قدس آنلاین - سعید کوشافر: باز شنبه شدو خدمت شما رسیدیم با دستی پر از خبرهای خواندنی گوشه گوشه جهان ، اگر چه تجاوز وحشیانه عربستان به مردم یمن کماکان وبرغم اعلام آتش بس ادامه دارد و درسرفصل خبرها قرار دارد ؛ اما همچنان مذاکرات ایران وکشورهای غربی و در راس انها امریکا نیز درتیتر خبرگزاریها به چشم میخوردرعین حال با سبدی مملو از خبرهای حوادثی ؛ ورزشی و اقتصادی که با هم مرور میکنیم ...

از مشابه سازی تاسیسات اتمی ایران درامریکا و اظهارات عجیب مشاور ارشد رییس جمهور تا نگارش قرآن داعشی با آموزه های کمونیستی و جنجال علی کریمی علیه دایی

***طبل‌ جنگی بین ایران و آمریکا به صدا درآمد

"امیر عباس فخرآور" ضد انقلاب فراری و جاسوس موساد در تازه ترین اظهارات فیسبوکی خود در واکنش به اعزام ناو آمریکایی به سمت سواحل یمن نوشت: «خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد که سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا سرهنگ جان کربای از طرف وزیر امور خارجه آمریکا جان کری به عنوان سخنگوی جدید وزارت خارجه انتخاب شده است. این یکی از اتفاقات بسیار عجیب در واشینگتن است که معمولا به سادگی اتفاق نمی افتد. همه کارشناسان سیاسی در این شهر می دانند که در پشت پرده واشینگتن بین وزارت دفاع و وزارت خارجه یک رقابت و نبرد نفس گیر و تن به تن جریان دارد و اینکه سخنگوی وزارت دفاع سخنگوی وزارت خارجه شود، فقط خبر از یک حادثه بسیار بزرگ دارد و آن اینکه ایالات متحده برای شرایط جنگی خودش را آماده می کند.»

جاسوس موساد در ادامه افزوده استک «نکته بسیار عجیب این است که سخنگوی وزارت خارجه خانم جین ساکی بود که به کاخ سفید منتقل شد و قاعدتا باید قائم مقام وی خانم ماری حرف، به جای وی سخنگوی وزارت خارجه می شد اما بلا فاصله پس از اینکه ماری حرف در این هفته نتوانست پاسخگوی خبرنگاران درباره حرکت ناوهای هواپیما بر آمریکا به سمت سواحل یمن باید، عملا به سبک دیپلماتیک، ماری حرف از سخنگویی وزارت خارجه برکنار شد. گفته می شود ناوهای هواپیمابر ارتش آمریکا برای جلوگیری از ارسال کمک نظامی جمهوری اسلامی، راهی این منطقه شده اند. طبل های جنگ به صدا در آمده است.»

 

***زور آزمایی ناوهای ایران و آمریکا تنش ساز می شود

سایت آمریکایی وانشگتن فری بیکن (freebeacon) در گزارشی نوشت: «ناوهای ایرانی در روز چهارشنبه عصر به یمن رسیدند و این حرکت می تواند آغازی بر تنش بین ایران و آمریکایی که هر دو با ناوهای خود در این منطقه حاضر شده اند، باشد.»

این سایت نوشت: «درست چند روز بعد از اینکه آمریکا از ارسال دو ناو به سمت یمن خبر داد، اکنون دو ناو ایرانی در نزدیکی یمن قرار گرفته اند. این حرکت می تواند آغازی بر تنش بین ایران و آمریکا باشد، زیرا هر دو کشور سعی بر اینکه دارند که زور آزمایی جدی را در یمن انجام دهند.»

این سایت در ادامه افزود: «آمریکا و برخی از کشور های نگران این هستند که ایران با استفاده از محموله های دریایی به یمن سلاح ارسال کند و خبرها حاکی ازاین است که این ناو ایرانی قرار است برای سه ماه در این منطقه بماند.

مقامات ایران با صراحت کامل از حضور ایران در آبهای بین المللی دفاع کردند و آنها اعلام کردند این ناو ها فعلا در نزدکی یمن خواهند ماند و عجله ای برای برگشت آنها نیست.»

 

***نسخه‌‌ای زشت برای خانواده اصیل ایرانی

 برای تغییر سبک زندگی، شیوه های متعددی را می شود انتخاب کرد، خصوصا اگر فضای موثری مثل رسانه، بستر انتقال این شیوه ها باشد.

شاید بتوان در بین نسخه هایی که شبکه انگلیسی "من و تو" برای تغییر سبک زندگی خانواده های ایرانی می پیچد، محورهایی را مشخص کرد که در هر موضوعی به فراخر ویژگی هایش شاخ و برگ پیدا می کند، دعوت به "حساسیت زدایی" و "اهمال کاری" یکی از آنهاست. دلیل محوریت این مطلب نیز واضح است؛ چرا که نفس انسان بطور پیش فرض به گناه و انحراف گرایش دارد و اگر بتوان عقل و حساسیت های آن را از سر راه برداشت، نفس انسان به تاخت به قهقرا خواهد رفت.

اما موضوعی که جدیدا این شبکه انگلیسی به آن پرداخته، رهاکردن نوجوان برای تجربه های عاطفی و جنسی گوناگون است!

کارشناس برنامه، نظارت والدین بر فرزند خود را با بهانه آزادی، مورد انتقاد قرار داده، ادعا می کند: "باید نوجوان را برای کند و کاو نیازهای عاطفی و جنسی اش راحت گذاشت" درواقع حرف اساسی این شبکه این است که نوجوان را باید برای شناخت فیزیولوژیک از خود و ارضای نیاز جنسی اش آزاد گذاشت تا به تنهایی و به هر شیوه ای که دوست داشت تجربه کند.

چشم پوشی از نظر اسلام در مورد حرام بودن آن و بیان ضررهای متعدد برای این مسأله، در این نوشتار به نظرات تعدادی از خیل عظیم متفکرانِ روانشناس و روان پژوه غربی می پردازیم که خلاف این نظر را دارند.

"کانت" در کتاب تعلیم و تربیت خود (ترجمه دکتر شکوهی - صفحه 78) می گوید:

"هيچ چيز به اندازه ي کام گرفتن از خود، ذهن و جسم را ضعيف نمي کند و اين نوع شهوتراني به کلي با طبيعت آدمي مغاير است.اما اين موضوع نبايد از جوان پنهان بماند.بايد آن را با همه ي زشتي اش پيش روي وي قرار داده، بگوييم که بدين طريق از توليد مثل خواهد افتاد و يادآور شويم که اين عادت زشت بيش از هر چيز ديگري قدرت جسمي اش را تباه خواهد کرد، با اين کار سبب پيري زودرس خويش خواهد شد وعقلش واقعاً ضعيف خواهد شد."

 

***درس عبرتی که کره شمالی باید از ایران بگیرد!

خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) گزارش داد: «آمریکا به کره شمالی توصیه کرده است از توافق قریب الوقوع ایران درس بگیرد که واشنگتن حاضر است در صورتی که شریکی "قابل اعتماد" برای مذاکره بیابد، با دشمنان خود وارد مراوده شود.»

"سیدنی سِیلر" فرستاده آمریکا به گفتگوهای 6 طرفه درباره برنامه تسلیحاتی کره شمالی - گفتگوهایی که مدتهاست متوقف مانده - درصحبت های خود از کوبا و میانمار نیز سخن به میان آورده است. سیلر از کوبا و میانمار به عنوان کشورهایی نام برده که "به پیشنهاد ما برای دست دراز کردن به سوی کسانی که مشت خود را باز کرده اند" پاسخ گفته اند.

وی با این حال در ادامه گفت: «با وجود تحریم ها و انزوای سیاسی، هیچ نشانی از رضایت پیونگ یانگ به خلع سلاح هسته ای به چشم نمی خورد.»

او همچنین در گفتگو با اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل (CSIS) گفت: «کره شمالی احتمالاً هیچ درسی از مذاکرات ایران نگرفته و اگر گرفته بود، زودتر از این شاهد آن بودیم.»

او گفت: «با وجود آن که پیونگ یانگ آمریکا را متخاصم و "گزینه نابودی" از سوی کره شمالی می داند، در حقیقت آمریکا دنباله رو راهی متفاوت و به دنبال مذاکره است.»

 

***بی بی سی مجبور به اعتراف شد

یکی از سیاست های اصلی شبکه انگلیسی بی بی سی، سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی است و این شبکه تلاش کرده تا جایی که امکان دارد اخبار و گزارشات خود را به گونه ای تنظیم کند که یا نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت ایران را زیر سوال ببرد و یا حتی الامکان تهمت هایی را به ایران بزند تا رفع این تهمت ها برای دولتمردان ایرانی مستلزم صرف هزینه باشد.

