۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 279142

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز شنبه نوشت که هکرهای روس سال گذشته میلادی به سامانه رایانه ای غیرمحرمانه کاخ سفید رخنه کردند و به برخی از ایمیل (رایانامه) های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دسترسی یافتند.

هکرهای روس ایمیل های اوباما را خواندند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری روزنامه «نیویورک تایمز»، این مطلب را مقام های ارشد آمریکایی اعلام کردند که در جریان تحقیقات قرار گرفته اند.

به گفته این مقام ها، هکرهای روس همچنین به سامانه های غیرمحرمانه وزارت امور خارجه آمریکا نیز رخنه کردند اما به نظر نمی رسد که توانسته باشند به سرورهای اصلی و محافظت شده نفوذ کنند.

این هکرها در عین حال به آرشیوهای نامه های الکترونیک افراد درون و بیرون از کاخ سفید که اوباما به طور منظم با آنها مکاتبه داشته است، دسترسی یافته اند.

مقام های کاخ سفید گفته اند که هیچ شبکه محرمانه ای هدف نفوذ قرار نگرفته و هکرها به اطلاعات محرمانه دست نیافته اند.

در عین حال مقام ها اذعان کرده اند که سامانه غیرمحرمانه رایانه ای نیز بطور معمول حاوی اطلاعات زیادی است که در برخی موارد اطلاعات حساسی هم محسوب می شوند از جمله اطلاعاتی شامل برنامه کاری، مکاتبات رایانه ای با سفیران و دیپلماتها، بحث درباره قوانین در دست اقدام و برخی بحثها درباره سیاست های کاخ سفید.

به گزارش پایگاه اینترنتی «هیل»، شبکه خبری «سی ان ان» پیشتر در ماه جاری گزارش داده بود که هکرهای مرتبط با دولت روسیه به یک رونوشت(کپی) از برنامه کاری اوباما که در اختیار رسانه ها نبوده، دست یافته اند.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در آن زمان از اظهارنظر درباره اینکه چه اشخاصی مسئول این اقدام بوده اند خودداری کرده بود.

روز پنجشنبه نیز «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا افشاء کرده بود که هکرهای روس پیشتر در سال جاری میلادی به شبکه های غیرمحرمانه وزارت دفاع نفوذ کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.