وزیر آموزش و پرورش، گفت: در دولت قبل کتابچه ای در خصوص رتبه بندی به صورت شتاب زده اعلام شد که متاسفانه اکثر تحلیل ها و انتقادات در خصوص این نظام، مبتنی بر آن کتابچه است.

بیشتر انتقادات به رتبه‌بندی معلمان ناشی از کتابچه‌ای در دولت قبل است
 

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی در مراسم اختتامیه گردهمایی اعضای شورای معاونان وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با مقایسه آموزش و پرورش امروز با دوره های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: من در تمام دولت ها به جز دولت های نهم و دهم در آموزش و پرورش بوده ام و به جرات می گویم هماهنگ ترین، همدل ترین و همراه ترین آموزش وپرورش پس از انقلاب در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی با بیان اینکه به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستم، تصریح کرد: رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور و در یک کلام کل دولت همواره با برنامه های آموزش وپرورش هم جهت بوده اند.

فانی ادامه داد: تغییر وتحول و ثمره تصمیمات در یک سازمان بزرگ مانند آموزش و پرورش یک ساله آماده نمی شود و حصول ثمرات و نتایج طرح  ها و برنامه ها به زمان و فرصت بیشتری نیاز دارد.

عضو کابینه تدبیر و امید تاکید کرد: باید بدون هیچ پیش داوری به نقد خود و عملکردمان بپردازیم و اشکالات و کمبودها را فارغ از هرگونه ملاحظه ای رفع کنیم.

وی وجود تبعیض بین معلمان و دیگر کارکنان دولت را دردی مزمن برای آموزش و پرورش توصیف کرد و افزود: مدیران هرچه در مدارس و در جمع معلمان بیشتر حاضر شوند و خدمات و برنامه های دولت را به آنان اطلاع دهند موجب می شود معلمان احساس می کنند مدیران  آموزش و پرورش در کنار آنها هستند و همه تلاش ها در آموزش و پرورش برای کاهش این تفاوت ها و تبعیض ها بوده است.

فانی اجرای رتبه بندی معلمان را در راستای ارتقای کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی عنوان کرد و خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها گفت:  نباید اجازه دهید مخالفان، آثار مثبت و ارزشمند این طرح را نزد مخاطبان کم رنگ کنند.

وزیر آموزش وپرورش «ارتقای کیفت آموزش» و «افزایش انگیزه» را دو نتیجه اجرای رتبه بندی معلمان برشمرد و تصریح کرد: اجرای رتبه بندی معلمان باید به ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش انگیزه و ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش گره زده شود.

فانی با اشاره به برخی نقل قول ها مبنی بر غیرممکن و دشوار بودن دستیابی معلمان به شاخص های نظام رتبه بندی، تاکید کرد: در دولت قبل کتابچه ای در خصوص رتبه بندی به صورت شتاب زده اعلام شد که متاسفانه اکثر تحلیل ها و انتقادات در خصوص این نظام، مبتنی بر آن کتابچه است و من اعلام می کنم شاخص های موجود در آن کتابچه، هیچ ارتباطی به موضوع رتبه بندی مورد نظر، ندارد و لازم است این مهم به اطلاع معلمان، همکاران و منتقدان رسانده شود.

