قدس آنلاین- تبریز:شهردار تبریز با بیان اینکه روزانه نزدیک به سه میلیون و 400 هزار تردد در شهر تبریز اتفاق می‌افتد، گفت: روزانه بیش از 250 هزار نفر از شهرها و روستاهای اطراف به این شهر می‌آیند.

روزانه 250 هزار نفر از شهرها و روستاهای اطراف به تبریز می‌آیند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در جریان بازدید از پروژه سرمایه‌گذاری مجتمع ستاره‌باران تبریز اظهار داشت: مجتمع ستاره‌باران به لحاظ واقع شدن در یک منطقه پرتردد، قابلیت تبدیل شدن به یک مجتمع بزرگ فرامنطقه‌ای را دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به سه میلیون و 400 هزار تردد در شهر تبریز اتفاق می‌افتد، افزود: ضمن آنکه روزانه بیش از 250 هزار نفر از شهرها و روستاهای اطراف به این شهر می‌آیند و این امر نشان دهنده پویایی و نقش مهم تبریز در مبادلات تجاری و اقتصادی و فرهنگی منطقه است، بنابراین باید در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و فرهنگی و اجرای زیرساخت‌های شهری به این ظرفیت مهم توجه شود.

شهردار تبریز تاکید کرد: با توجه به این موضوع باید در برنامه‌ریزی‌های عمرانی و خدماتی، طراحی‌ها به گونه‌ای پیش برود که بتوان به تمام نیازهای شهروندان پاسخ داد و مجتمع ستاره‌باران نیز با توجه به قرار گرفتن در منطقه غرب تبریز و در یک منطقه نسبتاً پرتردد این توانایی را دارد که به یک مجموعه بزرگ و معروف در سطح شمال‌غرب کشور تبدیل شود.

وی عبور خط تراموا، خط سوم مترو و دسترسی سریع و آسان مجموعه ستاره‌باران به مراکزی چون فرودگاه، راه‌آهن، مرکز شهر، بازار تبریز و سایر مناطق را جزو مزیت‌های آن برشمرد و افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز از تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی برای عمران و آبادانی شهر استقبال می‌کند.

نجفی افزود: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و مجتمع‌های بزرگ تجاری و خدماتی در گوشه و کنار شهر بار دیگر تبریز به یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی و تجاری کشور مبدل شود و جایگاه این شهر به عنوان یک مرکز بزرگ تجاری احیا شود.

شهردار تبریز افزایش درآمد متوسط شهروندان، علاقه‌مندی مردم به شهرشان و بالارفتن ارزش افزوده شهری را از اهداف و برنامه‌های بلندمدت مدیریت شهری توصیف کرد و افزود: باید در کنار توجه به مسائل اقتصاد شهری، به موضوع هویت شهری و فعالیت‌های فرهنگی و تامین رفاه و آسایش شهروندان نیز بیش از گذشته توجه شود که خوشبختانه در این مجتمع به آن توجه شده است.

مسعودی مدیرعامل پروژه ستاره‌باران در این بازدید با اشاره به ویژگی‌های این مجتمع گفت: این مجتمع قابلیت ایجاد اشتغال برای بیش از 1500 نفر را دارد و تاکنون نیز برندهای معروفی از کشورهای مختلف از جمله کشور ترکیه برای حضور در این مجموعه اعلام آمادگی کرده و قرارداد همکاری بسته‌اند.

پیش‌بینی می‌شود فاز اول این پروژه پائیز امسال به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.