اما با تمام این توصیفات، این شبکه مجبور شد اعتراف کند که ایران نقشی در یمن نداشته و عربستان هم بدون دستیابی به مقاصد خود، عقب نشینی کرده است.

"خبرنگار امورامنیتی بی بی سی" در مصاحبه ای با شبکه بی بی سی فارسی به گونه ای واضح تمام حملات عربستان به یمن را بی فایده توصیف می کند و مجبور می شود که به قدرت حوثی ها در یمن اعتراف کند.

وی با اشاره به عملیات متجاوزانه طوفان قاطعیت از طرف عربستان به یمن می افزاید: «اگر حمله هوایی ادامه یابد واکنش بین المللی بیشتری ایجاد خواهد کرد و تازه به نتیجه خاصی هم نرسیده اند. حوثی ها سر جایشان هستند و هادی [رئیس جمهور فراری یمن] هم در ریاض است. عربستان می داند که نمی تواند در این عرصه به پیروزی نظامی دست یابد و باید راه حلی سیاسی پیدا کرد.»

وی اضافه کرد: «عملیات عربستان بیش از یک ماه در جریان بود و بیش از 1000 نفر کشته و 3000 نفر مجروح  بر جای گذاشته است. یمن از یک فاجعه انسانی رنج می کشد و نمیشد که این وضع ادامه یابد و برای همین باید چیزی عوض می شد؛ یا عربستان و متحدانش دست به عملیات زمینی می زدند که خیلی خطرناک بود یا گرایش به راه حل سیاسی.»

خبرنگار بی بی سی درباره قطع حملات هوایی عربستان می افزاید: «پس از اعلام خاتمه حمله هوایی بیش از 12 بار حمله هوایی کردند و حوثی ها هم یک مرکز نظامی را در تعز گرفته اند. جنگ ادامه دارد و حملات هوایی هم همچنین، صریح بگویم که من تغییری نمی بینم.»

"فرانک گاردنر" اعتراف میکند: «عربستان می داند که نمی تواند در این عرصه به پیروزی نظامی دست یابد و باید راه حلی سیاسی پیدا کند.»

 

***ترانه های شیطانی

در این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از آهنگ های شیطانی بپردازیم که شاید بسیاری از آنها را خواسته یا ناخواسته گوش کرده باشیم.

منظور از شیطانی بودن این آهنگ ها این است که در متن آنها از الفاظ و کلماتی استفاده شده که در صورت برعکس کردن آهنگ متوجه کلمات کفرآمیز و شیطانی می‌شویم.

برعکس کردن یک آهنگ به منظور سر و ته کردن عبارات آن نیست بلکه این کار با نرم افزارهای خاصی انجام می‌گیرد که ممکن است حالت نواخته شدن یک آهنگ در صورت برعکس شدن ، دربردارنده مفهوم خاصی باشد. برای توضیح بیشتر و دانلود سخنرانی استاد رائفی پور در این مورد و دانلود نمونه هایی از این نوع ترانه ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که این نوع آهنگ ها چه تأثیری بر ما دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که انسان دارای ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه است. ضمیر خودآگاه آنچه را که شما بخواهید وارد مغز و افکار شما می‌کند یا به عبارتی دیگر اختیار آن دست خودتان است. اما ضمیر ناخودآگاه بدون آنکه شما بدانید یا بخواهید افکار خاصی را به مغزتان منتقل می‌کند. تأثیر این نوع آهنگ ها نیز به این شکل است و افکار مورد نظر خود را از ضمیر ناخودآگاه وارد مغزتان می‌کند.

 

***شهدای شما در حد خدایان کشور ما هستند!

عمار ذابحی در گوگل پلاس نوشت:تعدادی از ژنرال‌ها از کشورهای دیگر به ایران آمده بودند، به من گفتند برای این‌ها حرف بزن. ته دلم گفتم من برای مردم خودمان «یا حسین (ع)» و «یا زهرا (س)» می‌گویم، ولی این‌ها که چیزی را قبول ندارند.

شروع کردم قصه محمد فاضل در هویزه را برایشان گفتم. وسط صحبت‌هایم که ترجمه می‌شد یک پیرژنرال کره شمالی بلند شد سرپا ایستاد. من فکر کردم خسته شده است.

پرسیدم تمام کنم؟ گفت نه، ادامه بده.

من باز قصه محمد فاضل و چند داستان دیگر را گفتم، آخر صحبتم این پیرژنرال یک احترام نظامی گذاشت و گفت: «اگر یکی از این‌هایی که قصه‌‌شان را برای ما تعریف کردی در کشور من بود یکی از خدایان کشور به حساب می‌آمد».

 

***روزنامه آمریکایی: اوباما به دنبال ایران است

به زعم برخی از متحدان منطقه ای آمریکا و همچنین رسانه های آمریکایی، اوباما در قبال ایران "دکترین نیکسون" را اجرا می کند.

روزنامه "واشنگتن پست" (Washingtonpost) امروز در نوشتاری با انتقاد از این سیاست دولت آمریکا در برابر ایران که مشکل اصلی همپیمانان غرب در منطقه معرفی می شود، نوشته است:

«در ماه دسامبر، اوباما گفت که آرزو دارد ایران به یک قدرت منطقه‌ای موفق تبدیل شود و این اظهارنظر وی به کابوسی برای جبهه غربی-عربی تبدیل شد. اکنون این سخن اوباما، خیلی‌ها را به فکر فروبرده است.

در پی این اظهارنظر رئیس جمهور آمریکا، اکنون شاهدیم که ایران با ارسال ناوهای جنگی خود به خلیج عدن، با صراحت کامل به منطقه ای پا می گذارد که از کشور خود فاصله زیادی دارد و کاملا پیداست که با این کار قدرت خود را به رخ مخالفان می کشد.

در این میان آمریکا نیز که ناوهای هواپیمابر خود را به منطقه ارسال کرده است، با صراحت اعلام می کند که هیچ قصدی برای مقابله با ایران ندارند و از طرفی عربستان هم مجبور شد که حملات هوایی خود را متوقف کند. اکنون همه طرف‌ها به دنبال راه حل سیاسی آنهم با دخالت ایران هستند.»

واشنگتن پست در ادامه با اشاره به تحویل سامانه موشکی اس 300 از سوی روسیه به ایران، این موضوع را از نگرانی های اصلی در خصوص ایران برمی شمارد و می نویسد: «از این‌ها گذشته اخیرا اوباما اظهارنظر جدیدی در خصوص رفع تحریم های ایران ابراز کرده است و طبق آنچه "وال استریت ژورنال" خبر داده، آمریکا می تواند 30 میلیارد تا 50 میلیارد دلار از دارایی های ایران را به این کشور تحویل دهد.»

 

***توافق اتمی یک عقب نشینی برای آمریکاست!

در ادامه سیاست غربی ها در معرفی ایران به عنوان عامل اصلی شکست احتمالی مذاکرات هسته ای، کارشناسان امنیت ملی و اتمی آمریکا روز چهارشنبه در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مذاکرات هسته ای جاری با ایران و توافق احتمالی را یک چرخش رادیکال در سیاست منع گسترش تسلیحات اتمی دولت آمریکا توصیف کردند و مدعی شدند توافق اتمی یک عقب نشینی برای آمریکا و یک پیروزی برای ایران است.

جلسه روز چهارشنبه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان با عنوان "توافق اتمی، به ایران نمی توان اعتماد کرد، آیا تایید می توان کرد؟" تشکیل شد.

این جلسه برای بررسی آینده توافق هسته ای احتمالی با ایران از دید کارشناسان تشکیل شد.

اد رویس، رییس کمیته روابط خارجی مجلس در بیانیه آغاز جلسه با تکرار ادعاها در مورد روند مذاکرات هسته ای با ایران، در مورد موضع کنگره صحبت کرد و گفت: «مساله بازرسی و تایید توافق نهایی توسط  کنگره یک مساله عمده است. آیا بازرسان هر زمان و به هر مکان دسترسی سریع و بدون مانع خواهند داشت؟ با چه کسانی می توانند مصاحبه کنند؟ آیا می توانند نمونه برداری کنند؟ همه این موضوعات عمده باید حل شود.»

رویس تاکید کرد وقتی پای بازرسی و تایید در مذاکرات مطرح می شود، آمریکا نباید عقب نشینی کند و تهران باید در مورد ابعاد نظامی برنامه اتمی اش شفاف سازی کند.

البته هنوز غربی ها نگفته اند به چه دلیل باید ایران بازرسی های نامحدود را قبول کند؟ بازرسی هایی که سرزده و از هر نقطه ای از ایران صورت می گیرد حتی پایگاه های نظامی و دفاتر مسئولان!

 

***اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره ایران و گزینه‌های اوباما

خبرگزاری رویترز (Reuters) در خبری تحت عنوان "آمریکا نگران است کشتی های ایرانی، تسلیحات به یمن برسانند" به انعکاس اظهارات وزیر دفاع آمریکا در این رابطه پرداخت.

