قدس آنلاین یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تشکیل معاونت راهبردی در قوه قضائیه با هدف آسیب شناسی مشکلات سازمانی و ارائه راهکار جهت حل این مشکلات و آسیبها بوده است.

ارتقاء راندمان کاری در قوه قضاییه با معاونت راهبردی

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدرضا حبیبی در جلسه توجیه و برنامه ریزی اجرای شیوه نامه نظارت استانی اظهار داشت: فلسفه معاونت راهبردی قوه قضائیه این بوده که برنامه های اجرایی قوه قضائیه به صورت منسجم و هماهنگ پیش رود و از یک منشاء هدایت شود.

وی افزود: مشکلات و کمبودهایی که در حوزه های مختلف قوه قضائیه و سازمانهای وابسته وجود دارد به این معاونت انعکاس و جهت برطرف شدن مشکلات اقدام اساسی صورت میگیرد لذا نباید تصور شود هیئت نظارت استانی قصد مداخله در وظایف ذاتی قسمت ها و واحد های دیگر را دارد بلکه هدف بررسی مشکلات و کمبودها و آسیب ها و ارائه طریق برای رفع آنهاست.

معاون برنامه ریزی دادگستری استان یزد نیز با اشاره به تشکیل های نظارت استانی معاونت راهبردی در استانها گفت: وظیفه این هیأت که به ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل شده نظارت سازمانی و بررسی کاستیها و کمبودهای درون سازمانی است که مانع تحقق اهداف دستگاه قضائی می شود .

محمد حسین بهشتیان افزود : امید است با شناسایی دقیق موانع و مشکلات و تلاش در جهت رفع آنها ، امور مرتبط با دستگاه قضایی سریعتر حل و فصل شده و بازده کاری افزایش یابد.

در خاتمه این نشست در خصوص چگونگی اجرای شیوه نامه نظارتی توضیحاتی داده و قرار شد واحدهای مختلف دادگستری و سازمانهای تابعه مشکلات و کمبودهای حوزه کاری خود را جهت بررسی و در قالب این شیوه نامه ارائه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.