درپی برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر کشوردر مشهد جمعی ازخبرنگاران خبرگزاریها ورسانه های آنلاین ومکتوب به نحوی انتخاب وتقدیر از رسانه ها انتقاد کردند.

انتقاد اهالی رسانه به بی مهری جشن اردیبهشت تئاتر

به گزارش قدس انلاین در نامه انتقادی خبرنگاران به مدیران ومسئولین برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر در خراسان رضوی آمده است:
و اوست دانایی که از همه چیز بزرگتر است...
نظامی در گوشه ای از داستان خسر و شیرین می گوید:
منه دل برین دل‌فریبان به مهر            که با مهربانان نسازد سپهر
جهان بین که با مهربانان خویش         ز نامهربانی چه آورد پیش...
و حتما نمی دانسته است که سالیان درازمی گذرد تا این دوبیت مصداقی شود ازمصادیق نامهربانی و البته تبعیض درحق کسانی که مهرشان را بدل می پرورانده اند.
ماجرای هنر و به خصوص تئاتردراستان خراسان ماجرایی عجیب و حکایتی هزارو یک شب دارد که از حوصله اینگونه مقالات خارج است.اما درچند سال اخیروبه برکت پررنگ شدن فضای مجازی در زندگی روزمره همه ما و به خصوص نسل نو، این فضای مجازی به کمک عالم هنرشتافت تا رنگ و بوی واقعی آنها را اززنگار بی توجهی و غفلت و... بزداید.
به برکت همین فضا بود که بسیاری از بخش های هنری دیده شدند و مورد توجه عموم قرار گرفتند و بر هیچکس پوشیده نیست که در میان نقش رسانه های خبری و خبرگزاری ها تا چه میزان دارای اهمیت است؛ زیرا این رسانه ها به دلیل نداشتن محدودیت های مختلفی که رسانه های نوشتاری مثل روزنامه ها و... با آن دست پنجه نرم می کنند، می توانند در زمینه انعکاس دقیق، تفصیلی، سریع و فراگیر مطالب و اخبار اقدام کنند که شرح فضایل آن نیاز به ذکر ندارد.
در چند سال اخیر و با وجود همراهی بی سابقه و دوستانه رسانه های مجازی استان با جریان تئاتر خراسان و پوشش پررنگ اخبار مربوط به این حوزه متاسفانه شاهد این هستیم که توجه چندانی نسبت به این رسانه ها نمی شود و همواره در اردیبهشت تئاتر استان مورد بی مهری قرارمیگیرند تا جایی که امسال نه تنها از آنان تقدیر نشد بلکه نامی نیز از آنان به میان نیامد؛ گویا نام رسانه های مجازی مدیران و تصمیم سازان این حوزه را به این ورطه کشانیده که اساسا وجود این رسانه ها مجازی است و رنگی از حقیقت را درخود ندارد.درسال93رسانه ها مهمترین عامل رشد تماشاگران بودند همین امر باعث شد بسیاری ازمدیران،هنرمندان و کارشناسان بر این ادعا صحه بگذارند که سال 93درتئاتر استان خراسان سال رسانه ها بوده است، وهمین امرباعث شد حتی خبرنگاران رسانه های مکتوب نیزبه نحوتقدیردر جشن اردیبهشت تئاتر گلایه مند شده وهمزمان در روزنامه های چاپ 6 اردیبهشت خراسان,شهرارا وقدس نسبت به آن واکنش نشان دهند.البته روی شکایت ما به هنرمندان تئاتر نیست که آگاهیم به مهر ودوستی دیرینه شان با اهل خبرگزاری ها، اما گله مندیم از مدیرانی که به جای دقت به عملکرد رسانه ها بیشتر به دنبال منافعی دیگرهستند و در این راه به آنچه زیرپا می گذارند کوچکترین توجهی ندارند.
امید که همه ما توانایی پاسخگویی به آنچه بر اثر دستور و خط ما می رود را داشته باشیم.

والسلام علی من اتبع الهدی
جمعی از دبیران و خبرنگاران حوزه فرهنگ وهنر

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.