بر اساس این گزارش، "اشتون کارتر" رییس پنتاگون در سخنرانی روز گذشته خود، نسبت به ارسال تسلیحات نظامی پیشرفته به یمن ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است حضور ناوهای آمریکایی در منطقه، گزینه های بیشتری در اختیار اوباما قرار می دهد.

رویترز نوشت: «"کارتر" با ابراز نگرانی از احتمال ارسال تسلیحات پیشرفته توسط گروهی از کشتی های باری ایران به یمن، خواستار اجتناب ایران از برافروختن آتش درگیری، با تحویل سلاح به یمن شد.»

بر اساس این گزارش، کارتر در جمع گروه کوچکی از خبرنگاران، در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می کنید کشتی های ایرانی حامل تسلیحات هستند، گفته است: «ما قطعا نسبت به این موضوع نگران هستیم ... و دلیلی وجود ندارد که کسی تسلیحات پیشرفته را به موقعیتی ارسال کند که در حال حاضر نیز به شرایطی بدتر از آنچه باید باشد رسیده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «"کارتر" تایید کرد که حرکت کشتی های جنگی آمریکا از جمله ناو هواپیمابر "یو اس اس تئودور روزولت"، گزینه های بیشتری در اختیار باراک اوباما قرار می دهد اما از بیان اینکه آمریکا در صورت لزوم، ممکن است تلاش کند که وارد کشتی های باری ایرانی شود، خودداری کرد.»

وزیر دفاع آمریکا گفت :« من نمی توانم بگویم آمریکا قصد دارد چه کاری انجام دهد اما همان طور که گفته ام رئیس جمهور آمریکا گزینه هایی دارد.»

 

***دروغ عجیب رسانه آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران

پایگاه تحلیلی آمریکایی "هات ایر" (Hotair) با انتشار گزارشی به نقد عملکرد دولت آمریکا در برنامه هسته ای پرداخته و با طرح ادعاهای دورغین، مواضع ایران در مذاکرات را تخریب کرده است.

این رسانه آمریکایی مدعی شد که تنها پس از گذشت چند هفته از اعلام تفاهم نامه مشترک هسته ای، ایران می خواهد بسیاری از بندهای مطرح شده در تفاهم نامه را به نفع خود تغییر کند.

در این گزارش آمده است: «تنها چند هفته بعد از اعلام تفاهم نامه، چارچوب توافق هسته ای به طور فزاینده ای مورد شک و تردید قرار گرفته است. ایران درخواست کرده که [محدودیت های] این توافق به جای 10 سال، تنها برای مدت 5 سال ادامه داشته باشد.»

این پایگاه آمریکایی در ادامه مدعی شد: «جمهوری اسلامی همچنین می خواهد، دوبرابر تعداد سانتریفیوژهایی که در سوئیس مورد توافق قرار گرفته است را فعال نماید.»

موضوع لغو تحریم ها نیز در این گزارش از قلم نیافتاده و آمده است: «دولت [آمریکا] تاکید دارد که تحریم ها به صورت مرحله ای لغو خواهد شد؛ اما تهران مدعی است که تمامی تحریم ها باید هم زمان با توافق لغو گردد.

 

***به دنبال معامله بزرگ با ایران نیستیم

وب سایت شبکه سی.ان.ان (CNN) در گزارشی به سخنان جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت، واشنگتن و تل‌آویو مانند اعضای یک خانواده هستند.

سی ان ان نوشت: «بایدن که در سالگرد «استقلال اسرائیل» در واشنگتن گفت، وجود اختلاف نظر میان طرفین را تائید کرد، اما گفت اسرائیل و آمریکا در عین حال روابط مستحکمی دارند.»

 وی در این مورد گفت: «ما شبیه به یک خانواده هستیم. ما چیزهای زیادی برای گفتن به هم داریم. گاهی اوقات شما یکدیگر را عصبانی می‌کنید، اما ما عاشق هم هستیم و از هم محافظت می‌کنیم.»

وی افزود: «فعلا در مواردی اختلاف نظرهایی بین دولت‌های ما وجود دارد، اما می‌خواهم یک چیز را رک بگویم. هیچ رئیس‌جمهوری بیش از رئیس‌جمهور (باراک) اوباما از امنیت اسرائیل حمایت نکرده است.»

جو بایدن در ادامه از تصمیم آمریکا برای تحویل جنگنده‌های اف-35 به اسرائیل در سال آینده میلادی خبر داد.

وی در این خصوص گفت: «سال آینده ما جنگنده تهاجمی اف-35 را به اسرائیل تحویل می‌دهیم. در آن صورت اسرائیل تنها کشور در خاورمیانه خواهد بود که به نسل پنجم هواپیماها مجهز است.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و گفت که هنوز تا رسیدن به توافق نهایی، «کارهای بسیار زیادی» باقی مانده است. وی همچنین گفت تفاهمی که ماه گذشته میان ایران و 6 کشور به دست آمد، یک «معامله بزرگ بین ایالات متحده و ایران» نبود.

بایدن ادامه داد: «اگر ایران حقه بزند و دنبال سلاح هسته‌ای برود، تمامی گزینه‌هایی که برای پاسخ داریم، روز میز خواهد بود.»

 

***تأسیسات اتمی ایران در چند ایالت آمریکا!

سایت دویچه وله نوشته است: دانشمندان امریکایی تاسیساتی اتمی مطابق الگوی برنامه هسته‌ای ایران ساخته‌اند. هدف آن است که میزان پیشرفت ایران در برنامه هسته‌ای معلوم شود و جمهوری اسلامی نتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

بنا به گزارش روزنامه "نیویورک تایمز" تاسیسات آک ریج (Oak Ridge) در ایالت تنسی، بخشی از برنامه فعالیت ۹ آزمایشگاه در ایالات متحده است که برای شناخت بهتر با برنامه هسته‌ای ایران طراحی شده است.

روزنامه یادشده روز چهارشنبه (۲۲ آوریل) نوشته است که دانشمندان امریکایی می‌کوشند با ساخت تاسیساتی مشابه، عملیات و فعالیت‌های اتمی ایران را مرحله به مرحله بازشناسی و پیشرفت آن را بررسی می‌کنند. هدف این پروژه تعیین سطح پیشرفت ایران در راستای تولید بمب هسته‌ای است.

بنا به گزارش "نیویورک تایمز" تاسیسات مستقر در لوس‌آلاموس (در ایالت نیومکزیکو) و لیورمور (در کالیفرنیا) نیز به این برنامه پیوسته‌اند.

بخش فارسی سایت دویچه وله که وابسته به وزارت خارجه آلمان است در ادامه آورده است:  در جریان آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای در لوزان (سویس) روشن شد که دیپلمات‌های غربی که هم‌اکنون با ایران بر سر برنامه اتمی این کشور گفت‌وگو می‌کنند، بدون مشاوره و راهنمایی کارشناسان هسته‌ای قادر نیستند تصویر کاملی از مقاصد ایران به دست آورند.

دولت ایالات متحده از دانشمندان انتظار دارد که روشن کنند ایران در چه مرحله‌ای از پیشرفت قرار گرفته و به چه نحو می‌توان از طریق تغییر فعالیت چنین تاسیساتی، خطر تولید سلاح هسته‌ای را خنثی کرد.

 

*** نظارت بی‌سابقه 25 ساله بر چرخه غنی‌سازی ایران

وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا برای راضی کردن منتقدان توافق هسته‌ای با ایران گفته است: با این توافق قدرت‌های جهانی می‌توانند برای ۲۵ سال بر چرخه غنی‌سازی اورانیوم در ایران «به صورت بی‌سابقه‌ای» نظارت کامل داشته باشند.

وزیر انرژی ایالات متحده به منتقدان توافق هسته‌ای با ایران اطمینان داد که آمریکا در چارچوب این توافق می‌تواند هر گونه فعالیت نظامی احتمالی ایران را که مرتبط با برنامه هسته‌ای آن باشد، ردیابی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارنست مونیز که روز پنجشنبه سوم اردیبهشت با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد اظهار داشت: «ما برای مدت زمان حداقل ۱۰ سال امکان این را خواهیم داشت که هرگونه فعالیت نظامی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را به سادگی ردیابی کرد و زمان کافی نیز برای واکنش به آن خواهیم داشت.»

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان روز ۱۳ فروردین ماه توانستند که پس از هفته‌ها مذاکره به تفاهمی سیاسی به منظور دستیابی به توافق جامع اتمی دست پیدا کنند.

به نوشته سایت رادیو فردا، این تفاهم اما به‌طور خاص واکنش منفی اسرائیل را به دنبال داشت تا جایی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور از آن به عنوان یک «توافق بد» نام برد که «حیات و بقای اسرائیل را به خطر می‌اندازد.»

