قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز خواسته غربی‌ها در خصوص نظارت بر ساخت تسلیحات نظامی کشور را محکوم و تاکید کرد: آنها هیچ حقی ندارند که بر اقدامات نظامی ما نظارت کنند و نمی توانند این شرط را در مذاکرات هسته ای مطرح کنند که ساخت تجهیزات نظامی ما آنی متوقف شود.

غربی‌ها نمی‌توانند شرط نظارت بر توان دفاعی ایران را مطرح کنند/دولت  باید در قبال مردم و مجلس شفاف بوده و با آنها صادق باشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع ارتشیان اشاره کرد و اظهار داشت: وجود ارتش منسجم در هر کشوری از ارکان اقتدار ملی است و ایران با داشتن ارتشی قدرتمند، مکتبی، اسلامی و مردمی همواره در کنار صفوف منسجم مردم در مقاطع مختلف و حساس کشور نمایش مؤثر و مناسبی را در دفاع از اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی داشته است.

وی به فرمایش فرمانده کل قوا مبنی بر اینکه آمادگی‌های نظامی و دفاعی خود را روز به‌روز افزایش دهید؛ این یک دستورالعمل رسمی است اشاره کرد و گفت: ایران در مقابل هرگونه تعرض مقتدرانه از خود دفاع می‌کند.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: افزایش توان نظامی نیروهای مسلح در کنار قدرت ملت و رزمندگان موجب می‌شود که هیچ کس حتی فکر تجاوز به ملت ایران را نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: زمزمه‌هایی در مذاکرات هسته‌ای به گوش می‌رسد که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که توان نظامی، دفاعی ایران و ساخت موشک‌های نظامی را تحت نظارت کشورهای 1+5 قرار دهند، باید غربی‌ها بدانند ایران هرگز اجازه نمی‌دهند بیگانگان در مسائل امنیتی و نظامی ما نظارت و دخالت داشته باشند.

آیت الله شبستری خطاب به غربی‌ها گفت: نه می‌توانید بر توان دفاعی ایران نظارت کنید و نه می‌توانید شرط مذاکرات هسته‌ای این موضوع را مطرح کنند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکست آل‌سعود در حمله به یمن گفت: تنها نتیجه این حمله ناجوانمردانه کشته شدن هزاران نفر از مردم بیگناه یمنی بود و بار دیگر خون بر شمشیر پیروز شد.

وی افزود: در اثر همکاری ملت یمن با ارتش، پوشالی بودن ائتلاف عربستان با برخی کشورها بر همگان آشکار شد.

آیت الله شبستری با بیان اینکه مردم یمن عوامل اصلی قدرت را صبر و توکل می‌دانند، اظهار داشت: در مقابل حملات رژیم آل‌سعود و فشارها با وجود اینکه آمریکا و کشورهای غربی حامی عربستان هستند اما ملت یمن هرگز تسلیم نمی‌شوند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز حادثه طبس، اظهار کرد: این حادثه یکی از نمونه‌های آشکار امدادهای غیبی و الهی بود که نشان داد دست خدا همواره پشت انقلاب اسلامی بوده و هرگز دشمنان به بهانه‌های مختلف توان ضربه زدن به این نظام اسلامی را ندارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر لزوم ایجاد و حفظ وحدت و همدلی بین مردم و دولت تاکید و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به شعاری که رهبری برای سال 94 تعیین کردند لبیک گفته و از ارائه کارت زرد به وزیر اقتصاد اجتناب کردند و این جای بسی خوشحالی است، دولت نیز باید در قبال مردم و مجلس شفاف بوده و با آن ها صادق باشد تا این همدلی و اتحاد روز به روز افزایش یافته و امید دشمنان برای ایجاد تفرقه در داخل کشور را به یاس مبدل کند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک فرا رسیدن ولادت امام جواد الائمه(ع) افزود: مامون برای دسترسی و زیر نظر داشتن کامل آن حضرت دخترش را به اجبار به عقد او در آورد و ستم‌های زیادی را به آن حضرت تحمیل کرد، ولی با تمام این آزار ها مکتب علمی آن حضرت(ع) دارای اهمیت فراوانی از دیرباز تاکنون بوده است.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه رجب اظهار داشت: در این ماه فرصت عبادت و خودسازی بیشتری فراهم است و مناسبت‌های خاصی در آن وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ماه رجب، ماه عبادت، تزکیه نفس و خودسازی است اظهار داشت: شایسته است که نسبت به دعاهای وارده در خصوص ماه رجب، توجه خاصی داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.