۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 278949

پس از یک دهه، هیئتی متشکل از گروههای اقتصادی سوئیس روز یکشنبه به تهران می‌آیند.

تاجران سوئیسی پس از 10 سال در ایران
خبرآنلاین:

هیئتی اقتصادی-سوئیسی متشکل از تاجران و بازرگانان و همچنین برخی شخصیت های سیاسی روز یکشنبه به تهران می آیند. این هیئت به سرپرستی خانم لیویا لو، سفیر اسبق سوئیس در ایران (طی سالهای 2009 تا 2013) به تهران سفر می کنند تا فرصتهای اقتصادی موجود میان دو کشور را مورد بررسی قرار دهند.

طبق اعلام سازمان (دولتی) سیاستگذاری اقتصادی سوئیس، در این هیئت نمایندگانی از بخشهای دارویی، صنعتی و حتی بخش کلین تک (Cleantech) (تکنولوژی‌ قابل بازیافت، قابل تجدید) نیز حضور دارند. این هیئت را بازرگانان و دیپلماتهای اقتصادی نیز همراهی می کنند.

خانم لو در مصاحبه ای که به تازگی با روزنامه ان‌زد‌زد (NZZ) داشته، فضای موجود برای گسترش روابط دو کشور و ارزیابی فرصتهای بازار ایران را بسیار مناسب و مساعد است.

اعضای این هیئت تا روز چهارشنبه در تهران هستند تا دربارۀ گسترش روابط اقتصادی دو کشور گفتگو کنند. این اولین سفر یک هیئت بزرگ اقتصادی سوئیسی پس از 10 سال به تهران است.

گفتنی است، بخشی از تحریم های اتخاذ شده از سوی دولت سوئیس علیه ایران از ابتدای سال 2014 و متعاقب امضای توافق اولیه هسته ای (در نوامبر 2013) میان ایران و گروه 5+1 به حالت تعلیق درآمده است.

سطح تبادلات میان ایران و سوئیس در سال گذشته به 640 میلیون فرانک رسید. در سال گذشته سوئیس در حدود 610 میلیون فرانک کالا به ایران صادر کرد و سطح صادرات ایران به سوئیس به 30 میلیون بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.