 

***قطعنامه شرم‌آور اتحادیه اروپا» صدای سازمان ملل را هم درآورد

اتحادیه اروپا که پس از ماجرای کشته‌شدن 750 مهاجر غیرقانونی، جلسه‌ای فوق العاده برگزار کرده بود در نهایت تنها تصمیم گرفت "بودجه عملیات جستجو و نجات قایق‌های حامل مهاجران را سه برابر کند.»

روز یکشنبه بیش از ۷۵۰ مهاجر غیرقانونی که از لیبی عازم ایتالیا بودند در دریای مدیترانه غرق شدند.

مهاجران که به دلیل شرایط بحرانی و جنگی کشورهایشان در آفریقا و خاورمیانه به سمت اروپا حرکت می‌کنند یا اسیر قاچاقچیان انسان می‌شوند یا اسیر دریاها و اقیانوس‌ها می‌شوند و یا اسیر شرایط بحرانی و غیرانسانی دراردوگاه‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌شوند.

حال رهبران کشورهای اروپایی به جای آنکه فکری اساسی برای امنیت جهانی و مقابله با ناامنی‌ها کنند تنها تصمیم گرفتند بودجه عملیات جستجو و نجات قایق‌های حامل مهاجران در آب‌های مدیترانه را سه برابر کنند.

بخشی عمده‌ و اصلی مشکلات و ناامنی‌ها و فقر موجود در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه، حاصل سیاست‌های کشورهای غربی، دخالت‌های آن‌ها در این مناطق و ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی است.

بنا بر اعلام سازمان بين‌المللی مهاجرت از ابتدای سال جاری میلادی، بیش از ۳۵ هزار نفر توانسته اند با عبور از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند و حدود ۱۷۵۰ تن دیگر جان خود را در این مسیر از دست داده اند.

 

***پایان ماجرای ژنرال چهارستاره و معشوقه‌اش

دادگاهی در آمریکا با حکمی حداقلی به ماجرای نگهداری و انتقال اطلاعات محرمانه از سوی رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) به معشوقه‌اش پایان داد.

"دیوید پترائوس" ژنرال بازنشسته ارتش و مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بابت سوءمدیریت در نگه‌داری از اسناد محرمانه و انتقال این اطلاعات به معشوقه‌اش محکوم شد.

پترائوس پس از افشای روابطش با "پائولا برادول" در سال ۲۰۱۲ از ریاست سازمان سیا استعفا کرد.

به نوشته سایت بی بی سی، بنا به حکم دادگاهی در شهر شارولت ایالت کارولینای شمالی که مسئول رسیدگی به این پرونده بود پترائوس به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شده است و به مدت دو سال زیر نظر خواهد بود.

این ژنرال چهار ستاره آمریکایی که پیش‌تر مرد شماره یک نیروهای نظامی آمریکا در عراق و افغانستان بوده، بابت درز دادن اطلاعات طبقه‌بندی‌شده ارتش آمریکا به یک روزنامه‌نگار به نام پائولا برادول محاکمه شد.

***جواب منفی آزمایش «دی. ان. ای» روی جسد «عزت الدوری»

پایگاه خبری "کرد پرس" گزارش داد که برخی منابع بیمارستانی عراقی اعلام کردند آزمایشهای دی. ان. ای بر روی جسدی که گفته می شود جسد عزت الدوری معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق است منفی بوده است و جسد عزت الدوری نیست.

بنا بر ادعای این رسانه؛ منابع بیمارستانی گفتند دولت عراق قصد داشت بیانیه‌ای مطبوعاتی صادر و ابهامات به وجود آمده در این خصوص را تشریح کند اما شبه نظامیان "عصائب اهل الحق" و "گردانهای حزب الله عراق" مخالفت و اصرار کردند که بگویند جسد عزت الدوری است و همین باعث شد دولت و وزارت بهداشت عراق از صدور هرگونه بیانیه‌ای در این خصوص خودداری کنند.

این منابع گفتند اختلاف بزرگی بین دولت عراق و شبه نظامیان شیعی به وجود آمده است و آزمایشها نشان می دهد این جسد شخصی به نام « شعلان البقاری » است که به عزت الدوری شباهت داشت.

پیش از این عشیره البقاره در موصل خواستار جسد وی شده بود.

از طرف دیگر در گذشته نیز حزب منحل شده بعث کشته شدن الدوری را تکذیب کرده و گفته بود «او در حال فرماندهی مقاومت در عراق» است.

 

***اظهارنظر عجیب مشاور ارشد رئیس جمهور درباره منتقدان

اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور که از شروع به کار دولت اظهارنظرهای عجیبی از او منتشر شده بود و جنجال های زیادی را در فضای رسانه ای به راه انداخته بود، این بار با متهم کردن منتقدان هسته ای به اظهار نظری عجیب پرداخت و در گفتگو با سایت ندای ایرانیان گفت: آنانی که دم از دست دادن امتیاز و ناکامی در سیاست خارجی به واسطه گفت‌و‌گوهای هسته‌ای می‌زنند که هنوز به سر انجام نرسیده است در ده سال گذشته کجا بودند؟ راه خوردن شان بسته شده است صدایشان را برای مسئله هسته ای بالا برده‌اند!

وی در بخش دیگری از این مصاحبه می گوید: بیشتر اظهار نظر‌ها از سوی فعالین سیاسی جناحی، شخصی و برای بدست آوردن امتیاز است. آنانی که دم از دست دادن امتیاز و ناکامی در سیاست خارجی به واسطه گفت‌و‌گوهای هسته‌ای می‌زنند که هنوز به سر انجام نرسیده است در ده سال گذشته کجا بودند و چرا نسبت به سیاست خارجی منفعل و اقتصاد نابود شده کشور اعتراض نکردند.

ترکان با بیان اینکه برداشتن تحریم یعنی کوتاه شدن دست قاچاق و اختلاس از اقتصاد و بازار ایران، عنوان کرد: این‌ها ناراحت‌اند که نمی‌توانند سوء استفاده کنند و بخورند. راه خوردن و سوء استفاده‌شان بسته شده است. صدایشان از جای دیگری بلند می‌شود.

وی در ادامه افزوده است: در مسئله پول‌های کثیف که ما مشخصا صحبت کرده‌ایم. عده‌ای جار و جنجال و هیاهو راه انداختند که دولت دارد اتهام می‌زند. آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. راه خوردنشان بسته شده است صدایشان را برای مسئله هسته‌ای بالا برده‌اند. هنوز هم مذاکرات ادامه دارد و جای هیچ نگرانی نیست اما یک جریان خاص دارد از بحث هسته‌ای بهره‌برداری سیاسی می‌کند.

مشاور ارشد رئیس جمهور با بیان اینکه اینچین که ما بگوییم دولت دارد علیه مخالفان اتهام سیاسی می‌زند خنده دار است، گفت: من و بسیاری از افراد دیگر بر سر ادعای خود در مسئله پول‌های کثیف و سوء استفاده فعالین سیاسی از جایگاه خود هستیم.

 

***تکذیب ادعای نیویورک تایمز درباره ظریف

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در گزارشی مدعی شده بود: «جواد ظریف در جلسات خصوصی به همتایان غربی خود گفته که عقب نگاه داشتن ژنرال های سپاه و روحانیون قدرتمند مخالفان مذاکرات، "هنری ظریف" است و اگر ایران در این مرحله جزئیات ارائه دهد، شانس توافق نهایی نابود می‌شود.»

اما امروز یک مقام نزدیک به مذاکرات هسته ای ضمن تکذیب ادعای نیویورک تایمز اظهار داشت: «دکتر ظریف، وزیر خارجه ایران همچون گذشته با توافق دو مرحله ای مخالفت کرده است.»

وی افزود: ظریف همواره در داخل و خارج مذاکرات بر ملی بودن و غیرجناحی بودن موضوع هسته ای تاکید کرده است.

 

 ***حمایت نشریه اصلاح‌طلب از ازدواج سپید

یکی از نشریات زرد مرتبط با نشریات شبه اصلاح‌طلب در یادداشتی به قلم یکی از شبه روشنفکرها، به حمایت از زنای رایگان« ازدواج سفید» و تبلیغ روابط جنسی نامشروع پرداخت.!

این هفته‌نامه که ارتباط نزدیکی با عناصر گروهک نهضت آزادی، اصلاح‌طلب و جریان ملی‌گرا دارد، در شماره 20 خود در مطلبی به قلم «ن.ب.ک» یکی از فمنیست‌های ضددین و در حمایت از اقدام شنیع زنای رایگان  «ازدواج سپید» و هجمه به دین اسلام نوشت:

«من حتی رابطه‌های دوستی بین پسران و دختران را که به ازدواج منجر می‌شود سنتی می‌دانم چون معتقدم دو نفر که می‌خواهند تا پایان عمر در کنار هم زندگی آرامی داشته باشند تا تجربه زندگی مشترک زیر یک سقف را داشته باشند نمی‌توانند تصمیم صحیحی برای انتخاب خود بگیرند که این امر متأسفانه به دلایل مذهبی و سنتی در کشور مقدور نیست.»

