رحمانی‌فضلی گفت: اکنون برای ما مسجل است که پول‌های قاچاق و قاچاقچیان با اشرار و تروریست‌ها ارتباط دارند و این موضوع را امسال برای اولین بار در سازمان ملل مطرح کردیم.

توضیحات وزیر کشور در صحن علنی مجلس درباره "پول‌های کثیف"

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را در مورد اظهاراتش درباره ورود پول‌های کثیف در انتخابات به نمایندگان مجلس ارائه داد.

وی در سخنان خود اظهار داشت: امروز در مجلس حاضر شدم تا در مورد موضوع مهمی که چند وقتی است در رسانه‌ها مطرح شده و می‌تواند به‌عنوان یکی از موضوعات حساس و اساسی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی واقعاً تأثیرگذار باشد و برخورد مناسب با این موضوع می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف عزیز انقلاب و انجام فعالیت‌هایی که بستر فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی، سالم و پاک نگه بدارد، توضیح دهم.

وزیر کشور با اشاره به دوران ریاست خود در دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: بنده قبلاً این موضوع را عرض کرده‌ام که یکی از مشکلات کشور بحث بی‌انضباطی مالی است؛ آن زمان هم من این مصاحبه را بارها انجام دادم که ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که کل درآمد کشور و کل هزینه‌های کشور چه‌میزان است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: همان زمان هم این موضوع را مطرح می‌کردم که باید به‌صورت جدی بنشینیم و تمام منابع مالی و تمام هزینه‌های کشور را به‌صورت یک‌پارچه نه به‌عنوان یک مسئله دولتی بلکه به‌عنوان یک مسئله حاکمیتی مورد بررسی قرار دهیم و نحوه چرخش آنها را مشخص کنیم و نظارت عالی بر تمام امور داشته باشیم.

وی با بیان "امروز بخشی از این مسئله را به‌عنوان موضوع پول‌شویی و پول‌های کثیف در ابعاد مختلف مطرح می‌کنم" گفت: البته بنده نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتم و از ایشان تقاضا کردم که جلسه به‌صورت غیرعلنی برگزار شود تا ارقام و اعدادی که بنده اینجا مطرح می‌کنم، مورد سوء استفاده دشمنان نشود و کسانی از این مسئله سوء استفاده نکنند. البته ترتیب بخش را به‌گونه‌ای خواهم داد که مشاهده می‌کنید موضوعی که در اینجا مطرح می‌کنیم، مسئله‌ای است که تمام کشورهای بزرگ مثل آمریکا و اروپا با شدت با این مسئله مواجه هستند و علی‌رغم همه برنامه‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اظهارات پیشین خود درباره پول‌های کثیف یادآور شد: بنده برای نخستین بار در تاریخ 2 اسفند 93 در جمع فرماندهان مبارزه با موادمخدر سراسر کشور سخنرانی داشتم. در آن سخنرانی روی آثار و عواقب قاچاق و درآمدهای ناشی از قاچاق صحبت کردم و آثار امنیتی این مسئله را مطرح کردم. به‌گونه‌ای که اکنون برای ما مسجل است پول‌های قاچاق و قاچاقچیان با اشرار و تروریست‌ها ارتباط دارند و این موضوع را امسال برای اولین بار در سازمان ملل مطرح کردیم و مصادیقی که در این خصوص داشتیم به آنها ارائه کردیم، یعنی اگر قاچاق و پول‌های ناشی از قاچاق را کنترل نکنیم حتماً گروه‌های افراطی و تروریستی از این مسئله استفاده می‌کنند.

وزیر کشور افزود: در حوزه اقتصادی نیز من این مثل را مطرح کردم که پول‌هایی که ناشی از قاچاق است می‌ تواند در اقتصاد کشور ضررهای بسیار زیادی وارد کند و رقابت را دچار اشکال کرده و انحصار ایجاد کند و در نهایت فرار سرمایه‌ها را از کشور در پی داشته باشد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی مسئله قاچاق و پول‌های ناشی از آن یک میلیون و 500 هزار نفر معتاد که با خانواده‌هایشان حدود 5.5 تا 6 میلیون نفر را موجب می‌شود که مباحثی مثل طلاق، بزهکاری، سرقت و قتل ناشی از این مسئله است که این مسئله قاچاق و پول‌های ناشی از آن است،تاکیدکرد: در حوزه سیاسی این مسئله را مطرح کردم که اگر ما مراقب نباشیم قاچاقچیان و کسانی که به دنبال پول‌های کثیف هستند محتاج به حامی هستند و حامی خود را در حوزه قدرت جست‌وجو می‌کنند و اگر هوشیار نباشیم امکان دارد تا این افراد از طرق مختلف در حوزه سیاسی من جمله از طریق انتقاد قدرت که انتقال قدرت در قالب انتخابات صورت بگیرد اعمال نظر و اعمال نفوذ داشته باشند.

