قدس آنلاین: امام‌پور – رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: فردا یکشنبه دمای استان کاهش می‌یابد و انتظار روزی خنک را در اکثر نقاط خراسان رضوی و به‌ویژه نیمه شمالی استان خواهیم داشت.

هوای خراسان رضوی بعد طوفان خاک 12درجه  خنک میشود

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قاینی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امروز وزش باد را در خراسان رضوی شاهد بودیم و در اکثر نقاط استان با گرد و خاک همراه بود.

وی افزود: از امشب جریانات خنک شمالی کل استان و بیشتر سمت نیمه شمالی خراسان رضوی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و باعث کاهش 10 درجه‌ای دما می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: فردا یکشنبه هم انتظار روزی خنک را در اکثر نقاط خراسان رضوی و به‌ویژه نیمه شمالی استان خواهیم داشت.

قاینی‌پور تصریح کرد: دمای مشهد در گرمترین ساعات امروز به 34 درجه سانتیگراد رسید و پیش‌بینی می‌شود که فردا در گرمترین ساعات با 12 درجه کاهش به 22 درجه سانتیگراد برسد، همچنین دمای امشب مرکز استان در خنک‌ترین ساعات به 10 درجه سانتیگراد می‌رسد و نسبت به شب گذشته در همین ساعات 7 درجه کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: توده هوایی که از مناطق جنوبی خراسان رضوی وارد شد استان را تحت تأثیر قرار داد و سبب وزش باد در تمامی نقاط استان شد و این شرایط درحال تضعیف است، اما از امشب سیستم پرفشاری از ناحیه خزر به سمت خراسان رضوی می‌آید و موجب کاهش دما در استان می‌شود و تمامی نقاط خراسان رضوی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فردا از شدت وزش باد در نواحی مرکزی استان کاسته می‌شود، اما در نوار شرقی خراسان رضوی و از منتهی‌الهیه سرخس تا منتهی‌الیه نوار شرقی استان و شهرستان خواف با وزش بادی نسبتاً شدید تا شدید و همراه با گرد و خاک را شاهد خواهیم بود.

قاینی‌پور گفت: از روز دوشنبه جو استان شکلی پایدار به خود می‌گیرد و به تدریج دما در سطح خراسان رضوی افزایش می‌یابد و فردا شب دمای مشهد در خنک‌ترین ساعات به 8 درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی افزود: شب گذشته قوچان با 9 درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان و در گرمترین ساعات امروز نیز تایباد با 27 درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان را به خود اختصاص دادند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.