عباسعلی سپاهی یونسی: قدس ویژه خراسان - معاون برنامه ریزی  و توسعه شهرداری مشهد گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی متروپلیس می‌تواند بستر مناسبی برای تبادل تجربه ها و دستاوردها بین کلانشهرهای عضو باشد.

نماینده متروپلیس :  « شـهر کامل»  وجود ندارد

محمد مهدی برادران که دیروز در افتتاحیه این کارگاهها سخن میگفت با بیان اینکه مشارکت فعالیتی داوطلبانه است که روح حاکم بر مدیریت شهری را شکل میدهد، افزود: وقتی قرار است از عدالت اجتماعی سخن بگوییم نمیتوانیم نسبت به وضعیت زنان بی تفاوت باشیم.

وی تصریح کرد: چون زنان دقت و ظرافت بیشتری در زندگی به خرج میدهند، بنابراین باید در مدیریت محلات و شهرها سهم بیشتری برای آنها قایل شد.

وی در بخش دیگری به نقش مشارکت جوانان در توسعه اجتماعی شهرها اشاره کرد و گفت: در کنار سهمی که برای مشارکت زنان در اداره شهرها قایل میشویم اگر به دنبال شهری نوآور هستیم باید سهم بیشتری برای جوانان قایل شویم.

سید جلال فیاضی، عضو شورای اسلامی شهرمشهد دیگر سخنران این مراسم  نیز گفت: متروپلیس به عنوان اتحادیه بین المللی متشکل از کلانشهرهای جهان میتواند نقش مهمی در ارتباطات بین المللی، تبادل تجربیات و استفاده از امکانات و دانش شهری در بین کلانشهرها ایفا کند.

وی افزود:  مشهد به عنوان یک عضو این اتحادیه که مرکز آموزشی آسیایی این نهاد است باید برنامه ریزی بیشتری برای استفاده از این ارتباطات داشته باشد.

فیاضی با بیان اینکه  گسترش شهرها و پیچیدگی مدیریت شهری مشارکت مردم در اداره شهرها را اجتناب ناپذیر کرده است، تصریح کرد:  اداره کلانشهرها بدون مشارکت همه جانبه و فراگیر مردم امکان ناپذیر است.

وی تاکید کرد: نباید مشارکت را تنها در مشارکت اقتصادی شهروندان خلاصه کرد چون این نگاه سبب میشود به مشارکت واقعی مردم در اداره شهر لطمه وارد شود.

وی یادآور شد: باید اعتراف کنم نسل گذشته، نسل کارآمدی از نظر استفاده از شیوه های نو در اداره شهر نیست و باید در این کارگاهها زمینه استفاده از جوانان و شیوه های نو برای اداره شهر را بررسی کرد.

آخرین سخنران این مراسم «اگنس بیکارت» نماینده متروپلیس بود که با ابراز خوشحالی از حضورش در مشهد گفت: در 10 سال گذشته مشهد در همه موضوعاتی که به این اتحادیه مربوط است فعالیتهای خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه این اتحادیه اکنون130 عضو دارد که هر شهر عضو این اتحادیه بیش از یک میلیون جمعیت دارد، تصریح کرد: امیدواریم  این شمار اعضا در سال 2016 به 150 عضو برسد.

وی افزود: شهر کاملی وجود ندارد، اما باید تلاش کنیم به نقطه بهتری در اداره شهرها برسیم.

نماینده متروپلیس با تاکید بر این که باید تجربیات خود در اداره کلانشهرها و نحوه مشارکت شهروندان در اداره این شهرها را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم، افزود: با اجرای این کارگاهها به مردم میآموزیم که نوعی دیگر فکر کنند و برنامه های شهری را با نگاهی باز ببینند.

لازم به ذکر است دو کارگاه آموزشی بینالمللی متروپلیس با هدف تبادل تجربیات موفق مرتبط با حوزههای بانوان و جوانان به میزبانی مشهد از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار میشود.

نمایندگانی از استرالیا، اسپانیا، کره جنوبی، عمان، انگلستان و ... از جمله شرکت  کنندگان در این دوره آموزشی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.