قدس آنلاین: مسئول خانه آزادگان خراسان رضوی گفت: در نماز باید روح خود را پاک کنیم و تمرکز به ارتباط با خالق داشته باشیم و به چیز دیگری فکر نکنیم.

در نماز باید روح خود را پاک کنیم

به گزارش قدس آنلاین، نخستین یادوراه شهدای عملیات والفجر 1 شهیدان احمد ملک‌نژاد، مهدی قرص‌زر و غلامعلی دودمان از فرماند هان تیپ امام صادق(ع) در تالار نور مشهد برگزار شد.

در این یادواره حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی مسئول خانه آزادگان خراسان رضوی در سخنانی گفت: ما چه می‌دانی که مقام شهدا چیست و چه بسا که ملک هستی باشد و شهدا زنده هستند و حیات وجودشان ضیافت‌الله است و این حیات به جز روزی در بهشت چیزی نیست.

وی افزود: شهدا در جنتی وارد شدند که امام حسین(ع) ورود پیدا کردند و شهیدان جمهوری اسلامی ایران را بیمه کردند و پیروزی ایران و اسلام را مقابل دشمنان رقم زدند.

مسئول خانه آزادگان خراسان رضوی شهید ملک‌نژاد یک شهید ویژه در معنویت و روحیات نورانی و عالی بود و کمتر همسنگری بود که تأثیراتی شگرف از این شهید والامقام نگرفته باشد و تمام روحیات این شهید والامقام در پرتو نمازش بود.

موحدی تصریح کرد: شهید ملک‌نژاد چنان نماز باصفایی می‌خواند که همگان لذت می‌بردند و در نمازش به ورود با طهارت و متصل شدن به خدا توجه می‌کرد و گوشش در مسیر صحیح و زبانش در مسیر حق بود و فکر و دارای اندیشه‌ای پاک بود و دقت ویژه‌ای باطن داشت و چنین طهارتی خودش مقدمه نماز است و ورود با طهارت ویژگی اصلی شهید ملک‌نژاد بود و با کسی که خلاف آن رفتار می‌نمود به شدت برخورد می‌کرد.

وی تأکید کرد: در نماز شهید ملک‌نژاد تمام ویژگی‌های عاطفی و رحمانی بود و توجهی کامل و حضوری قلبی در نمازش داشت و امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی که نمازش اینگونه باشد و تنها با خدای خویش در ارتباط است خالق هستی به او رو کرده و این بنده به معنای حقیقی به خدای خود متصل می‌شود و شهید ملک‌نژاد اینگونه بود و غرق در نماز می‌شد.

مسئول خانه آزادگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در نماز باید روح خود را پاک کنیم و تمرکز به ارتباط با خالق داشته باشیم و به چیز دیگری فکر نکنیم و امام علی(ع) در خصوص برکات نماز پاک در خطبه 199 نهج‌البلاغه فرمودند که پیامبر خدا(ص) نماز را به حمام آب گرمی ارتباط دادند که در تمام خانه‌ها هست و روح و جان خود را غسل و شست‌وشو می‌دادند و آیا ممکن است که کسی اینگونه باشد و روح و بدنش را آلوده نکند؟

موحدی گفت: نماز حمامی است که روح انسان را شست‌وشو می‌دهد و اگر این کار با دقت انجام شود به نماز بعد متصل می‌شود و رسول اکرم(ص) با نماز راحت می‌شدند و خودشان را به نماز بعد متصل می‌کردند و با این نماز از دیگر عالم‌های کم‌ارزش و بی‌ارزش جدا می‌شدند و در عالم قبر چنین نمازی به فریادمان می‌رسد و کسانی که نمازشان حقیقی باشد آثار آن را در همین دنیا می‌بینند و شهید ملک‌نژاد اینگونه بود.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند در زمانی که همه رو به سوی مادیات دارند هستند مردان مؤمنی که حق نماز را می‌شناسند و هیچگاه این عالم ماده سبب عدم حفظ تمرکزشان نمی‌شود.

مسئول خانه آزادگان خراسان رضوی بیان کرد: شهید ملک‌نژاد در شب عملیات چنان نمازی خواند که همرزمان خویش را تحت تأثیر قرار داد و با صورتی دیگر در عملیات حاضر شد و چنین رقص عشقی را امام حسین(ع) در سال 61 هجری قمری و در کربلای معلی داشتند و شهیدان ارباب خویش را الگوی خود قرار دادند و این نتیجه همان نماز است و عالم برزخ را برای خود پاک و مبرا می‌کنند و جایی که دست معصوم(ع) کوتاه است نماز دست ما را می‌گیرد.

این یادواره با حضور 500 نفری خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان استانی و شهری برگزار شد و در این یادواره مجید مصباحی و علی امین‌زادگان از رزمندگان جنگ تحمیلی و همرزمان شهدای عملیات والفجر 1 به بیان خاطراتی از آن دوران پرداختند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.