 

***رضویان: اینجی دیگه مجبوریم خداحافظی کنیم

 در آستانه پخش آخرین قسمت‌های فصل اول مجموعه «در حاشیه» به کارگردانی «مهران مدیری»، جواد رضویان در صفحه شخصی خود عکس و متنی را به شرح زیر منتشر کرد:

 به نام حضرت حق؛سلام عزیزان، اینجا اتاق گریم خالی سریال (در حاشیه) است. مجبوریم فعلا از شما خداحافظی کنیم، تا شاید فصل بعدی بتونیم دوباره در خدمتتون باشیم، ممنونم که با همه کاستی‌ها بهمون انرژی دادید، ممنونم که در این بیست و چند قسمت من رو شرمنده محبتتون کردید، ممنونم بایت همه مهربونیاتون.

 حلال کنید اگر کلامی، حرکتی و ... باعث رنجش کسی شد، هیچ نیتی به غیر از شاد کردن شما نازنیان نداشتم، امیدوارم بتونیم به زودی خدمت برسیم بهتر از قبل...

 

***کار سینمایی روی زندگی 13 عالم دینی

"علی مهام" تهیه کننده سریال "حانیه" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت مجموعه "حدیث بندگی" گفت: مجموعه "حدیث بندگی" در رابطه با زندگی 13 نفر از علمای تراز اول شیعه از جمله "آیت اله محمدعلی اراکی"، "سید محمدهادی میلانی"، "سید رضا بهاءالدینی"، "آیت اله سید ابوالحسن اصفهانی"، "علامه عبدالحسین امینی"، "آیت اله عبدالکریم حق شناس"، "آیت اله میرزا جواد تهرانی"، "شیخ جعفر شوشتری"، "آیت اله سید احمد  فهری زنجانی"، "آیت اله علی مشکینی"، "آیت اله مهدی الهی قمشه‌ای" و "شیخ محمد حسین زاهد" و همچنین "بانو مجتهده امین" است.

 وی افزود: صددرصد صحنه‌های مربوط به دوران نوجوانی، جوانی و بزرگسالی این علما را بازسازی کردیم و همه صحنه‌های بازسازی شده را گرفتیم، 80 درصد مصاحبه‌ها در خصوص زندگی این بزرگان انجام شده و فقط 20 درصد نهایی مصاحبه‌ها باقی مانده است که بعد از انجام آن تدوین کار را شروع می‌کنیم.

 این تهیه کننده در خصوص انتخاب بازیگران برای ایفای نقش به جای این علمای شیعه تراز اول بیان کردک از 200 نفر بازیگر برای این موضوع تست گرفتیم که از بین این تعداد 13 نفر که چهره آنها شبیه علمای مورد نظر ما بود انتخاب و استفاده شد.

 "مهام" بیان کرد:‌ برای انتخاب بازیگر به دنبال چهره معروف نرفتیم چون در اصل به دنبال شبیه سازی و باور پذیری بیشتر بودیم و قصد داشتیم صحنه‌ها طبیعی‌تر جلوه دهد. با وجودی که همه آنها نابازیگر بودند طوری از آنها بازی گرفتیم که مطمئنا برای مخاطب باور پذیر، دیدنی و جذاب خواهد بود.

 این تهیه کننده در خصوص انتخاب لوکیشن برای این مجموعه گفت: منطقه‌ای سمت شهرستان اردستان را انتخاب کردیم چون فضای آن جا با فضای مورد نظر ما همخوانی داشت، بعد از انتخاب لوکیشن‌ها بازسازی را انجام دادیم.

 وی افزود: بازسازی صحنه‌ها سخت‌ترین بخش این مجموعه به حساب می‌آمد که با همکاری و همدلی عوامل و پشتکار فراوان آنها سال گذشته این امر مهم انجام گرفت.

"مهام" اظهار داشت: تنها مشکل ما در این پروژه ساماندهی زمان مصاحبه با علمایی است که گهگاه با تعویق زمان مصاحبه کار را به تاخیر می‌اندازند.

 

***داعش قرآن دومی آورده است

گروه تروریستی داعش مبنای تشکیلات خود را طبق مبانی حکومت "استالین" در حکومت شوروی سابق قرار داده است. رهبران فکری داعش به همان آموزه ها و روش هایی که در بدنه شوروی وجود داشت، اقتدا کرده اند.

بر پایه این گزارش، سیاست ترور و رعب در کنار جاسوسی  گسترده برای خلاص شدن قطعی و نهایی از معارضان، شیوه فرماندهان داعش بوده که دقیقا روش حکومت استالین در شوروی سابق است.

فرماندهان و رهبران فکری داعش ادعا می کنند خلافت اسلامی تشکیل داده اند، در حالی که آنها به جای قرآن خود، آموزه ها و روش های حکومتی شوروی را ملاک قرار داده و از این روش ها برای خود قرآن دیگری ساخته و پرداخته کرده اند.

روش های سازماندهی تشکیلات در بدنه داعش هیچ ارتباطی به دین اسلام ندارد و فرماندهان داعش همان شیوه هایی که در ارتش سابق عراق یاد گرفته بودند را در گروه داعش بکار می گیرند.

رهبران فکری داعش ادعا می کنند اسلام و قرآن پایه خلافت اسلامی آنهاست، در حالی که آموزه های کمونیستی در تشکیل خلافت و جذب نیرو را از قرآن و آموزه های آن هم مهمتر می دانند.

 

***گام اول داعش برای ایجاد فرهنگ لغت جدید!

گروهک تروریستی داعش با منتشر کردن اعلامیه هایی سعی دارد تا فرهنگ لغت جدیدی را در میان مناطق تحت سیطره اش در سوریه نهادینه کند.

بر پایه این گزارش، گروهک داعش طی اعلامیه هایی که در شهرها توزیع کرده است، نسبت به بکار بردن کلماتی مانند "صلیب و انجیل" و کلماتی که به اعتقاد رهبران فکری داعش فتنه انگیز بوده همه را بر حذر کرده است.

رهبران گروهک تروریستی داعش معتقدند بکارگیری کلماتی از این قبیل به رواج کفر و بی دینی در میان مسلمانان خواهد انجامید.

لازم به ذکر است گروهک داعش از طریق بکارگیری روش های فرهنگی متفاوت سعی می کند تا زمینه جذب جوانان را به تشکیلات تروریستی با القای آموزه های افراطی فراهم کند.

 

***بوتیک داعش در عراق

گروهک تروریستی داعش، بوتیک لباس مردانه را در شهر قائم عراق افتتاح کرد.

 سایت خبری "الدستور" مصر در این‌باره گزارش داد، داعش، فروشگاهی از معروف‌ترین برندهای پوشاک، عطر، ساعت و عینک مردانه را در شمال عراق راه‌اندازی کرد.

 داعش چندی پیش نیز فعالیت نساجی خود را با شعار "از سوزن تا موشک" و با تولید لباس، پوشاک مدارس، لباس کودکان، پرچم، سربند و... آغاز و تصاویری از برخی مدل‌های لباس تولیدی خود همراه با جواهرآلاتی با آرم و نشان داعش در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

 

***بکار بردن این دو مارک در لباس ها، حرام است!

به گزارش روزنامه لبنانی الدیار؛ گروهک تروریستی داعش به توزیع اعلامیه هایی در سطح مناطق تحت اشغال خود در سوریه اقدام کرده که طی این اعلامیه های مردم را از پوشیدن لباس هایی که مارک کشورهای بیگانه روی آنها نقش بسته بر حذر کرد.

بنا بر این گزارش؛ رهبران فکری داعش معتقدند مظاهر کفر و شرک در جامعه را باید با پاکسازی آثار آن در میان مردم نابود کرد. آنها معتقدند وجود مارک های خارجی که بر لباس ها نقش بسته است رواج  بی دینی بوده و فتنه انگیزی را در پی خواهد داشت!

رهبران فکری داعش دستور توزیع اعلامیه هایی در مناطق استان الحسکه سوریه دادند که طی آنها استفاده از لباس هایی با مارک "NIKE" و"VIXEN" را حرام اعلام کرده و همه را از استفاده کردن از لباس هایی با این مارک ها بر حذر کردند.

 

***چرا علامه طباطبایی میهمان دعوت نمی‌کرد

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطره خود از زندگی زاهدانه علامه طباطبایی (ره) را این گونه نقل می‌کنند.

علامه طباطبایی (ره) وقتی به قم‌ آمدند با اينكه فيلسوف معروف جهان اسلام، ‌محقّق نامي روزگار و يك استاد متبحّر مشهور تفسير و كلام و حكمت بودند، اما با يك عمامه بسيار كوچك از كرباس آبي رنگ و قباي ساده و بدون جوراب با لباس كمتر از حدّ معمول در كوچه ‌هاي قم‌ تردّد داشت و اگر كسي ایشان را نمی شناخت وی را يك طلبه عادي تصور مي‌كرد.

