گروه سیاسی - مسعود بصیری: پس از  انقلاب مردم یمن در سال 2011 میلادی و سرکار آمدن عبدربه منصور هادی به قدرت با حمایت شورای همکاری خلیج فارس، متأسفانه تحولات یمن به سمت آنچه مطلوب مردم انقلابی یمن بود حرکت نکرد و منصور هادی به ابزار دست رژیم سعودی تبدیل شد.

محمد علی العماد: صهیونیستها، رژیم آل سعود را به چاه انداختند

رژیم آل سعود در طول تاریخ سیاسی معاصر اجازه حضور دولتی مستقل و قدرتمند را در یمن نمی داد و در این مرحله نیز                نمی گذاشت مطالبات مردم یمن در راستای استقلال سیاسی این کشور محقق شود، به همین دلیل تمامی تلاشها دراین راستا با تمامی ابزارها از جمله عملیات تروریستی و حمایت از القاعده، آغاز شد.

جنبش انصارا... یمن که جایگاه مردمی مستحکمی نزد ملت یمن داشت با همراهی گروه‌های مختلف مستقل سیاسی و حمایت اکثریت مردم یمن خواستار محقق شدن مطالبات بحق مردم این کشور شد و دراین راستا دستاوردهایی کسب کرد و این تا مرحله پیش رفت که رئیس جمهور فراری یمن منصور هادی مطالبات مردمی را پذیرفت که البته باردیگر با دخالت عربستان این مسأله محقق نشد.

تحولات ماه‌های اخیر یمن به مذاق سعودی ها خوش نیامد و آنها چون می دیدند مطالبات مردم یمن در حال تحقق است دست به اقدام وحشیانه حمله نظامی به یمن زدند که تاکنون ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون کشیده است.

برای بررسی تحولات کنونی یمن گفت و گوی اختصاصی قدس با «محمد علی العماد» عضو شورای سیاسی جنبش انصارا... یمن را تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.

 

   رژیم آل سعود می کوشد انقلاب مردمی یمن را به شکلی دیگر جلوه داده و تجاوز خود را توجیه کند. ارزیابی شما از تحولات کنونی یمن چیست؟

 متأسفانه رژیم آل سعود که کینه تاریخی از یمن دارد علاقه ای ندارد در یمن دولت قدرتمند و مستقلی سرکار آید که بتواند خواسته های ملت یمن را محقق کند، مردم یمن دیگر نمی خواهند زیر سلطه سعودی ها باشند، متأسفانه سعودی ها با حمایت آمریکا و تایید رژیم صهیونیستی این جنگ ظالمانه را علیه مردم مظلوم یمن آغاز کردند که نتیجه آن کشتار بی‌گناهان از جمله صدها تن از کودکان وزنان شد و امروز رژیم آل سعود همان رفتار را در پیش گرفته است که رژیم صهیونیستی در جنگهای لبنان و غزه در پیش گرفت و با استفاده از سلاحهای ممنوعه بین‌المللی، دست به هرجنایتی می زند.

از ابتدای تجاوز سعودی ها به یمن بیش از ۲800 نفر از غیر نظامیان شهید شده اند که در میان آنها بیش از 400 کودک و 250  زن دیده می شود. همچنین تاکنون بیش از   4 هزار نفر زخمی شده اند که در میان آنها بیش از 650 کودک و ۴70 زن به چشم می خورد.

ولی من اینجا تاکید می کنم در نهایت و آنچه خداوند نیز در قرآن کریم وعده داده است پیروزی از آن مظلومان است و شکست گریبانگیر ظالمان که امروز نماد آن رژیم آل سعود و حامیان آمریکایی و صهیونیستی اش هستند خواهد شد.

 

   با وجود اعلام آتش بس، مقامهای سعودی اعلام کرده اند، در صورت تحرک حوثی ها، حملات را از سر می گیرند و وارد فازهای بعدی نظامی می‌شوند. آیا عربستان توانایی حمله زمینی به یمن را دارد؟

 عربستان ترسوتر از آن است که دست به این اقدام بزند و به خوبی می داند چه چیزی در انتظارش است. البته این مسأله را از طریق عوامل اش در عدن آزموده است و پاسخ کوبنده را دریافت کرده و عوامل وابسته به منصور هادی و القاعده که امروز مورد حمایت لجستیکی عربستان و آمریکا هستند ضربات سهمگینی را از ارتش و نیروهای مردمی یمن دریافت کرده اند و رژیم آل سعود بخوبی می داند هرگونه ماجراجویی زمینی چه پیامدهای وخیمی برایش در پی خواهد داشت.

مردم یمن در برابر این اقدامهای آل سعود ساکت نمی نشینند و پاسخ مناسب را به آنها خواهند داد.

عملاٌ امروز شکست سعودی ها برای همگان آشکار شده است و عربستانی ها نتوانستند به هیچ کدام از اهداف مورد ادعای خود برسند.

