قدس آنلاين- سبزوار : دهکده اقتصاد مقاومتی و 24 طرح اقتصاد مقاومتی در آیینی با حضور مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور در بخش روداب سبزوار افتتاح شد.

افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی و 24 طرح در بخش روداب سبزوار

مدیر دفتر بسیج دانشجویی سبزوار در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاين در سبزوار گفت: این طرح ها در قالب تولیدات اقتصاد مقاومتی با همکاری بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی در روستاهای محروم این بخش اجرا شده است.

محمد ابراهیم قارزی افزود: طرح های مزبور شامل یک واحد دامی، چهار واحد پرورش شتر مرغ، دو واحد پرورش بلدرچین، دو واحد پرورش کبک، یک واحد پرورش بوقلمون و یک واحد پرورش مرغ بومی می باشند که در روستاهای آریان، محمد آباد، چاه تلخ، گراب، شند، کلاوی، چاه شند و چاه ستاره بخش روداب سبزوار با وامهای اقتصاد مقاومتی و حمایت سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی اجرا شده اند.

وی راه اندازی یک خانه بهداشت، یک کارگاه بلوک زنی، سه کارگاه قالب بافی و چهار گلخانه و واحد تولید علوفه را از دیگر طرحهای اجرا شده در این روستاها ذکر کرد.

وی اظهار داشت : اولین دهکده اقتصادی استان خراسان رضوی در روستای آریان بخش روداب سبزوار نیز راه اندازی شد که در تولید و ایجاد اشتغال ساکنان این منطقه محروم تاثیر فراوان خواهد داشت.

وی با بيان اينكه  این مجموعه دارای یک مدیریت متمرکز می باشد که هفت روستای منطقه زیر پوشش آن قرار گرفته و طرح های اقتصاد مقاومتی در این محدوده اجرا می شود خاطر نشان كرد : بخش روداب سبزوار با مساحت حدود پنج هزار کیلومتر مربع یکی از بزرگترین ومحروم ترین بخش های کشور است که با استقرار این دهکده اعتبارات ویژه ای در قالب تسهیلات اشتغالزایی به این منطقه پرداخت شده و زمینه اشتغال برای مردم این بخش فراهم می شود. / انتهاي پيام  

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.