وی با بیان اینکه موضوع ورود پول‌های کثیف به کشوردر همان روز از سوی رسانه‌های مختلف به گونه‌ای مطرح شد که هم ناقص، هم جهت‌دار و هم تحریف شده بودو متاسفانه برخی رسانه ها با اهداف سیاسی اظهارات بنده را تحریف کرده وطوردیگری منعکس کردند، اظهار داشت: اطلاعیه از طرف ستاد مبارزه با موادمخدر صادر شد و در آنجا این بحث اصلاح شد و این موضوع مطرح شد که چنانچه گردش ناسالم مالی موادمخدر در هر حوزه‌ای از جمله سیاست ورود کند منجر به فساد و قدرت گرفتن عوامل قاچاق در مناسبات آن حوزه خواهد شد.
وزیر کشور تصریح کرد: آخرین بار، خبرنگاری از من پرسید که آیا شما به عنوان وزیر کشور آمادگی داریددر مجلس درباره پول‌های کثیف توضیح دهید که بنده هم به خبرنگار گفتم، به عنوان وزیر کشور موظف هستم وقتی مجلس از ما چیزی می‌خواهد در مجلس حاضر شده و توضیح دهیم ودر همین زمینه نیز آمادگی دارم به نمایندگان توضیح دهم.

رحمانی فضلی با انتقاد مجدد از رسانه های که به گفته او اظهاراتش را با اهداف سیاسی منعکس کردند، برخی از رسانه‌ها این موضوع مهم کشور را بر عرصه رقابت‌های سیاسی، تحلیل‌های گروهی و با توجه به مصالح و منافع خود از آن استفاده و تحلیل کردند.

وی با درخواست از نمایندگان به عدم توجه به جنگ روانی برخی رسانه ها، از قوه قضائیه و مجلس خواست برای مقابله با مفسدان، دولت را یاری کنند و گفت: سوال من از نمایندگان محترم این است که آیا به روند هزینه‌های مربوط به انتخابات در کشور نظارت می‌شود؟ آیا قدرتمندان و سودجویان به دنبال سوءاستفاده نیستند؟ آیا کسانی نبودند که به دلیل استفاده از پول‌های کثیف توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند؟

وزیر کشور در ادامه گفت:مثلا در کمیته امداد بیش از 100 نفر 27 هزار خودروی لوکس در حدود 20 میلیارد وارد کشور کردند که متاسفانه در اینجا از حقوق مستضعفین سوءاستفاده شده است که باید رسیدگی لازم انجام شود. در یکی از جزایر 9 هزار و 570 شرکت که دو هزار و 814 شرکت فقط با یک آدرس به ثبت رسیده است داریم. همچنین کد پستی 99 درصد شرکت‌های ثبت‌شده در این جزیره یک رقم بوده است و این موجب شده معادل 20 میلیارد دلار مالیاتی که باید کشور بگیرد، انجام نداده است.

وزیرکشور با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری،خاطر نشان کرد: ما در شرایطی که به انتخابات نزدیک می‌شویم باید برای ایجاد اطمینان بیشتر به مردم از طریق لایحه یا طرح قانونی را بگذرانیم تا منشا کلیه هزینه‌های انتخاباتی مشخص و قابل نظارت باشد تا نشان دهیم ما خود دستمال پاکی هستیم چراکه شیشه‌های کثیف را باید با دستمال پاک تمیز کرد. برای این کار یا باید ما لایحه بدهیم و یا اینکه نمایندگان طرح بدهند تا مکانیزمی برای نظارت بر هزینه های انتخاباتی مشخص شود.

رحمانی‌فضلی در خاتمه اظهاراتش با تاکید بر تحریف سخنانش درباره پول‌های کثیف،گفت: به بنده پیشنهاد می‌کنند که بگوئید اگر از صحبت‌های من به دلیل انعکاس بد در نشریات و مطبوعات سوءبرداشت شده عذرخواهی می‌کنم که من از طرف آنها عذرخواهی می کنم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    پولهای کثیف واقعا اگر افراد ی درگیر این پولها هستند باید معرفی شوند والا ادرس اشتباه برای جامعه اسلامی خطرناک است .اگر تا بحال این جریان بوده یا نبوده از این به بعد ذهن مردم درگیر خواهد بود .پس بهتر جریان روشن شودتا قدرت تصمیم گیری مردم در انتخاب اصلح افزایش یابد.نما یندگان محترم نیز می توانند با معرفی حامیان خود و مقدار هزینه انها راه را روشنتر کنند