خانه او اجاره‌اي بود و به خاطر دارم چند بار خانه خود را عوض‌كرد و از خانه دیگر به خانه ‌اي منتقل شدند، منزلش بسيار كوچك و محقر بود حتّي نمي ‌توانستن از دوستان پذيرائي كند چون از نظر امكانات ‌بسيار محدود بود.

گاهي به خاطر پرسيدن برخی سئوالات علمی مجبور بودم خدمت استاد در منزل شرفياب شوم؛ ‌ايشان در حالي كه جلو دَرِ منزل آمده، دو دست خود را بر دو طرف دَر گذاشته، سرشان را بيرون مي ‌آوردند و به سؤال من گوش داده و پاسخ ‌مي ‌گفتند. در اين هنگام اين سؤال براي من مطرح ‌شد؛ چرا استاد تعارف نمی‌کند منزل بروم. بعدها كه آشنائي من با ايشان بيشتر شد، متوجّه شدم منزل به اندازه‌ اي محدود و محقّر است كه ‌نمي ‌توانند از میهمان پذيرائي كنند.

مدّتها زندگي ايشان از حّق التّاليف كتاب هايشان اداره مي ‌شد و سال ها مبالغ‌ هنگفتي بدهکار بودند و حتي دامادشان آقای قدّوسي از اين ‌موضوع اطلاع نداشت‌.

علامه با وجود كسالت قلبي و كسالت اعصاب و کهولت سن‌ّ فقط و فقط براي‌ِ حمايت از دين و نشر فرهنگ اسلام براي ملاقات و مصاحبه با مستشرق‌ فرانسوي (دكتر كُرْبَن‌ُ) هر دو هفته يك بار با زحمت و تحمل رنج فراوان به ‌تهران مي ‌رفتند و اين رفت و آمد با ماشين عمومي مستلزم ‌رنج هاي فراوان بود.

 

 ***اقدام وحشیانه زن هلندی علیه مفتی مصر

"محمد جمعه" وزیر اوقاف مصر حمله شدید زن هلندی به مفتی مصر را اقدامی غیر اخلاقی عنوان کرد.

بر پایه این گزارش، محمد جمعه در حساب توئیتری وزارت اوقاف مصر حمله زن هلندی به "شوقی علام" مفتی مصر را اقدامی وحشیانه توصیف کرد و این اقدامات را ناشی از دوری از یاد خدا دانست که منشأ این گونه اقدامات را تروریسم اعلام کرده است.

در همین راستا هم فعالان شبکه های اجتماعی ویدیویی را منتشر کرده اند که ادعا می کنند مربوط به درگیری لفظی و حمله وحشیانه زن هلندی علیه مفتی مصر است.

 

***بلایی که ورقه آلومینیوم در قلیان‌ها بر سرتان می آورد

محمدرضا ناظر با بیان اینکه مصرف قلیان میزان ابتلا به سرطان خون را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: سرطان ریه و مثانه از دیگر بیماری‌هایی است که ضریب ابتلا به آن از طریق قلیان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از تنباکوی میوه‌ای خطری برای سلامتی ندارد؛ این باور غلطی است چرا که برای تهیه تنباکو‌ها از رنگ و مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که خود این مسئله صدمات زیاد و جبران ناپذیری را به مصرف کننده وارد می‌کند

مسئول کمیته پژوهش بسیج جامعه پزشکی لرستان با ابراز تأسف از اینکه مصرف قلیان در بین جوانان افزایش زیادی پیدا کرده است، تصریح کرد: باید نگران این مسئله بود چرا درصدی از این جمعیت را زنان و دختران تشکیل می‌دهند؛ اثرات سوء مصرف قلیان در زنان به مراتب بیش از مردان است.

ناظر تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده به دلیل استفاده از مواد رنگی و شیمیایی در تهیه تنباکو، آسیب‌های فراوانی بر بدن وارد می‌شود که می‌توان به متوقف شدن رشد سلول‌های بدن اشاره کرد که خود این مسئله بر قدرت باروری نیز تاثیر سوء می‌گذارد.

این فلوشیپ آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: از آن‌جایی که تنباکو را بر روی ورقه آلومینیوم قرار می‌دهند خود آلومینیوم اثر ناباروری دارد؛ در تولید تنباکو از موادهایی استفاده می‌شود که تشخیص آن دشوار است و این مسئله برای سودجویان منبع در آمد شده است.

 

***آب خوردن در این ظروف خطرناک است

اگر یک بطری آب برای نوشیدن روزانه آب به همراه دارید، به شما تبریک می‌گوییم. آب‌رسانی به بدن برای داشتن زندگی سالم ضروری است. اما پرسش‌هایی مطرح می‌شود: آخرین باری که بطری آب خود را شسته‌اید، کی بوده است؟ اگر بطری قبلا با آب پر شده بود، آیا فکر می‌کنید که  دیگر نیازی به شستن آن نیست؟ نه دقیقا، به خصوص اگر از بطری‌های یک‌بار‌مصرف استفاده می‌کنید و همانطور که از نام آنها معلوم است، تنها برای یک بار استفاده ساخته شده‌اند.

کارشناسان در مقاله‌ای که در سال 2007 در ژورنال Practical Gastroenterology منتشر شد، می‌نویسند تولیدکنندگان بطری‌های آب، استفاده مجدد از این بطری‌های یک بار مصرف را توصیه نمی‌کنند. به گفته آنها «دلیل این امر از بین رفتن پلاستیک این بطری‌ها در اثر استفاده زیاد است و این را می توان از نازک شدن بطری یا ترک‌هایی که در آن ایجاد می‌شود، فهمید. باکتری‌ها در این ترک‌ها جمع می‌شوند و بهداشت را تهدید می‌کنند.» استفاده مجدد از بطری‌های پلاستیکی، باعث ایجاد آلودگی‌های باکتریایی می‌شود، مگر اینکه به طور مرتب شسته شوند. این شستشو باید با محلول‌های پاک‌کننده ملایم انجام شود و به خوبی آبکشی شود (نه با آب خیلی داغ) و باید قبل از استفاده از سالم بودن دیواره مطمئن شوید.

احتمال آلودگی حتی در بطری‌های آب چندبار مصرف هم، در صورت عدم شستشو و عدم توجه به کهنگی آنها، وجود دارد. باکتری‌هایی که در ترک‌ها و شیارهای بطری جمع می‌شوند، به مراتب خطرناک‌تر از موادی هستند که از پلاستیک وارد آب شده‌اند. بطری‌های آب جای امنی برای این باکتری‌ها هستند. در یک بررسی که در سال ۲۰۰۲ در ژورنال بهداشت عمومی کانادا منتشر شد، پژوهشگران دانشگاه کالگاری ۷۶ نمونه‌ آب بطری‌های دانش‌آموزان ابتدایی را جمع‌آوری کردند. برخی از این بطری‌ها برای ماه‌ها بدون شستشو استفاده می‌شدند. پژوهشگران متوجه شدند که میزان باکتری‌های موجود در آب دو ‌سوم بطری‌ها بیشتر از میزان طبیعی است که شاید به خاطر رشد باکتری‌های موجود در بطری در دمای اتاق باشد. پژوهشگران منبع دقیق این آلودگی را دنبال نکردند، اما احتمالا این باکتری‌های موجود در بطری آب دانش‌آموزان از دست‌هایشان وارد آب شده است. شستشوی ناکافی و نامناسب دست‌ها در دستشویی مدارس، موجب انتشار باکتری‌های کلی‌فرم (ای‌کولای و باکتری‌های مشابه) مدفوعی در محیط کلاس می‌شود.

 

***جنجال علی کریمی در اینستاگرام و حمله بی سابقه به دایی

جادوگر حمایت یکی از هواداران علی دایی را برنتافت و به شدت به او تاخت.

در اینستاگرام علی کریمی شاهد یک گرد و خاک اساسی بودیم.

شخصی در کامنت‌های یکی از پست‌های کریمی از علی دایی حمایت کرده بود. کریمی این حمایت را برنتافت و شروع کرد به پاسخ دادن به کامنت‌های آن شخص.

گل سر سبد این بحث موقعی بود که کریمی اعلام کرد: «من خیلی وقت است که گفته‌ام، اگر آن یارو (علی دایی) پرسپولیسی است، من نیستم. پرسپولیس برای تو (شخص کامنت گذار) و اون بابا (علی دایی)»

 

 

***حرکت بسیار زشت و تکان دهنده مدافع پرسپولیس در قطر!

پس از بازی پرسپولیس مقابل لخویا و در حالیکه اعضای تیم پرسپولیس در حال ترک ورزشگاه لخویا بودند،چند ایرانی در بیرون ورزشگاه حضور یافته بودند.

