پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مترو پلیس به عنوان یک اتحادیه بین المللی از کلانشهرهای جهان می تواند نقش بسیار مهمی در ارتباطات بین کلانشهرها تبادل تجربیات و استفاده از امکانات و دانش شهری در بین کلانشهرها ایفا کند.

مترو پلیس نقش بسیار مهمی در ارتباطات بین کلانشهرها دارد

به گزارش قدس آنلاین ،سید جلال فیاضی در افتتاحیه اجلاس بین‌المللی متروپلیس در هتل پردیسان مشهد اظهار داشت: مشهد به عنوان یکی از اعضای مترو پلیس امروز هم مرکز آموزش آسیایی و هم شبکه جوانان و زنان  انتخاب شده است از این رو باید بیشترین الگوبرداری و ارتباط گیری صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: گسترش شهرها و پیچیدگی مدیریتی شهری مشارکت مردم را در اداره امور شهرها اجتناب ناپذیر کرده و امروز قطعا شهر و کلانشهرها را بدون حمایت همه جانبه مردم نمی توان اداره کرد.

وی یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین حرکات اجتماعی و شهری، مشارکت مردم در انتخاب شوراهای اسلامی شهر محسوب می شود.

فیاضی تصریح کرد: ما نباید مشارکت را صرفا در مشارکت اقتصادی مالی خلاصه کنیم و اینکه همه توجه را به سمت تامین هزینه های شهر توسط مردم سوق دهیم بلکه به داوطلبانه بودن مشارکت ها لطمه وارد می کند و امروز این مشارکت مالی و اقتصادی هم داوطلبانه به صورت نسبی نیست و اگر مردم احساس مشارکت داشته و به معنای واقعی کلمه مشارکت آنها مورد توجه قرار گیرد باید شاهد  مشارکت داوطلبانه مردم باشیم.

 وی گفت: یکی دیگر از مسائلی که در کشور ما مورد توجه است مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا است ولی مقدار کمی از زباله ها در مبدا مورد جداسازی قرار می گیرد و آنچه که امروز به عنوان طلای کثیف مطرح می شود را می توان به خوبی استفاده کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.