حذف یارانه ثروتمندان به عهده دولت است و نباید مسئولیت این موضوع را متوجه مجلس کرد.

انتقاد نماینده اصلاح‌طلب از فرافکنی دولت در حذف یارانه پردرآمدها

غلامرضا تاجگردون از معاونان سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی در دولت اصلاحات و رئيس فعلی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با تابناک و در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت اظهار داشت: آقای نوبخت به کمیسیون آمد و در این باره با وی بحث‌هایی شد. باید گفت، اینکه مجلس بودجه را دیر یا زود به دولت داده، ربطی به آیین‌نامه اجرایی ندارد و این کار باید به وسیله دولت انجام شود. اگر دولت می‌تواند یارانه‌ ثروتمندان را قطع کند و این کار را نمی‌کند، یعنی نمی‌خواهد انجام شود.
محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره خبر برخی رسانه‌ها، مبنی بر حذف پنج گروه یارانه‌بگیر اظهار داشته بود: روز گذشته، برخی رسانه‌ها این کشف جدید خود را رسانه‌ای کردند؛ بنابراین، من احساس می‌کنم این داستان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
وی با بیان اینکه در تبصره 21 قانون بودجه 94 چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص شده است، مجلس را مخاطب قرار داده و اظهار داشته به دلیل اینکه مجلس بودجه را دیر داده، ما نتوانستیم آیین‌نامه حذف یارانه این افراد را به موقع ارائه دهیم.
تاجگردون گفت: به هر حال دولت در حال حذف برخی ثروتمندان است و فعلا افراد خارج از کشور در اولویت قرار گرفته‌اند و دولت در حال شناسایی این پنج گروهی است که اعلام شده؛ اینها به طور کلی در اختیار دولت است و به هر نحو ممکن باید این کار را انجام دهد.
وی در کسری بودجه دولت نیز گفت: اگر دولت یارانه ثروتمندان را قطع نکند با کسری بودجه مواجه خواهد شد و ممکن است دست‌کم 3000 میلیارد کسری داشته باشد؛ بنابراین، دولت باید این را اجرا یا با افزایش قیمت‌ها آن را جبران کند./کیهان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاخص IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 1
    فقط همین را بهتون بگم که8سال احمدی نژاد یارانه داد حتی روحانی هم گرفت کسی صداش هم در تیومد الان که دیگه خودشون نمیگیرن میخان حذف کنن.
  • رامین IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    1 0
    متاسفانه میترسند در دور بعد رای پولدارها را از دست بدهند البته شاید حق دارند چون ما مردم ...؟؟؟؟؟؟ ملت جالبی هستیم برای ۴۵هزار یارانه مملکت را حاضریم ویران شود....
  • جاوید IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    متأسفانه آقای نوبخت کلا یه چیز دیگه میگن .معلوم نیست چه هدفی دارن؟یا اینکه خیلی ها رو ساده فرض میکنن.تناقض گویی میکنن بعد که افشا شد انگار نه انگار !!!!!