در این بین ظاهرا یکی از ایرانیان مقیم دوحه در آن شرایط نسبت به عملکرد محمد رضا خانزاده انتقادات شدیدی انجام داده است که اساسا چنین برخوردهایی در فوتبال طبیعی به نظر می رسد.

پس از این،مدافع ملی پوش پرسپولیس که در گذشته نه چندان دور سابقه برخورد و درگیری لفظی  با خبرنگاران را داشته است،به سمت این هوادار حمله ور شد و الفاظ رکیک و زشتی را بر زبان آورد.

این درگیری در نهایت با وساطت پلیس دوحه و برخی بازیکنان پرسپولیس به پایان رسید.

این مساله با واکنش کریم باقری،مربی پرسپولیس هم  روبرو شد و او به صورت جدی نسبت به این مساله و رفتار بازیکن پرسپولیس انتقاد کرد.

باقری با صدای بلند گفت که مگر هر کسی فحش می دهد باید چنین برخوردی با او شود؟

با این وجود،هوادار ایرانی از این اتفاق به شدت ناراحت بود و در تماس با مسولان پرسپولیس تاکید کرده که تا آخر این ماجرا را پیگیری می کند.

 

***ریوالدو همبازی عطاران می شود؛

یک خبر هیجان‌انگیز برای فوتبال و سینمای کشورمان این است که قرار شده ریوالدوی برزیلی در یک فیلم سینمایی ایرانی جلوی دوربین برود.

این روزها یک گروه فیلمسازی از کشورمان راهی برزیل شده است تا اثری جدید خلق کند؛ فیلمی به نام "آی ام نات سالوادور" که داستانش در مورد اشتباه گرفته شدن رضا عطاران از سوی یک دختر برزیلی است.

چنانکه گفته شد عطاران، فوق‌ستاره محبوب سینمای ایران در کنار ریوالدو در این اثر بازی می‌کند و البته در کنار آنها بازیگرانی مثل یکتا ناصر، مهدی محرابی و چند هنرپیشه برزیلی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

تهیه‌کنندگان این فیلم سیدامیر پروین‌حسینی و منصور سهراب‌پور هستند. کارگردانی اثر را هم منوچهر هادی برعهده دارد. هادی پیش‌تر فیلم‌هایی نظیر قرنطینه، یکی می‌خواد باهات حرف بزنه، دنیای پرامید و زندگی جای دیگری است را کارگردانی کرده است.

دیروز اما ریوالدوی برزیلی برای نخستین‌بار در محل فیلمبرداری "آی ام نات سالوادور" حاضر شد. نکته جالب اینکه آغاز فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به ریوالدو با روز تولد این فوق‌ستاره برزیلی همزمان شد تا گروه برای او جشنی ترتیب بدهد و سنگ تمام بگذارد.

در همین راستا مشاور رسانه‌ای این پروژه خبر داد که ریوالدو از این اتفاق بسیار خوشحال شده و گفته: «این دومین‌بار است که از سوی ایرانیان سورپرایز می‌شوم. بار اول به زمان رویارویی با تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برمی‌گردد که 100 هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند و جو استادیوم کاملا مرا گرفت. بار دوم هم امروز بود که فکر نمی‌کردم یک گروه سینمایی و فرهنگی از روز تولدم باخبر باشند و آن را برایم جشن بگیرند.»

این اما نخستین‌بار نیست که عطاران در یک پروژه سینمایی با فیلمبرداری صحنه‌هایی خارج از ایران حاضر می‌شود. او پیش‌تر فیلم "ردکارپت" را در فرانسه کارگردانی کرده و خودش هم در آن به ایفای نقش پرداخته بود.

دوربین این فیلم تصاویری از ستاره‌هایی همچون وودی آلن، دی‌کاپریو و اسکورسیزی را ضبط کرده بود. البته تفاوت کار در این است که این بار ریوالدو آگاهانه با عطاران همبازی شده و کاملا دارای نقش ارادی است.

فیلم "آی ام نات سالوادور" در حالی با حضور ریوالدوی برزیلی به زودی روی پرده‌های سینما در کشورمان خواهد رفت که پیش از این شرکت فوتبالیست‌های ایرانی در فیلم‌های داخلی، موجب موفقیت این آثار نشده بود.

ازدواج غیابی با احمدرضا عابدزاده، فوتبالیست‌ها با شرکت علی پروین و حمید استیلی و مثلث آبی با ایفای نقش جواد زرینچه از جمله فیلم‌هایی بودند که در گیشه شکست خوردند.

حالا باید دید آیا حضور فوق‌ستاره‌ای مثل ریوالدو در "آی ام نات سالوادور" می‌تواند این طلسم را بشکند یا نه؟ هر چند بودن عطاران در این فیلم، خیلی از تماشاگران را برای حضور در سینما ترغیب می‌کند.

 

***مرگ وحشتناک دختر جوان به دلیل مصرف قرص های لاغری

 یک دختر 21 ساله ،یعد از مصرف کردن قرص های رژیمی که از ناشناسی در اینترنت خریداری کرده بود، به طرز وحشتناکی مرد.

دختری 21 ساله به نام " الویس آمی پری" اهل  شراپشیر انگلیس، بعد از مصرف 8 قرص با ترکیب DNP که ماده ای سمی و آتش زا بود و مانند مواد منفجره عمل می کرد، جان خود را از دست داد.

به گفته پزشکان ، فقط 2 قرص کافی است که انسانی را از پا در آورد در حالی که "الویس" 8 قرص را با هم قورت داده بود.

او بعد از اینکه احساس ناخوشی کرد خود را به بیمارستان رساند. پزشکان بعد از بررسی ها و آزمایشات مختلف به این دختر و خانواده اش گفتند هیچ پادزهری برای این ماده سمی که به سرعت در بدنش نفوذ می کند و او را از درون می سوزاند ، وجود ندارد.

مادر 51 ساله غمگین " الویس" در بیانیه ای به مردم هشدار داداز خریدن قرص های رژیمی اینترنتی پرهیز کنند.

"الویس" که در رشته جامعه شناسی درس می خواند، این قرص را با بسته ای 100 کپسول به قیمت 70 پوند به طور آنلاین خریداری کرده بود.

پلیس در حال حاضر در جستجوی منبعی است که دختر ناکام این قرصهای سمی را خریداری کرده است.

مادر این دختر به روزنامه ها گفت : او هرگز نمی خواست باور کند قرص های لاغری تا په حد می تواند خطرناک باشد.بیشتر ما باور نداریم قرصهای لاغری به معنای واقعی خاصیت کشندگی دارند.

 

***تعرض وحشیانه مرد سعودی تبار به یک زن

متهم «منصور الشماری» از خاندان سلطنتی عربستان سعودی بود که به یک زن جوان در آپارتمانی در یوتا حمله کرده و وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

پلیس ایالتی اعلام کرده است الشماری پس از دستگیری با وساطت وکیل وی با قید قرار وثیقه 100 هزار دلاری تا روز محاکمه‌اش آزاد شد اما مأموران و کارآگاهان پلیس یوتای امریکا می‌گویند الشماری قصد داشته پس از آزادی از مرز مکزیک از امریکا فرار کند که مأموران مرزی وی را بازداشت کرده‌اند.

افراد خانواده سلطنتی عربستان که الشماری با آنها خویشاوند است اعلام کرده‌اند هیچ تمایلی به دخالت در این رابطه ندارند.

 

***سوء استفاده های غیر اخلاقی از کودکان با وعده ساندویچ

 به گزارش پلیس فلوریدا، سرایدار یک مجتمع مسکونی در فلوریدا پس از دستگیر شدنش به اتهام تعرض و سوء استفاده غیر اخلاقی از کودکان ساکن در این مجتمع محاکمه و به 18 ماه زندان محکوم شد.

"مایکل شپرد"، 35ساله پس از متقاعد کردن پدران و مادران به منظور نگهداری از کودکان، آنان را مورد سوء استفاده غیر اخلاقی برای رسیدن به اهداف پلید خود قرار میداد.

بنا بر این گزارش "شفرد" تا کنون هفت کودک بین 5 تا 12 سال که دوتن از آنان پسر و پنج تن دیگر دختر بودند را بی شرمانه با سوء استفاده از اعتماد والدین آنان، مورد تعرض جنسی قرار داده است.

در جلسه دادگاهی که در فلوریدا برگزار شد وکیل مدافع وی تلاش میکرد تا با ارائه مدارک پزشکی وی از صدور محکومیت طولانی مدت تبرئه کند.

به گفته پلیس بررسی سوابق کیفری"مایکل شپرد" حاکی از آن است که وی  به قدمت دو دهه با اتهام مشابه  15سال از عمر خود را پشت میله های زندان به اتهام سوء استفاده جنسی از دو پسر بچه گذرانده است.

