معاون وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه با پیتر مورر، رییس صلیب سرخ جهانی در خصوص چگونگی ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن تلفنی گفت‌وگو کرد.


ایران از مداخله عربستان در ارسال کمک‌های دارویی به یمن انتقاد کرد
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس با اشاره به وخامت وضعیت انسانی در یمن خواستار تحرک بیش‌تر جامعه بین‌المللی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه در یمن شد.

او با اشاره به این که حملات عربستان سعودی به یمن به صورت کامل متوقف نشده و عملیات نظامی علیه این کشور ادامه دارد افزود: عربستان سعودی هیچ همراهی جهت ارسال کمک‌های انسان دوستانه و انتقال مجروحان یمنی برای مداوای کامل ندارد.

وی افزود: در دو روز گذشته دو فروند هواپیمای امدادی حامل مجروحان یمنی که در جمهوری اسلامی ایران بستری و مداوا شده و عازم کشورشان بودند و هم‌چنین کمک‌های انسان دوستانه و اقلام دارویی مورد نیاز مردم یمن پس از اخذ مجوزهای قانونی عازم یمن شد که متاسفانه پس از دخالت‌های غیرقانونی عربستان سعودی در فضای یمن و دریافت هشدار، مجبور شد کشور یمن را ترک و مجددا به کشورمان بازگردد.

امیرعبداللهیان با توجه به نیاز شدید مردم یمن به کمک‌های انسان دوستانه و اقلام دارویی و پزشکی، بر آمادگی کشورمان برای همکاری جدی با سازمان‌های بین‌المللی و ارسال موارد مورد نیاز مردم بی‌دفاع آن کشور تاکید کرد.

پیتر مورر، رییس سازمان صلیب سرخ جهانی نیز در این تماس ضمن تشکر از اقدامات کشورمان، گفت: پس از اعلام توقف عملیات نظامی از سوی عربستان سعودی تلاش‌های زیادی را برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن شروع کرده و رایزنی‌های فشرده‌ای با عربستان سعودی در این زمینه انجام داده‌ایم.

وی افزود: شروع عملیات امدادی نیاز به توقف کامل عملیات نظامی داشته و این سازمان به دنبال یافتن مسیری امن برای ارسال کمک‌ها و هم‌چنین انتقال مجروحان یمنی است.

مورر با تشکر از تلاش‌های جمعیت هلال احمر کشورمان خاطرنشان کرد: سازمان صلیب سرخ جهانی مشتاقانه از همکاری با جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن استقبال می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.