قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای فعالیت همه بخشهای اقتصادی در کنار یکدیگر است تا هر بخش موجب رشد و فعالیت دیگر بخشها شود و این قشر کارگر و کارفرما هستند که به خوبی می توانند در این مسیر نقش آفرینی نمایند.

قائم مقام وزیر تعاون بر نقش آفرینی کارگر و کارفرما در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدتقی حسینی روز شنبه در بیست و ششمین جشنواره امتنان و آیین تجلیل از کارگران و واحدهای تولیدی نمونه خراسان رضوی در مشهد افزود: برخی به اشتباه بر این باورند که اقتصاد مقاومتی صرفا به دلیل شرایط موجود و فشار تحریمها است حال آنکه به هیچوجه اینگونه نیست بلکه مبارزه با دشمن در شرایط امروز کمتر از دفاع مقدس نیست لذا اقتصاد مقاومتی در همه زمینه ها و دوره ها باید در کشور محقق شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با همدلی و همزبانی همه مشکلات و مسائل در مسیر رشد و تولید کشور سامان می یابد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه، تعیین کننده و راهنمایی برای حرکت به این سمت و سو در کشور است.

وی افزود: تنها در سایه همدلی و همزبانی میان ملت و دولت است که در شرایط موجود اقتصادی می توان به پیشرفت امور امیدوار بود.

حسینی با اشاره به تنوع و تعدد قومیتها و زبانها در ایران تاکید کرد: واقعیت این است که همین کثرت به سمت وحدت پیش می رود تا حرکتی بزرگ در کشور رقم بخورد و باید بدانیم که ماندگاری و مانایی انقلاب اسلامی نیز در سایه وحدت و همدلی مردم رقم خورده است.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان به وحدت و همدلی نیازمندیم و در این مسیر برای رشد و توسعه اقتصادی باید حرکت به سمت افزایش تولید، کاهش بیکاری، کاهش تورم و افزایش مصرف کالای داخلی مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه کاهش تورم و افزایش سرمایه گذاری نیز اظهاراشت: از مشکلات موجود در فضای کسب و کار تنگناهایی در صدور مجوزها و نیز سرمایه گذاری است.

وی با تاکید براینکه سرمایه محل امنی را می طلبد که باید با تسهیل روند سرمایه گذاری خارجی و داخلی انجام شود افزود: پیش از این مدت زمان صدور برخی مجوزهای سرمایه گذاری یک ماه زمان می برد اما هم اکنون به زیر یک هفته رسیده و در مواردی که دو هفته مدت صدور زمان می برد به دو تا سه روز کاهش یافته است.

حسینی گفت: در مواردی اصلاح مقررات، تسهیل در انجام امور، برقراری توازن میان نیروی کار و نیروی سرمایه و ممانعت از توسعه نامتوازن از اموری است که باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد.

وی در ادامه همچنین حضور اتباع خارجی غیرمجاز در فرصتهای شغلی را موضوعی دانست که باید با جدیت رسیدگی شود و افزود: درست است که در مواردی به حضور کارگران اتباع بیگانه نیاز داریم اما باید این افراد دارای مجوز اقامت بوده و حضورشان قانونی باشد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: فرصتهای شغلی باید برای کارگران و نیروی انسانی داخلی باشد و غیر از این هر فرد خارجی باید با مجوز قانونی و در فرصتهای شغلی صلاحدیده شده حاضر و مشغول کار شود.

در آستانه 11 اردیبهشت 'روز کارگر' در چارچوب 'جشنواره امتنان' از 9 کارگر، هفت تراشکار، 10 گروه کار و 11 واحد نمونه خراسان رضوی تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.