بر اساس حکم دادگاه مایکل شپرد، 35، که دست کم  هفت کودک ساکن در این مجتمع مسکونی را مورد سوء استفاده غیر اخلاقی قرار داده است  در حالی به  18 ماه زندان محکوم شد که مقامات زندان با در نظر گرفتن رفتار وی در مدت محکومیتش با دادن شانسی دیگر برای برگشتن به اجتماع با حکم آزادی مشروط از زندان آزاد شده بود.

به گزارش پلیس شپرد در حالی دستگیر شد که حین ارتکاب جرم  در پارکینگ مجتمع مسکونی که در نزدیکی پارک پاینلاس ، فلوریدا قرار داشت  اتفاقی توسط یکی از ساکنین این مجتمع مشاهده شد و با دخالت وی و حضور والدین دختر بچه پنج ساله، وی توسط پلیس دستگیر شد.

 

***مقتول، قاتلش را بخشید!

زن ميانسالي كه پسرش هنگام درگيري با دو برادر به قتل رسيده بود در جلسه دادگاه گفت كه مقتول قبل از فوت از او خواسته‌ بود متهم را عفو كند.

13 شهريورماه سال 88، مأموران پليس از قتل پسري به نام بهادر در يكي از خانه‌هاي ميدان 72 نارمك باخبر و در محل حاضر شدند. مادر مقتول گفت لحظاتي قبل وقتي وارد خانه شدم ديدم كه پسرم با دو نفر از دوستانش كه كمال و جمال نام داشتند و برادر بودند، مشغول كشيدن شيشه است. به رفتارشان اعتراض كردم و از دو برادر خواستم خانه را ترك كنند. وقتي جمع آنها را ترك كردم، صداي مشاجره بلند شد و دو برادر از خانه گريختند. بعد متوجه شدم كه پسرم را به قتل رسانده‌اند.

بعد از بازداشت، دو متهم به قتل اقرار كردند. كمال گفت وقتي مادر بهادر وارد خانه شد و به رفتار ما اعتراض كرد، بهادر از ما خواست خانه را ترك كنيم كه عصباني شديم. من با چاقو ضربه‌اي به او زدم و بعد فرار كرديم.

پرونده دو متهم بعد از كامل شدن تحقيقات از سوي هيئت قضايي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران بررسي و كمال به قصاص و جمال هم به پنج سال حبس محكوم شد. بعد از تأييد رأي دادگاه در ديوان عالي كشور و انجام تشريفات قانوني براي اجراي حكم، مادر مقتول در دادسرا حاضر و از متهم اعلام گذشت كرد بنابراين كمال روز گذشته براي محاكمه از جنبه عمومي جرم مقابل هيئت قضايي قرار گرفت.

مادر مقتول ابتداي جلسه در جايگاه قرار گرفت و گفت وقتي پسرم را به بيمارستان منتقل كرديم به من گفت كه خون را نبايد با خون شست و اگر من فوت شدم بهتر است كه از كمال اعلام گذشت كنم. من هم بعد از انجام مراحل قانوني محاكمه راهي دادسرا شدم و به وصيت پسرم عمل كردم.

پس از آن كمال در جايگاه قرار گرفت و از دادگاه طلب بخشش كرد. او گفت من به خاطر مصرف شيشه دچار حالات رواني مي‌شوم به طوري كه تا زماني كه مواد مصرف نكنم نمي‌توانم به حمام بروم. متهم گفت مدتي قبل برادرم مشمول عفو و از زندان آزاد شد، من هم وضعيت خوبي ندارم و درخواست گذشت مي‌كنم. قاضي عزيزمحمدي بعد از شور با اعضاي دادگاه رأي به آزادي متهم با احتساب ايام بازداشت داد.

 

***ازدواج اجباری نوزاد یک ساله

لاکسمی سارگارا یک دختر هندی است که در سن ۱ سالگی توسط والدین خود به همسری پسری ۳ ساله در آمده بود.

او اکنون ۱۸ ساله است و تنها چند روز پیش زمانی که به او گفته شد باید برای زندگی به خانه شوهرش برود فهمید که ازدواج کرده است. وی از این امر راضی نبود و با کمک یک فعال در زمینه حقوق کودکان توانست این ازدواج اجباری را لغو کند.

این خانم فعال در زمینه حقوق کودکان با همسر این دختر که او هم چندان به این ازدواج راضی نبود صحبت کردو برای اولین بار در این منطقه یک ازدواج اجباری با رضایت هر دو طرف لغو شد.

گفته میشود از سال ۱۹۲۹ ازدواج کودکان در هندوستان آزاد اعلام شد وهنوز هم در بعضی مناطق و بخصوص در روستاهای فقیر نشین این مسئله همچنان رواج دارد و خانواده ها اقدام به ازدواج کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال می کنند.

طبق آمار سازمان یونیسف ۴۷ درصد زنان هندی زیر ۱۸ سال ازدواج میکنند و ۴۷ درصد ازدواج کودکان زیر ۱۸ سال در دنیا در این کشور اتفاق می افتد.

 

***متفاوت ترین پرستاران ایرانی

دو خواهر مهربان در میانسالی در حالی از مادر پیرشان مراقبت می کنند که از از نعمت شنوایی و بینایی محروم هستند زندگی این دو خواهر یکی از عجیب ترین قصه های محله شان است.

قصه هلن کلر را همگی شنیده ایم دختر نابینا و ناشنوایی که توانست به کمک معلم فداکارش از دنیای تاریک خود پا را فراتر بگذارد تا در آخر تبدیل به یک نویسنده مشهور شود. حالا زهرا و فاطمه خواهرانی هستند که دستانش را به هم دادند تا بر نابینایی و ناشنوایی خود غلبه کنند و از مادر مهربانشان پرستاری کنند.زهرا ۵۵ سال و فاطمه ۴۴ سال دارد. خواهر ها هرروز دست هم را می گیرند در پارک محله ورزش می کنند و حواسشان هست که وزنشان بالا نرود. خانم «راضیه حسینی» چندسال است که مربی و تنهام همدم آنهاست که هر روز سراغی زهرا و فاطمه و مادر پیرشان می گیرد. به آنها سر می زند و اگر کاری خواستند برایشان انجام می دهد. خانم حسینی می گوید تنها تفاوت فاطمه و زهرا این است که فاطمه می تواند سایه های تاری ببیند و با همین دید خیلی ضعیف کارهای خانه را مدیریت می کند. برای همین وقتی کسی می خواهد وارد خانه شود لامپ ورودی را چندبار روشن و خاموش می کند تا فاطمه با این تفاوت نور برای استقبال به سمت در بیاید.

 

***بی حجاب هایی که برای حجاب احترام قائل شدند!

در یکی از مسابقات فوتبال زنان در اردن، به هنگام افتادن حجاب سر یکی از بازیکنان، دیگر بازیکنان از هر دو تیم که از قضا خودشان هم حجاب نداشتند دور او را گرفتند تا وی بتواند حجابش را درست کند.

این مسابقه میان دو تیم فوتبال زنان باشگاه های اردنی امان و شباب برگزار شد. این اتفاق با تحسین تماشاگران حاضر در ورزشگاه و انتشار عکس آن با توجه مخاطبان روبه رو شد.

 

***از دیدن این گاو ها شگفت زده نشوید

 این حفرات که پیداست توسط کشاورزان آمریکایی روی بدن گاوها تعبیه شده است، چه کارکردی دارند؟

زندگی گاوها و فرایند تولید شیر آنها، وابسته به زندگی همزیستی آنها با میکروب‌های داخل دستگاه گوارش آنهاست. در این همزیستی گاوها انرژی مورد نیاز میکروب‌ها را تأمین می‌کنند و میکروب‌ها که شامل باکتری‌ها، پروتوزوآها و قارچ‌ها می‌شوند، به تخمیر و تجزیه سلولزی که گاوها می‌خورند کمک می‌کند.

حالا چه می‌شود اگر گاوی مریض شود و محتوای میکروبی دستگاه گوارشش تغییر پیدا کند؟ چگونه می‌شود به این گاو کمک کرد؟

در یک روش درمانی موسوم به Transfaunation محتوای میکروبی معده یک گاو به گاو دیگر منتقل می‌شود.

برای سهولت این فرایند، لازم است که گاوهای اهداکننده‌ای انتخاب شوند و بشود به سادگی معده آنها دست یافت و درست به همین خاطر است که چنین سوراخ‌ها یا فیستول‌هایی روی بدن بعضی از گاوها تعبیه می‌شود.

برای درست کردن این سوراخ‌ها، گاو تحت بیهوشی موضعی، مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند و بعد برای اینکه فیستول بسته نشود، از یک تکه پلاستیک بادوام و با استحکام موسوم به کانولا برای باز نگه داشتن لبه‌های فیستول استفاده می‌شود.

در ضمن با این فیستول‌ها می‌توان روی گاوها کار تحقیقاتی انجام داد و فرایند گوارش آنها را بررسی کرد و حتی داروها را مستقیما وارد معده آنها کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.