قدس آنلاین : اصفهان - استاندار اصفهان با تشریح جزئیات وضعیت استان اصفهان از نظر آماری در حوزه‌های مختلف گفت: در سال 92، 21 هزار نفر از بیمه‌ بیکاری استفاده کردند که این آمار در سال گذشته به 17 هزار نفر کاهش یافت و این نشان می‌دهد که کشور در حال خروج تدریجی از بحران و حرکت به سمت رونق اقتصادی است.

آمارها نوید دهنده حرکت کشور به سمت رونق اقتصادی است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در جمع تشکل‌های کارگری استان که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر برگزار شد، افزود: اهمیت کار، کارگر، تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال در متون مذهبی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کار و کارگر در باور مردم و فرهنگ غنی مردم ایران جایگاه والایی دارد، اظهار داشت: اختصاص هفته‌ای برای این قشر زحمتکش نشان‌دهنده‌ اهمیت این مقوله است.

استاندار اصفهان به شرایط دولت تدبیر و امید در زمان تحویل دولت اشاره و اذعان کرد: در آن زمان دولت با چند چالش اساسی مواجه بود که رئیس‌جمهور نیز در شعارهای انتخاباتی و برنامه‌های خود حل این چالش‌ها را در اولویت کار قرار داد.

زرگرپور با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم نرخ تورم 45 درصد بود، افزود: دولت تدبیر و امید با تحمل فشارها نرخ تورم را به زیر 15 درصد رساند و امیدواریم این روند در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با واردات و خروج ارز از کشور مخالف است و با تحمل فشارها و انتقادات توانسته است در راستای تحقق اصول اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گام بردارد و نرخ تورم را کاهش دهد.

استاندار اصفهان افزود: برای بهبود کسب‌وکار، تولید و اشتغال، باید کشور از رکود خارج شود و با طرح‌های ارائه‌ شده از سوی دولت و تصویب آنها در مجلس شورای اسلامی امروز طلیعه‌های اولیه‌ خروج از رکود در کشور را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در قالب سه اصل عزت، حکمت و مصلحت با همه‌ کشورها و ملت‌های آزاده ارتباط خواهد داشت، افزود:‌ با توجه به این رویکرد، در یک سال و نیم گذشته 80 هیئت خارجی بلندمرتبه و چندین گروه اقتصادی و تجاری به اصفهان سفر کرده‌اند و خواهان افزایش ارتباطات با این استان شدند.

زرگرپور به مزیت‌ها و مشکلات استان اشاره کرد و افزود: برخورداری از یک ‌طرف و محرومیت و تنگناها از طرف دیگر دوروی اصفهان است که باید به آنها توجه کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اصفهان از جمله آب‌وهوا معضلات ملی است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان سه درصد و نرخ تورم نیز دو درصد بیشتر از آمارهای کشوری است و متأسفانه برخی تنها یکروی اصفهان را مشاهده می‌کنند.

مدیر ارشد استان، اصفهان را صنعتی‌ترین استان کشور برشمرد و افزود: 15 درصد از تولید ناخالص صنعتی کشور و 10 درصد صنایع بزرگ کشور در اصفهان استقرار یافته‌اند.

وی در ادامه افزود: 1.2 میلیون بیمه‌ شده در استان اصفهان وجود دارند که با احتساب خانوارهای این افراد آمار به 3.2 میلیون نفر می‌رسد که این امر نشان‌دهنده‌ ظرفیت‌های بالای استان است.

زرگرپور به میزان اشتغال‌زایی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، 850 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در اختیار استان قرار گرفت که با پرداخت 36 درصد این تسهیلات بالغ‌ بر 53 هزار شغل ایجاد و در سامانه‌ رصد کشور به ثبت رسید.

وی در ادامه اضافه کرد: میزان تعهد اشتغال در استان 49 هزار و 474 نفر بود که با اشتغال 53 هزار نفر، با رشد 107 درصدی در اشتغال‌زایی مواجه بودیم.

استاندار اصفهان افزود: در سال 92، 21 هزار نفر از بیمه‌ بیکاری استفاده کردند که این آمار در سال 93 به 17 هزار نفر کاهش یافت که نشان می‌دهد کشور در حال خروج تدریجی از بحران و حرکت به سمت رونق اقتصادی است

وی اذعان کرد: در سال گذشته طبق آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت 294 پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده که حجم سرمایه‌گذاری آن هزار و 900 میلیارد ریال است که در مقایسه با سال 92 حجم سرمایه‌گذاری 59 درصد و تعداد پروانه‌های صادر شده، 43 درصد رشد داشته است.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان در سرمایه‌گذاری خارجی چهارمین استان کشور است، یادآور شد: در حال حاضر 37 طرح بین‌المللی در استان فعال است.

وی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در استان گفت: با وجود همه‌ این کمبودها و خارج شدن حدود یک‌صد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی از چرخه‌ تولید اما با توجه به رویکردهای جدید و شیوه‌های نوین آبیاری همچنان تولید محصولات کشاورزی در اصفهان رشد داشته است و آمار تولیدات محصولات کشاورزی نسبت به سال‌های گذشته افزایش‌ یافته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در زمینه‌ گردشگری در مقایسه با سال 93، حدود چهار هزار تخت به هتلینگ استان اضافه‌ شده است، افزود: تعداد تخت‌های هتل‌ها از 12 هزار و 500 تخت به 16 هزار تخت رسیده است.

وی به کارگروه اشتغال استان اشاره کرد و افزود: طبق آیین‌نامه‌ این کارگروه، باید معاون استاندار ریاست آن را بر عهده داشته باشد اما از ابتدای سال گذشته شخصاً مسئولیت آن کارگروه را بر عهده‌ گرفته‌ام چرا که اشتغال و بهبود شرایط مردم از مهم‌ترین مسائل مدیریت ارشد استان است.

زرگرپور از تشکیل کارگروه امنیت سرمایه‌گذاری زیر نظر شورای تأمین استان خبر داد و افزود: این شورا در سال گذشته برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری تشکیل شد و پرونده‌ 28 کارخانه در این کارگروه بررسی شد که 21 مورد آن تا به امروز حل‌ شده است و از تعطیلی این کارخانه‌ها جلوگیری به‌عمل‌ آمده است.

وی بر ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان کارگران و کارفرماها تأکید و اضافه کرد: همه‌ مشکلات این حوزه‌ها باید در این کارگروه با کار کارشناسی بررسی و مسائلی که جنبه‌ استانی داشته باشد در استان حل و مشکلات ملی نیز به مسئولان کشوری انتقال داده شود و پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات صورت گیرد و مدیریت ارشد استان آماده‌ هرگونه همکاری با این کارگروه خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.