آیا کشتار زنان و کودکان پیروزی محسوب می گردد؟ اینها چه چیزی به دست آوردند؟ تنها چیزی که عایدشان شد        بی آبرویی در تاریخ است.

 

   نظر شما درباره حمایت برخی کشورها از عربستان در این جنگ چیست؟

 عربستان برای جذب پاکستان ادعای واهی دفاع از سرزمین های مقدس را مطرح کرد و این درحالی است که اسناد تاریخی نشان می دهد عربستان اماکن مقدس زیادی را در مکه و مدینه تخریب کرد، حتی می خواست مرقد پیامبر عظیم الشان اسلام صلی ا... علیه و آله وسلم را تخریب کند که در آن زمان علمای الازهر و علمای پاکستان در برابر این اقدام پادشاه وقت عربستان اعتراض شدیدی کردند.

البته مردم پاکستان فریب ادعای عربستان را نخوردند و می دانستند اینها ادعاهای واهی بیش نیست و پارلمان پاکستان با رد درخواست دولت عربستان پاسخ محکمی به ادعاهای آل سعود داد.

اما کشورهایی مانند مصر و برخی کشورهای دیگر غربی و یا منطقه ای، عربستان را در شکل پول و بشکه های نفت می بینند.

این کشورها فقط می خواهند پولی از عربستان به دست آورند. البته واقعیت هم این است که عملا هیچ ائتلافی وجود ندارد و رژیم سعودی تنها از نام این ائتلاف استفاده می کند تا به خیال خود به حملات خود مشروعیت بدهد. البته ملت غیور مصر نیز به اقدامهای دولت خود بارها در این زمینه اعتراض کرده است و مخالف اقدام دولت سیسی در حمایت از رژیم آل سعود است و دوستی ملت مصر و یمن دیرینه است. البته آمریکا و رژیم صهیونیستی، رژیم آل سعود را در تله بدی انداخته اند که در نهایت نتیجه آن به ضرر سعودی ها و به سود آمریکایی هاست.

 

   ارزیابی شما از تلاشهای سیاسی و دیپلماتیک در حال انجام چیست؟

 در اینجا لازم است از تلاشهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در راستای پایان دادن به تجاوز ظالمانه عربستان تشکر کنم و به نظر ما طرح جمهوری اسلامی ایران در این راستا طرحی مثبت و مورد قبول است.

همچنین کشور عمان نیز مواضع بی طرفانه و منطقی در این ایام داشته است و به نظر من عمانی ها در این زمینه نیز می توانند نقش خوبی ایفا کنند.

اینجا می خواستم به این نکته اشاره کنم که تمامی ادعاها مبنی بر ارسال پیشنهادی از سوی عربستان صحت ندارد.

در پایان از ملتها و کشورهایی که از ملت یمن حمایت کردند متشکرم و از ملتهایی که دولتهای آنان در این جنگ حضور دارند یا حمایت می کنند می خواهم مانع اقدامهای دولت کشورشان بشوند چون درنهایت جز بی آبرویی در تاریخ و لکه ننگ مشارکت در کشتار زنان و کودکان بی‌گناه برای آنان باقی نخواهد ماند.

 

   پذیرفته شدن آتش بس و پایان حملات را بسیاری از کارشناسان و مردم منطقه یک شکست مفتضحانه برای عربستان می دانند. نظر شما در این خصوص چیست؟

 ما از ابتدا می دانستیم عربستان توان ادامه این حملات را ندارد و به حول و قوه الهی همه دنیا نیز فهمید با چه کشوری طرف است و سران آل سعود چه نسبتی با اسلام دارند.

اعراب حتی در زمان جاهلیت هم از جنگ در ماه های حرام خودداری می کردند، اما سران آل سعود در ماه رجب که ماه حرام برای جنگ محسوب می شود حتی رسوم اعراب را هم رعایت نکردند. امروز ملت یمن نشان داد می توان با مقاومت، پیروزی را به ارمغان آورد و این درسی برای همه کسانی است که ایستادگی را فراموش کرده یا اسیر دنیا و رفاه زدگی آن شده اند.

آل سعود امروز راهی جز پذیرش شکست ندارد و دنیا هم متوجه این مساله شد و امید دیگری در دل مردم منطقه و مسلمانان جهان ایجاد شد که ظلم باقی نمی ماند و کسانی که به خدا تکیه کنند بر کسانی که بر آمریکا تکیه کنند پیروز خواهند شد.

 

   عربستان مدعی شده است به اهداف خود رسیده و عملیات نظامی به همین دلیل متوقف شده است.

 کدام اهداف؟ امروز ملت یمن سربلند است و رژیم آل سعود نمی داند چگونه بر شکست خود سرپوش بگذارد . ملت یمن امروز پیروز میدان است. باور کنید تجاوز رژیم آل سعود، ملت یمن را بیدار کرد و ان شاا... بزودی همه دنیا رشد و بالندگی یمن را نظاره خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رستم IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    مرگ بر عربستان وقطر واردن عربهای ترسو وخاءن مرگ بر آل سعود