاتر در این استان با هیچ شهری در کشور قابل مقایسه نیست و تنها تهران می تواند در برخی از آمارها با مشهد برابری کند.

تئاتر در استان خراسان رضوی به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است

به گزارش قدس انلاین، سید سعید سرابی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر اظهار داشت:طبق برنامه ریزی های انجام شده جشن اردیبهشت تئاتر از شهر مقدس مشهد اغاز می شود وما این فرصت را جهت معرفی ظرفیتهای تئاتردر استان خراسان رضوی غنیمت می شماریم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشن ملی تئاتر اردیبهشت درمشهد به دلیل جایگاه ارزشمند تئاتر خراسان رضوی است افزود: جشن اردیبهشت تئاتر در استان خراسان رضوی به یک فرصت بسیار بی بدیل تبدیل شده و ما باید از این فرصت به وجود امده به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

سرابی با اشاره به وضعیت فعالیت های نمایشی در استان خراسان رضوی تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات تئاتر فجر در این استان اجرا نشد ولی با این همه با توجه به محدودیت های مالی بسیار زیادی که در سال گذشته وجود داشت فعالیت های بسیار مناسبی در استان خراسان رضوی رقم خورد.
سرابی با مثبت دانستن وضعیت تئاتر خراسان رضوی اظهار داشت:سالنهای مختلف تئاترجدیدی به شهر مشهد اضافه شد و این موضوع به معنی جایگاه مناسب تئاتر در این استان است.

وی همچنین به نقش وتاثیر رسانه ها اشاره کرد واظهار داشت:رسانه ها با توجه قرار دادن جریانات تئاتری باعث ایجاد یک مطالبه مردمی در این خصوص شدند که این امر به شکوفایی تئاتر استان کمک شایانی نمود.

وی به برگزاری نمایشگاه های تخصصی و کلاس های آموزشی ویژه تئاتر در مشهد اشاره کرد و افزود: شاخص هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی تئاتر است و در این زمینه ارشاد حمایت های بسیار ویژه ای را برای سال جاری در نظر گرفته است.

وی به برگزاری نشست های تخصصی در حاشیه برگزاری مراسم جشن تئاتر اردیبهشت ایران در مشهد اشاره کرد و افزود: در سال جاری ارتباط بین ارشاد خراسان رضوی در حوزه تئاتر با دیگر نهادهای موجود افزایش می یابد.

*اجرای 130 نمایش درسطح استان خراسان رضوی

ناصر نبی زاده معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این نشست از اجرای 130 نمایش درسال گذشته دراستان خراسان رضوی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه جشن تئاتر اردیبهشت از مشهد آغاز می شود افزود:در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر بزرگداشت داریوش ارجمند با حضور این هنر خوب و همچنین گرامیداشت یاد انوشیروان ارجمند درکنار نکو داشت سه هنرمند پبشکسوت تئاتر اقایان علیرضا سوزنچی بازیگر، رضا حسینی کارگردان و منتقد و علی اصغر مذهب یوسفی نمایشنامه نویس و پژوهشگر تئاتر مشهد برگزار خواهد شد.

وی در خصوص آمار تئاتر استان درسال 93 اظهار داشت: در سال گذشته  بیش از 85 هزار نفر در استان از تئاتر دیدن کردند که 65 هزار نفر ان در مشهد  بوده است همچنین بیش از 75 نمایش در مشهد و 130 نمایش در سطح استان خراسان رضوی اجرا شد و در این میان تئاتر استان بیش از 400 میلیون تومان فروش داشته  که مقدمه خوبی برای اشتی مخاطب با تئاتر خواهد بود و ما امیدواریم درسال 94 اقتصاد پویاتری را شاهد باشیم.

نبی زاده با اشاره به ارتباطات ومشارکتها صورت گرفته با سازمانها و نهادها از اواخر سال گذشته افزود:امیدواریم یان تفاهمات ومشارکتها باعث بروز اتفاقات خوبی در تامین زیر ساخت های تئاتر در شهرستانهای استان خراسان رضوی گردد.

وی افزود: امیدواریم درسال آتی شاهد بهبود وضعیت سالن های نمایشی در استان خراسان رضوی باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.