قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند، افرادی که از اختلال آپنه و فیبریلاسیون دهلیزی ( تپش های سریع و نامنظم قلب ) رنج می برند با استفاده از روش درمانی فشار راه هوایی می توانند از عود نارسایی ضربان نامنظم قلب جلوگیری کنند.  

پیشگیری از بروز ضربان نامنظم قلب با درمان اختلال تنفس 

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک پس از تجزیه و تحلیل نتایج هفت مطالعه که بر روی بیش از هزار فرد مبتلا به آپنه انجام گرفته، دریافتند که استفاده از روش درمانی فشار راه هوایی (CPAP  ) از عود نارسایی ضربان نامنظم قلب در بیش از 42 درصد مبتلایان جلوگیری کرده است.  

پروفسور لری چینیتز، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه نیویورک و سرپرست این مطالعه گفت:" غربالگری فعال برای مبتلایان به اختلال آپنه که با استفاده از روش فشار راه هوایی درمان می شوند نشان داده که میزان عود نارسایی ضربان نامنظم قلب به شدت کاهش یافته است. "

با این وجود، دانشمندان معتقدند برای اطمینان یافتن از تاثیر مثبت این روش درمانی در پیشگیری از عود نارسایی ضربان نامنظم قلب به بررسی های بیشتری نیاز است.

اختلال آپنه سبب قطع مکرر تنفس در طول خواب شبانه می شود. مبتلایان به این نارسایی پس از قرار دادن ماسک بر روی بینی که به دستگاه کوچکی متصل است به راحتی می توانند در خواب نفس بکشند. 

محققان معتقدند، ابتلا به اختلال آپنه، چاقی، دیابت و پر فشاری خون به بروز و پیشرفت نارسایی ضربان نامنظم قلب کمک می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.