۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
کد خبر: 278541

قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند، از طریق بوی عرقی که از بدن افراد متساعد می شود می توان تشخیص داد آنها از نظر ژنتیکی شاد یا غمگین هستند.

 بوی عرق شما نشان می دهد شاد هستد با غمگین

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، پژوهشگران دانشگاه آمستردام دریافتند، احساسات مثبت می توانند از طریق بوی عرق به اشتراک گذاشته شوند.

پژوهشگران برای این مطالعه نمونه عرق زیر بغل بیش از 12 مرد غیر سیگاری و سالم را که در طول مدت مطالعه الکل ننوشیده بودند، غذاهای پر ادویه نخورده بودند و ورزش نکرده بودند را جمع آوری کردند و با هدف تحریک احساسات متفاوت در آنها برای شان فیلم پخش کردند.

بعد از مدتی، آنها در معرض بوی عرق 36 زن قرار گرفتند تا نشان داده شود آنها می توانند پس از تشخیص بوی عرق فرد شاد خود نیز شاد شوند.

یافته های دانشمندان نشان داد که زنانی که در معرض بوی عرق قرار گرفته بودند توانسته اند بوی عرق افراد شاد و وحشت زده را تشخیص دهند.

از این گذشته، شواهد متعددی نشان داده اند که بوی عرق فرد شاد مسری است و خلق و خوی افرادی که در معرض آن قرار دارند را بهبود می بخشد. 

دکتر گان سمیر، محقق ارشد مدرسه روان شناسی دانشگاه آمستردام و سرپرست این مطالعه گفت:" نتایج مطالعات نشان داد، در افرادی که بوی عرقی که در شادی تولید شده را استنشاق کرده اند حالت عاطفی ایجاد می شود. به عبارت دیگر شادی مانند لبخند زدن واگیر دار است. "

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.