قدس آنلاین : اصفهان - سفیر کشور ویتنام گفت: این فقط زیبایی ظاهری شهر اصفهان نیست که این شهر را بی نظیر کرده است بلکه خلق و خوی مردمان این شهر و هنرمندی آنان است که هویتی زیبا به اصفهان بخشیده است.

به فرهنگ ایران بسیار علاقه مندم

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دکتر هونگ تک در بازدید از هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری اصفهان و در دیدار با مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، بیان داشت: از کودکی به فرهنگ ایرانی علاقه مند بودم، موسیقی ایرانی را دوست داشتم و در مورد پارس و ایران زمین شنیده بودم. در جوانی هزار و یک شب را مطالعه کرده ام و به صنایع دستی ایران نیز بسیار علاقه دارم و این علاقه به فرهنگ ایران باعث شده است برای چهارمین بار به اصفهان سفر کنم.

وی با اشاره به این که تکنولوژی و فناوری های کشور ایران نیز در ویتنام شناخته شده است، اظهار داشت: من در هر بار سفر، به موفقیت هایی تازه از ایرانیان برخورد کرده ام و هر بار چیزهای متفاوت و جذاب تری از پیشرفت ها و فرهنگ کهن ایرانی دیده ام.

سفیر کشور ویتنام افزود: تصویر هنرمندانی که در بازارهای اصفهان مشغول کار هستند، هرگز از ذهنم پاک نمی شود و این سختکوشی و هنرمندی آنان است که زیبایی این شهر را تکمیل کرده است.

وی ادامه داد: به محض این که دعوت نامه نمایشگاه اصفهان را دریافت کردم، تصمیم گرفتم به این جا بیایم. ما امروز این جا هستیم تا ظرفیت های گردشگری کشورمان را به ایرانیان بشناسانیم و تصویرهای نادرستی که از ویتنام در ذهن مردم است را پاک کنیم. همچنین ما به تعامل با تجار و صنعتگران اقتصادی اصفهان بسیار علاقه مندیم و در این نمایشگاه نیز موفق شدیم مذاکرات خوبی داشته باشیم.

نمایشگاه ها بهترین راه شناخت کشورها از یکدیگر

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: ایرانیان شناخت زیادی از توانمندی های صنعتی، اقتصادی و گردشگری کشور ویتنام ندارند و این امر یکی به دلیل بُعد مسافت و دیگری به دلیل نبود ارتباط دو کشور بوده است.

رسول محققیان تأکید کرد: ما علاقمندیم این ارتباط و شناخت را از طریق برگزاری نمایشگاه های متقابل و مشترک در ایران و ویتنام ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این که یکی از بهترین راه ها برای شناساندن ویتنام امروز به مردم ایران و جهان، نمایشگاه ها است، افزود: بدون شک ارتباطات تجاری پایدار و مفید به توسعه روابط منجر می شود. مردم ایران فقط ویتنام را در شرایط جنگ و رشادت های مردمش می شناسند که این نقطه ای قوت برای این کشور است اما در مورد ویتنام امروز، آگاهی کمی دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان خطاب به سفیر ویتنام اضافه کرد: خوشحالم که به عنوان یک مشارکت کننده در نمایشگاه صنعت گردشگری اصفهان حضور دارید و از نزدیک با ظرفیت های گردشگری اصفهان و دیگر شهرهای ایران آشنا می شوید.

وی با اشاره به فرهنگ آسیایی کشور ویتنام و قرابت فرهنگی با ایران، ابراز امیدواری کرد: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

گفتنی است هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، صنایع و تجهیزات وابسته تا 5 اردیبهشت ماه با حضور 60 مشارکت کننده در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان و طی ساعات بازدید 16 الی 22 برپا است. این نمایشگاه همچنین میزبان سفارت های مالزی، سرکنسولگری روسیه و مهمانانی از ارمنستان و تاجیکستان نیز هست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.