معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن ارایه گزارشی از چگونگی بازرسی از فعالیت 882 هزار مرکز و صنف تولید و توزیع غذا در ایام عید، از تعطیلی و پلمب 2533 مرکز به دلیل تخلف‌های بهداشتی خبر داد.

پلمب 2533 مرکز تهیه و توزیع غذا به دلیل تخلف بهداشتی

مهندس محسن فرهادی در گفت‌و‌گو باایسنا،در خصوص نحوه عملکرد مرکز بهداشت محیط و کار در ایام عید گزارشی ارائه کرد و گفت: بیش از 882 هزار مرکز و صنف تولید و توزیع غذا، اماکن عمومی و مجتمع پذیرایی بین‌راهی مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد 14 هزار واحد را به دادگاه معرفی کردیم.

وی گفت: متاسفانه 2533 مورد آن منجر به تعطیلی و پلمب شده است. یکسری از آن‌ها را مرکز بهداشت محیط و کار و یکسری نیز بنا به دستور قضایی تعطیل شدند.

رشد 15 درصدی نمونه‌برداری از غذا در سال 94

به گفته فرهادی، در ایام تعطیلات نوروز امسال،‌ حدود 18 هزار و 219 نمونه‌برداری از غذا در سطح عرضه انجام شده است که نسبت به سال گذشته افزایش 15 درصدی داشته است.

وی در پایان گفت: همچنین حدود 36 هزار و 944 مورد نمونه‌برداری میکروبی نقطه به نقطه از آب شرب را در این ایام انجام دادیم. حدود 533 مورد نمونه‌برداری نیز از نظر میزان وجود مواد گندزدا در آب و کلرسنجی انجام دادیم. 172 هزار و 925 نفر را نیز مورد ارزیابی ابتدایی قرار دادیم و برای آنها کارت بهداشت صادر کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.