۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 278538

قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند، بیش از 50 درصد سیگاری هایی که سرطان ریه شان درمان شده، دو سال پس از تشخیص بیماری دود کردن آن را متوقف می کنند. 

افزایش ترک سیگار توسط مبتلایان به سرطان 

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، در حالی که روایت های گوناگونی وجود دارند که تشخیص ابتلا به سرطان ریه را لحظه ای آموزنده برای سیگاری ها می دانند، اما یافته های تازه نشان می دهند که چنین نیست.

بیش از 70 درصد شرکت کنندگان در این مطالعه دست کم تا دو سال پس از تشخیص سرطان و 57 درصد آنها تا چهار سال پس از آن، دود کردن سیگار را ادامه داده اند.

دکتر آرتور لی سیتموس، مدیر دفتر تحقیقات کنترل مصرف دخانیات انجمن سرطان آمریکا و سرپرست این مطالعه گفت:" نتایج بررسی ها نشان می دهند که رها شدن از وابستگی به دخانیات کاری دشوار است. "

او افزود:" متاسفانه تعداد زیادی از سیگاری هایی که از سرطان ریه رنج می برند، برای ترک سیگار از متخصصان کمک نمی گیرند تا به فواید این کار پی ببرند. "

این مطالعه با هدف ارزیابی تاثیر بروز سرطان بر روی سیگاری هایی که مجبور نبودند این ماده مخدر را ترک کنند، متمرکز شد.

دکتر لی سیتموس گفت:" ما از تاثیر دود کردن سیگار بر سرطان آگاهیم اما درباره تاثیر سرطان بر استعمال دخانیات اطلاعات اندکی داریم. " 

او ادامه داد:" یافته های مطالعات گذشته بر تعداد اندکی از سیگاری های مبتلا به سرطان نشان داده اند که تشخیص سرطان ریه در سیگاری ها تاثیر زیادی بر ترک این ماده مخدر می گذارد."

دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل پرونده پزشکی بیش از 24 هزار سیگاری های مبتلا به سرطان بین سال های 1992 تا 2009 و آمار ترک سیگار دو تا چهار سال پس از تشخیص سرطان دریافتند، بیش 31 درصد آنها دو سال پس از ابتلا به سرطان دود کردن سیگار را متوقف کرده اند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.