معاون غذا و دارو وزیر بهداشت با اشاره به وجود کمتر از 30 قلم کمبود دارویی در کشور گفت: فروش داروهای دارای کد شبنم در داروخانه ها ممنوع و تخلف است زیرا طرح شبنم متوقف شده است.

 فروش داروهای دارای کد شبنم در داروخانه ها ممنوع است / کمبود دارویی کمتر از 30 قلم

به گزارش ایرنا ، رسول دیناروند در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات غذایی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: البته امکان وقوع تخلف در داروخانه ها وجود دارد و زدن برچسب تقلبی برای تبدیل کردن محصول به کالای اصلی یک شگرد است.

وی خاطرنشان کرد: طرح برچسب اصالت محصولات دارویی به شکل جدید از چند ماه پیش آغاز شده و فعلا فقط در مورد داروها است و به تدریج محصولات غذایی و آرایشی ، بهداشتی به آن اضافه می شود.

وی تاکید کرد: امکان تقلب برچسب اصالت کم است زیرا هر محصولی یک کد واحد دارد و می توان از طریق نرم افزارهای موبایل و اینترنت اصالت کالا را استعلام کرد و از این طریق امکان ورود کالای قاچاق به بازار کاهش می یابد.

معاون وزیر بهداشت گفت: برچسب اصالت روی 10 درصد داروهای وارداتی نصب شده و تا پایان شهریور سامانه برچسب اصالت برای همه داروها به کار گرفته خواهد شد.

وی درباره کمبودهای دارویی نیز گفت: در تلاش هستیم کمبودهای دارویی به حداقل برسد البته وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده اما نمی توان ادعا کرد که کمبودهای دارویی به صفر رسیده و هم اکنون کمتر از 30 قلم کمبود دارویی در کشور وجود دارد.

دیناروند ادامه داد: جای خوشحالی است که دوره کمبودهای دارویی کوتاه مدت و در حد یک تا دو هفته بوده است.

وی اضافه کرد: 98 درصد داروهای ارائه شده در بازار ناصرخسرو داروهایی هستند که داروخانه ها نمی توانند آنها را به صورت قانونی تامین کنند زیرا این داروها برای پاسخ به نیازهای غیرواقعی در حوزه بدنسازی، دوپینگ، مسایل جنسی و سقط جنین است.

وی به مردم توصیه کرد: به هیچ وجه از بازار ناصرخسرو دارو تهیه نکنند زیرا ناصرخسرو مکانی غیرقانونی برای ارائه داروهای تقلبی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.