قدس آنلاین- اصفهان: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: آیت‌الله خادمی از همان ابتدای قیام نهضت امام خمینی (ره) یک رکن رکین انقلاب بودند و از یاران راستین و همراهان باوفای امام خمینی (ره) به شمار می‌رفتند.

مرحوم آیت‌الله خادمی از همراهان باوفای بنیانگذار انقلاب بود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در همایش خادم شریعت، که به منظور تجلیل و بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید حسین خادمی در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد، افزود: در روایات داریم که علما پناهگاه و ستارگان هدایت هستند، یعنی مردم در تاریکی‌ها با کمک ستارگان، مسیر خود را تشخیص می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق بزرگان دین و زعیمان تشیّع، مرحوم آیت‌الله خادمی هستند، خاطر‌ نشان کرد: آن مرحوم دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و بی‌نظیری در بین علما و مجتهدان حوزه‌های علمیه بودند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: مرحوم آیت‌الله خادمی در حوزه علمیه نجف از محضر درس و مواعظ گران‌قدر نظیر میرزا محمد‌حسین نائینی، آقا ضیاءالدین عراقی، سید ابوالحسن اصفهانی، شیخ محمد بلاغی و سید ابوتراب خوانساری کسب فیض کرده و پس از اتمام دروس سطح حوزه دروس خارج فقه و اصول، از مرحوم نائینی و مرحوم عراقی اجازه اجتهاد یافتند و سپس به سمت اصفهان مراجعت کرده و در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان مشغول به تدریس می‌شوند.

وی با بیان اینکه ایشان مراحل فقهی بالایی داشتند و تألیفات بسیار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته‌اند، تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله خادمی با شخصیت بالای علمی و ویژگی‌های برجسته فقهی از تواضع و بزرگواری بسیار بالایی برخوردار بودند.

مقتدایی افزود: مرحوم آیت‌الله خادمی با توجه به اینکه مجتهد مسلم و دارای درس خارج فقه و اصول بودند و درس مکاسب را در حجره خویش ارائه می‌دادند که نشان از فروتنی و تواضع این بزرگوار دارد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله خادمی عنایت ویژه‌ای برای تبلیغ دینی در روستاها و شهرستان‌ها داشتند، تاکید کرد: ایشان در اعزام مبلغان و طلاب به روستاها و شهرهای دور و نزدیک برای تبلیغ دین اسلام و مکتب تشیع اهتمام ویژه‌ای داشتند.
 
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: آیت‌الله خادمی از همان ابتدای قیام نهضت امام خمینی (ره) یک رکن رکین انقلاب بودند و از یاران راستین و همراهان طراز اول امام راحل به شمار می‌رفتند و در جزئیات و ریز امورات با ایشان ارتباط داشتند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله خادمی در صدور بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های امام خمینی (ره) فعالیت ویژه‌ای داشتند، خاطر‌ نشان کرد: پس از آن که فعالیت‌های امام از جمله تامین شهریه برای طلاب توسط رژیم شاه ممنوع اعلام شد، خدمتی که مرحوم حاج آقا حسین خادمی به امام خمینی (ره) داشتند این بود که ایشان با ابتکار عمل خویش شهریه امام را برای طلاب در حوزه علمیه تأمین می‌کردند و همه آگاهی داشتند که شهریه‌های امام به نام آیت‌الله خادمی به طلاب داده می‌شود.

مقتدایی با تاکید بر اینکه مرحوم آیت‌الله حسین خادمی ارادت خاصی نسبت به امام خمینی (ره) داشتند که نظیر آن را برای احدی قائل نبودند، تصریح کرد: خدماتی که آیت‌الله خادمی برای انقلاب و نهضت امام خمینی داشتند بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شعار امسال را همدلی و همزبانی قرار داده‌اند، اضافه کرد: این همدلی و همزبانی ضرورت روز جامعه ماست، زیرا دشمن به شکاف و دودستگی ما چشم دوخته است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.