۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 279148

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از وزش تندبادهای شدید در این استان خبر داد و گفت: بزرگترین این تندبادها به سرعت 105 کیلومتردر ساعت در دامغان به ثبت رسید.

سرعت تندباد در دامغان از 105 کیلومتر گذشت
«احمد طاهری» با بیان این‌که این تندبادها از دیروز استان سمنان را در بر گرفتند، اظهار کرد: کانون این تندباد احتمالاً در داخل کشور است و بخش وسیعی از استان و از جمله گرمسار و سمنان را دربرگرفته است.

تغییر جهت تندبادها به سمت مناطق کویری و بیابانی جنوب

وی از تغییر جهت این تندباد در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه این تندباد در سمنان به سمت بیابان‌ها و مناطق جنوبی استان تغییر جهت داده و وارد مسیر شمالی استان که شهرستان‌های مختلف استان در آن واقع شده‌اند، نشده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان این‌که وزش این بادها معمولاً در طول سال چندین بار در استان اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: با وجود شدت بادها خوشبختانه تاکنون گزارشی دال بر واردشدن خساراتی به بخش‌های مختلف در استان به ستاد مدیریت بحران استان گزارش نشده است.

کاهش دمای مناطق شمالی استان به صفر درجه

طاهری، از کاهش شدید هوا در مناطق شمالی این استان خبر داد و افزود: دمای هوا در مناطق شمالی استان نیز کاهش چشمگیری داشته و در برخی مناطق به صفر درجه نزدیک شده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که در این شرایط از سوی مدیریت بحران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط 48 ساعت پیش از وقوع حادثه اطلاع‌رسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: در دو روز پیش به شیوه‌های مختلف و از طریق رسانه‌های جمعی شرایط جوی و راه‌های رویارویی با آن به عموم مردم اطلاع‌رسانی شده است.

وی به برخی از این اقدامات اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی آنلاین به کشاورزان پیشرو از طریق ارسال پیامک، ارایه اطلاعات و تمهیدات لازم از سوی کمیته هفتگی مدیریت بحران استانداری به سازمان جهادکشاورزی، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و از جمله صداوسیما و... از جمله اقدامات پیشگیرانه در خصوص کاهش اثرات ناشی از این رویداد طبیعی در استان است.

کشاورزان و باغداران سمپاشی و محلول‌پاشی نکنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در پاسخ به این پرسش ایسنا که توصیه‌ی شما به کشاورزان و باغداران چیست؟ گفت: در این شرایط به کشاورزات توصیه می‌شود که از سمپاشی و محلول‌پاشی به طو جد خودداری کنند، چون سمپاشی و محلول‌پاشی در این دوره هم بی‌اثر است و هم سلامت و بهداشت دیگر مردم را به مخاطره می‌اندازد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.