گناباد-خبرنگارقدس: رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای تاسیس این نهاد تاکنون در 12 هزار روستای کشور طرح هادی اجرا و در دو هزار روستای دیگر در حال اجراست.

اجرای طرح هادی در 12 هزار روستای کشور

علیرضا تابش  در حاشیه افتتاح طرح هادی روستای هدف گردشگری ریاب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع 34 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور طرح هادی برای 32 هزار روستا تهیه شده و تا پایان برنامه ششم توسعه این طرح برای دو هزار روستای دیگر نیز تهیه و تصویب خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اعتباراتی که در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، امیدواریم تا پایان امسال طرح هادی یکهزار روستای بالای 20 خانوار کشور اجرا شود. 

وی با اشاره به همکاری خیرین و مشارکت آنان در ساخت و ساز کشور ادامه داد: خیرین مسکن ساز در مجموع حدود 28 هزار واحد مسکونی برای اقشار ضعیف جامعه در سراسر کشور ساخته و یا در حال ساخت دارند که از این تعداد 10 هزار واحد تحویل متقاضیان فاقد مسکن شده است.

محمدرضا شاملو معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشورهم   در جمع مسؤولان واهالی روستای ریاب گفت: یکی از آرمان های امام راحل (ره)، توجه به روستاها و مناطق محروم بوده است و بر همین اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس اولویت مناطق روستایی و با همکاری دهیاری و مردم، اقدام به بهسازی روستاها می نماید.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: اگر بودجه بهسازی روستاها به دهیاری ها واگذار شود، بازدهی پروژه افزایش می یابد.

حجت الاسلام محمد رجایی ادامه داد : زمانی که هزینه های پروژه های عمرانی روستاها توسط بنیاد مسکن به پیمانکار واگذار می شود، کارایی آن پروژه با کاهش چشم گیری مواجه می شود.

وی اظهار کرد: اگر بودجه بهسازی روستاها به دهیاری ها واگذار شود، بازدهی پروژه گاهی اوقات تا حدود 2 برابر افزایش می یابد.رجایی با اشاره به پتانسیل بالای روستای ریاب برای گردشگری و جذب توریست گفت: روستاهای گناباد به دلیل نداشتن درآمد و کار، در حال خالی شدن از جمعیت است و باید فکری برای اشتغال روستائیان نمود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، ایجاد اقامتگاه برای گردشگران در روستای ریاب را  یکی از مطالبات مردم این روستا از رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور دانست و گفت : علاوه بر اقامتگاه، اصلاح راه مواصلاتی به روستای ریاب نیز برای جذب گردشگر خیلی مهم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.