۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 278775

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن اعلام انزجار از اقدامات آل‌سعود در یمن، از تلاش‌های وزارت اطلاعات در خوزستان و سیستان و بلوچستان جهت مقابله با اشرار قدردانی کرد.

ازدواج نکردن نقص بزرگی است
به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی این هفته اراک ضمن گرامیداشت ماه رجب و شب لیلة‌الرغائب بر آماده شدن برای ماه رمضان تاکید کرد.

وی ماه شعبان و ماه مبارک رمضان را به ترتیب مدینة‌العلم و اصل علم و معرفت عنوان کرد و گفت: باید همه برنامه‌ها و امور را به منظور باز شدن باب ولایت تنظیم کرد. باب علی(ع) و اولاد علی(ع)، بابی در مسیر مستقیم هستند و باید در این مسیر حرکت کرد.

دری نجف آبادی دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را راه اصلی الهی و مسیری برای ورود به مخرن علم و رحمت الهی دانست.

وی تصریح کرد: باید خود را به کشتی با عظمت پیامبر(ص) رساند و ماه‌های رجب شعبان و رمضان به مانند قایقی است که ما را به این مخزن و کشتی خواهد رساند. پیروی از پیامبر اکرم(ص) قطعا عشق خداوند را در پی خواهد داشت.

امام جمعه اراک در ادامه خطبه اول نماز جمعه اراک ازدواج نکردن را نقص بزرگی دانست و افزود: ازدواج حلقه تشکیل عالم است و مسیری است که فرد را از به حرام افتادن دور می‌کند و قطعا رضایت خداوند را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه امور باید تنها به منظور رضای خداوند انجام گیرد، مومن واقعی را حساس به منکر و معروف عنوان کرد که از منکر خداوند انزجار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه دوم نماز جمعه اراک با دعوت همه نمازگزاران و مسلمین به تقوای الهی، بار دیگر بر قدر دانستن ماه رجب شعبان و رمضان و انجام واجبات شرعی و دوری از محرمات تاکید کرد و گفت: جوانی فرصتی است که باید قدر دانسته شود، توبه در سنین پیری که امکان و توان خطا و گناه کمتر است، هنر نیست.

وی در ادامه به مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: در این ایام باید همه مساجد، حوزه علمیه، مصلی و مردم آمادگی و تدبیر لازم را برای پذیرایی از داشته باشند.

دری نجف آبادی با اشاره به روز ارتش و سالروز تاسیس سپاه پاسداران عنوان کرد: امروز ارتش و سپاه، نیروی انتظامی و کلیه نیروهای خدوم انقلاب در خدمت آرمان‌های امام راحل و شهدا هستند و تنها نیروهایی در جهان هستند که با پشتوانه و تکیه بر اسلام، قرآن، امام زمان(عج) و مردم در عرصه حاضرند.

وی اضافه کرد: هیچکس در این راستا به دنبال منافع شخصی خود نیست و تنها به برکت امام و شهدا و مکتب اسلام و اهل بیت(ع) شاهد این روحیه معنوی در بین نیروهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و اطلاعات هستیم.

امام جمعه اراک با اشاره به هفته سلامت بر رعایت موارد پیشگیرانه برای داشتن سلامتی کامل تاکید کرد و گفت: بسیاری از آلودگی‌هایی که امروز شاهدیم ناشی از عدم رعایت حریم شرعی است، اسلام مواردی را برای سلامتی متذکر شده است که متاسفانه به آنها توجه نداریم.

وی با تاکید بر کم‌خوری، کاهش مصرف نمک، شکر، چربی که مصرف بیش از حد آنها سلامتی را به خطر میاندازد، تصریح کرد: باید شخصا مراقب سلامتی خود باشیم. اینگونه فشار کمتری به دستگاه‌های بهداشتی و درمانی کشور وارد می‌شود. باید معیارهای دینی را در سلامت خود در نظر داشته باشیم.

دری نجف آبادی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به اندونزی که به منظور شرکت در اجلاس گرامیداشت شصتمین سال تأسیس کنفرانس آسیا – آفریقا صورت گرفت، حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد در این اجلاس را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای افزود: امید است طلسم تحریم‌ها به صورت کامل شکسته شود و تیم مذاکره‌کننده همچنان قدرتمندانه در جهت حفظ منافع کشور و احقاق حق ملت حرکت کنند.

به گزارش ایسنا، ماموران وزارت اطلاعات به تازگی در عملیاتی در منطقه سیستان و بلوجستان، هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سیاسی نظامی گروهک تروریستی انصار الفرقان و دو نفر از همراهانش را به هلاکت رساندند و در خوزستان نیز تمامی عوامل تروریستی شهرستان حمیدیه را دستگیر کردند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پسر مجرد 31 ساله IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    آقای امام جمعه!!! واقعاً از مشکلات ما جوانان خبردارید؟ بیکاری، درآمد کم، مسکن گران،هزینه های بالا و گرانی فراوان و ...