قدس آنلاین : رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا پایان امسال ۱۰ نمایندگی دیگردر ۱۰ کشور از ۴۴ کشور مقصد اصلی گردشگری ایران ایجاد شود.

 تا پایان امسال 19 نمایندگی جدیدِ مقاصد گردشگری ایرانی خواهیم داشت

 به گزارش خبرنگار ما در مراسم اهدا مجوز نمایندگیِ گردشگریِ خارج از کشور به 9 نمایندگی با هدف توسعه گردشگری خارجی و معرفی هر چه بهتر و بیشتر ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری در کشورهای هدف  ,مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور،گفت: اگر با کشورهایی که به عنوان بازار هدف گردشگری تعیین کرده ایم هم افزایی و همگرایی خوبی داشته باشیم می توانیم علاوه بر تعامل فرهنگی، ظرفیت های گردشگری کشورمان را بهتر معرفی کنیم و در کوتاه مدت درآمدهای قابل قبولی نصیب کشورمان نماییم.

وی در ادامه سخنانش به تصویر ذهنی گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند، اشاره کرد و افزود: مصاحبه هایی که گردشگران خارجی با رسانه های کشورشان انجام می دهند نشان گر این است که تصویر ذهنی منفی بیش از ۹۹ درصد آنان پس از مسافرتی کوتاه به ایران از بین رفته و نگاهشان به ایران تغییر کرده است.

سلطانی فر، گفت: در نوروز امسال استراتژی ما این بود که ساماندهی مکانی و زمانی در گردشگری داخلی انجام شود. بنابراین بسیاری از گردشگران به استان هایی که از نظر مسافرپذیری  امتیاز کمتری داشتند نمی رفتند .

وی در همین خصوص ابراز امیدواری کرد در سفرهای بعدی استقبال گردشگران خارجی به ایران تنوع وجود داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به نمایندگی ۹ کشور  برای فعالیت در مسیر اطلاع رسانی گردشگری و تبلیغ درباره جاذبه های ایران گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا پایان امسال ۱۰ نمایندگی دیگر نیز در ۱۰ کشور از  ۴۴ کشور مقصد اصلی گردشگری ایران ایجاد شود.

 ابوالقاسم ایرجی،مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در  این مراسم گفت: پس از تصویب آیین‌نامه ایجاد دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری از سال 92،‌ انتخاب نمایندگان آغاز شد و 56 نفر از 49 کشور متقاضی بودند که اکنون نخستین گروه شامل 9 نماینده در کشورهای ژاپن، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، عمان، مالزی، سنگاپور و چین  پس از بررسی در کمیته فنی راهبردی انتخاب شده‌اند. البته به دلایل مختلف ضرورت داشت در برخی کشورها مثل چین دو دفتر نمایندگی اطلاع‌رسانی گردشگری ایجاد شود.

همچنین، مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به نمایندگان دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران اظهار کرد: شما نماینده عام صنعت گردشگری هستید و نگاه این صنعت به شما به عنوان دیده بان های اصلی صنعت گردشگری است.

وی تصریح کرد: دفاتر گردشگری زیادی در داخل کشور فعالیت می‌کنند که می‌توانند از مزیت ها و قابلیت های شما بهره‌مند شوند.

او در ادامه گفت: امیدوارم این دفاتر به سرعت در کشورهای دیگر به ویژه اروپا که مرکزیتی در فکر و اندیشه دارد و مدل سنجش در امور است، راه‌اندازی شود و البته این سیاست در آسیای شرقی و حتی اقیانوسیه نیز پیش گرفته می‌شود.

رحمانی‌موحد درباره اقداماتی که برای مقابله با ایران‌هراسی صورت می‌گیرد نیز گفت: این درست است که باید فعالیت‌هایی در این زمینه داشته باشیم و ما به این موضوع فکر می‌کنیم؛ اما باید توجه کرد که معادلات سیاسی پیچیده است و زمان و گاه ثانیه‌ها را تعیین می‌کند.

او در عین حال توضیح داد: به خاطر وجود محدودیت‌ها در زیرساخت هیچ‌وقت نمی‌توانیم مثل برخی از کشورها گردشگری انبوه داشته باشیم و با توجه به نگاهی که در گردشگری کشور ما وجود دارد باید به دنبال جذب گردشگری تخصصی در حوزه‌هایی چون علمی، دانشگاهی، هنری، فرهنگی، ورزشی و مذهبی باشیم.

معاون گردشگری همچنین متذکر شد: منظور از راه‌اندازی نمایندگی اطلاع‌رسانی گردشگری صرفا ایجاد یک دفتر معمولی نبوده، بلکه هدف ایجاد نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این کشورها است.

او در همین زمینه به تلاش برای افزایش انگیزه ایرانی‌های مقیم در سایر کشورها  برای معرفی کشور خودشان تاکید کرد.

گفتنی است , براساس قراردادی که این 9 نماینده با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران امضا کرده‌اند وظایف دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در چهار بند اطلاع‌رسانی، تبلیغات، ‌بازاریابی و سرمایه‌گذاری مشخص شده است که از آن جمله می‌توان به توزیع اقلام اطلاع‌رسانی گردشگری بین دفاتر خدمات مسافرتی کشور هدف، انجام نظرسنجی و نیازسنجی از گردشگران، انتشار گزارش و اطلاعات گردشگری در رسانه‌های کشور هدف، هماهنگی برای تبلیغ سفر به ایران در رسانه‌ها، برنامه‌ریزی و برگزاری نمایشگاه عکس از جاذبه‌های گردشگری ایران، برنامه‌ریزی و حضور برای اطلاع‌رسانی، تبلیغ و بازاریابی گردشگری ایران در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های جهانی، ملی و محلی، برنامه‌ریزی و برگزاری تورهای آشناسازی، معرفی و ارائه بسته‌های مختلف سفر به ایران، مطالعه و بررسی بازار هدف، تشکیل شبکه بازاریابی، اطلاع‌رسانی و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و پاسخگویی به نیازها و انتظارات سرمایه‌گذاران، اشاره کرد.

در این مراسم علاوه بر دکتر مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری, مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور,  ابوالقاسم ایرجی مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به همراه جمعی از مدیران کانون و همچنین نماینده‌ای از وزارت امور خارجه کشورمان حضور داشتند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.