قدس آنلاین یزد - نشست هم اندیشی قضات محاکم بدوی و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یزد ، در اجرای سیاست اجرایی ریاست کل دادگستری استان مبنی بر کاهش اطاله دادرسی و تقلیل اوقات و زمان رسیدگی در جهت تعامل ، ارتقاء و پیشرفت دستگاه قضائی استان برگزار گردید.

اطاله دادرسی پیامد های منفی امنیتی ، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را برای کشور دارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان یزد در این نشست ،  بر کاهش اطاله دادرسی و تسریع جریان دادرسی توأم با دقت تأکید کرد و اظهار داشت : یکی مؤلفه ای دادرسی عادلانه تسریع در دادرسی توأم با دقت می باشد که جز با تلاش و همکاری قضات این دادگستری محقق نمی شود.

غلامعلی دهشیری با بیان این نکته که اطاله دادرسی از زخم های دیرین و آسیب های مزمن دستگاه قضایی است ، افزود: اطاله دادرسی از مباحث گریبانگیر قوه قضائیه است که از قبل از انقلاب نیز وجود داشته و پیامد های منفی امنیتی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی را برای کشور دارد.

وی اطاله دادرسی را موجب نقض حقوق شهروندی ذکر کرد و بیان داشت : همین مسئله منجر به تبعات سیاسی و بالطبع موجب فاصله مردم از دولت و نظام خواهد گشت.

این مقام قضایی با اشاره به تبعات اقتصادی اطاله دادرسی در کشور ، گفت : چنانچه روند رسیدگی به پرونده های اقتصادی طولانی شود ممکن است منجر به ورشکستگی شرکت ، بیکار شدن کارگران و در نهایت فرار سرمایه از کشور شود.

دهشیری تصریح کرد : در این نشست سعی می گردد ، شیوه رسیدگی و نواقصی که در شکل دادرسی است بررسی و راهکارهایی جهت بر طرف کردن این نواقص ارائه گردد تا رسیدگی به پرونده ها با سرعت و دقت انجام گیرد.

شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد با هدف کاهش زمان رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی قضات محاکم شهر یزد به صورت آزمایشی هفته ای یک روز را با تعیین وقت دادرسی قبلی تا ساعت 5 عصر در محل کار خود حاضر بوده و رسیدگی به پرونده ها را انجام دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.