مرجع تقلید شیعیان نقش معلمی را در تربیت کودکان و نسل جوان مورد توجه قرار داد و گفت: علم آموزی و تعلیم و تعلم معلم از دوران کودکی بر لوح وجود کودکان نقش می‌بندد از همین رو معلمان وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله علوی گرگانی به معلمان‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و مدیران نواحی مختلف آموزش و پرورش و معلمان نمونه استان قم، با تاکید بر اهمیت و جایگاه معلم در اسلام، اظهار داشت: اولیاء و اهل بیت (ع) علم را به دو دسته تقسیم کرده‌اند که در این تقسیم‌بندی همه علوم جای دارند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اسلام علم را تنها در دین معنا کرده و در دایره علم، دنیا و متعلقات دنیا را نیز مورد توجه قرار داده است، افزود: انسان باید در تمام طول عمر خود همواره به دنبال کسب علم باشد و از جهل و نادانی دوری کند چراکه جهل دشمن آدمی است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه همه بلاهای زندگی انسان به خاطر جهل است عنوان کرد: خداوند در قرآن در کنار تاکید بر ضرورت علم آموزی به تقوا نیز تاکید کرده است از همین رو همواره علما و افرادی که در راه علم گام بر می‌دارند نمی‌توانند خود را مصون از خطا و اشتباه بدانند.

وی با تاکید براینکه اگر بتوانیم در عمل در زندگی خود تقوا پیشه کنیم همواره در مسیر حق خواهیم بود خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا همواره تقوا را در علم جاری کنیم.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه در دنیای کنونی بسیاری از مصیبت‌ها از سمت کسانی است که تنها ادعای علم و کمال دارند اظهارداشت: این افراد علمشان با بی‌تقوایی آن‌ها را به گمراهی کشانده است.

مرجع تقلید شیعیان همچنین نقش معلمی را در تربیت کودکان و نسل جوان مورد توجه قرار داد و گفت: علم آموزی و تعلیم و تعلم معلم از دوران کودکی بر لوح وجود کودکان نقش می‌بندد از همین معلمان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و نباید وظیفه خود را محدود در همین کتاب و درس بدانند.

حمیدرضا دژاگام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه استان قم بیش از هزار دانش آموز و معلم شهید دارد اظهارداشت: تمام تلاش جامعه فرهنگی در آموزش و پرورش استان معطوف تعلیم و تربیت دانش آموزان است تا استان قم در نماد قابل قبولی در این عرصه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به فعالیت‌های گسترده آموزش و پرورش استان در راستای تعلیم و تربیت عنوان کرد: امسال برنامه‌ها را براساس شعار قرآن، نماز و احترام به پدر و مادر برنامه ریزی کرده‌ایم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.