صالح آباد – ابوالحسن صاحبی: قدس ویژه خراسان - به مناسبت هفته بهداشت و سلامت، نخستین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر تربت جام با هدف نهادینه کردن فرهنگ انفاق، دستگیری از محرومان، ...

اعزام نخستین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر به صالح آباد

 بهبود کیفیت و ارتقای بهداشت و سلامت نیازمندان با حفظ کرامت انسانی به منطقه صالح آباد اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تربت جام با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: طرح کاروان سلامت یکی از طرحهای مهم ملی جمعیت هلال احمر است که با هویت بخشی به فعالیتهای داوطلبانه هلال احمر و رسالتی که در راستای انسان دوستی و حفظ روحیه بشر دوستی و کمک به همنوع دارد، به مناطق محروم و آسیب دیده خدمات ارایه می‌دهد.

علی کاظمی افزود: این کاروان با همت و همکاری کمیسیون امور بانوان فرمانداری، دانشکده علوم پزشکی و پزشکان متخصص داوطلب هلال احمر تربت جام از جمله دندانپزشکی، متخصص زنان، متخصص روانشناسی و مشاوره، مربی امدادی و پزشک عمومی به تمام بیماران بویژه بیمارانی که در مناطق محرومی چون صالح آباد امکان مراجعه به پزشک ندارند معاینه و ویزیت رایگان می‌شوند .

وی تصریح کرد: اکیپ این کاروان با به کارگیری تمام امکانات و تجهیزات پزشکی و دو دستگاه آمبولانس، تست و معاینه دهان ودندان بیماران و دانش آموزان، تست قند خون و فشار خون، آموزش سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها را به بیماران نیازمند صالح آباد ارایه داده که تأثیر بسیار مثبتی در سلامت افراد دارد .       

 برگزاری تمرین آموزشی در مدارس

وی با اشاره به برگزاری نمادین دو تمرین آموزشی امداد و نجات و کمکهای اولیه در دو مدرسه صالح آباد گفت: در این تمرین 300 دانش آموز صالح آبادی نحوه پناهگیری صحیح در هنگام زلزله و پیشگیری از بیماری‌ها را آموزش دیده و 130 نفر از خدمات تست قند خون و فشار خون بهره‌مند شده و به 260 نفر نیز خدمات درمانی رایگان ارایه شد.

  ایجاد هلال احمر خواسته صالح آبادی‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر تربت جام در پاسخ به این خواسته مردم بخش صالح آباد که هلال احمر باید یک نمایندگی در این منطقه دایر کند، تاکیدکرد: گرچه این خواسته مردم از حدود اختیارات ما نیست، اما با توجه به کوهستانی بودن و دوری منطقه از شهرستان تربت جام، محرومیت و مرزی بودن و ظرفیت بالای بخش تقاضا و انتظار بحقی است و ایجاد یک شعبه یا نمایندگی در آنجا به طور ثابت احساس می‌شود که در تمام فصول سال بویژه هنگام حوادث غیر مترقبه امداد رسانی و خدمات رسانی کند .

وی با توجه به آسیب پذیری منازل مسکونی برخی روستاهای صالح آباد در برابر باران و سیلابهای بهاری گفت :متاسفانه گاهی انسانها به دست خودشان برای خودشان بلا درست می‌کنند بدان معنا که رودخانه همان طور که از نامش پیداست خانه رود و محل جریان آب و سیلاب است و باید جلوی آن را باز گذاشت تا سرازیر شود نه اینکه مانند روستاهایی چون باغکشمیر، حاجی آباد و... در محل و حاشیه رودخانه، خانه بسازیم!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.