وی با دعوت از معلمان در خصوص اعلام شاخص های مورد نظر به سامانه نظر سنجی، افزود: شاخص هایی که تدوین می شود به نظر سنجی  استان ها گذاشته خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 2
    آن بیش از همه باید در نظام رتبه بندی معلمان امتیاز داشته باشد خدمت بیشتر همکاران در مناطق محروم وسابقه خدمت آنان و تالیفات و تولید محتوای الکترونیکیباشد
  • جعفری IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    2 2
    سابقه وتالیف ومناطق محروم از همه مهم ترنر
  • حق گو IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    10 0
    آقای وزیر نتیجه ی حضور شما در چندین دولت از اول انقلاب آیا چیزی به جز عقب افتادگی آموزش وپرورش بوده است ؟ شما چطور قبول کردید بعد از یک غیبت چند ساله وباز نشستگی با توجه به نداشتن شرایط جسمی وتوان لازم مسئولیت یک وزارت خانه بزرگ را بپذیرید؟ نتیجه ی سیاست گذاری های شما به جز فرار نخبگان از آموزش وپرورش بوده است ؟ آیا جز این است که نخبه ای که دارای مدرک دکتری تخصصی است با ید تحت فرمان یک مدیر سیاسی باز شما با مدرک لیسانس باشد ؟ چرا دارندگان مدارک بالا که بی شک نخبگان سیستم آموزش وپرورش هستند به دنبال یک روزنه برای فرار از آموزش وپرورش هستند؟ آقای وزیر اختلاف حقوق یک نفر با مدرک دکتری با یک نفر فوق دیپلم که مدیر مدرسه است با سابقه ی برابر چقدر است ؟ آیا می دانید مدیر فوق دیپلم شما از دکتر معلم بیشتر حقوق می گیرد ؟ واقعا باید از خودتان وتعریفی که از شایسته سالاری به نمایش گذاشته ایدخجل باشید
  • سید موسوی IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    4 0
    خدمت از آغاز نظام پرداخت در مناطق محروم وسابقه خدمت از هر چیز دیگری با ارزش تر است
  • زاده عباس IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    5 0
    من سالهاست که با سختی وفلاکت در روستا تدریس می کنم سابقه وجاهای محروم بیشتر امتیاز در رتبه بندی داشته باشند
  • معلم IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    8 0
    آره ،باشه جون خودت با دویست هزارتومان ارتقلی کیفیت آموزشی و پرورشی اتفاق میافته انگیزه مون هم صد برابر میشه آخه بدبخت من همون آژانس برم کار کنم دو میلیون داره برام چرا بیام وقت بذارم ارتقای کیفی بدم خودمو واقعاً که ....
  • معلم IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    9 0
    آقای وزیر عطر آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید
  • احمد IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    7 1
    لطف کنید جابگاه دبیران بازنشسته راهمدرین طرح رتبه بندی وافزایش حقوق ترسیم کنید دبیر بازنشسته۸۶
  • علي IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    5 0
    آقاي فاني عملكرد خوبي نداريد گناه و تقصير به گردن ديگري انداختن از افراد ضعيف بر مي آيد نه شما واگر ادعا مي كني شناگر خوبي هستي شنا كن
  • معلم ناامید IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    5 0
    کاش میشد استعفا میدادید یا استیضاح می شدید!
  • معلم مشهدی IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    5 1
    من معلم معیشت منزلت مناسبی ندارم و خواستار رفع تبعیضم
  • حسيني IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    2 2
    واقعاً بهترين موقعيت معلملن درهمين دولت است......
  • محمد وکیلی IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    جناب وزیر ما فرهنگیان فقط یک خواهش از شما داریم.لطفا استعفا بدهید.والسلام
  • حسن IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    خدا وکیلی رو که به قول معروف رو نیست زمین و زمان حتی معاونین اقای فانی معتقندنداموزش و پرورش با ضعیف ترین مدیر در طول تاریخ خود روبرو است شما برای معلمان منزلت قایلید خودتان مثل شورای دانش اموزی به رای معلمان و دانش اموزان بگذارید اگر 10درصد رای اوردید جایزه دارید البته در دار و دسته بازی راست گفتید همدل هستید از حاجی ،اکرمی ،عالمی و...
  • رحمانی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    اقای فانی اگر دروغ گویی کنتور داشت شما جزو پر مصرف کننده ها بودید از خدا به ترسید شما که در تمام دولتها بودید و یک پای ثابت تعلیم وتربیت بودید می دانید برخی از همفکران شما چه می گویند می گویند او طی بیست سال معاونت فقط یک طرح مجهول الهویه بنام مدارس لازم التوجه صدقه ای در حاشیه شهرها مطرح ساخت