اسدي: كسي نمي تواند به فدراسيون بگويد با كي كاركند

به گزارش قدس آنلاين، سرانجام تفاهم برای ماندن کارلوس کی‌روش در تیم ملی انجام شد تا وی به زودی فعالیت دوباره خود را در فوتبال ایران آغاز کند.بر همین اساس و پس از توافق انجام شده به سراغ علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال رفته تا در این خصوص آخرین اظهارات وی را جویا شویم:

تفاهم‌نامه برای ماندن کی‌روش در تیم ملی در نهایت انجام شد. در این مورد چه ارزیابی دارید؟

هر کاری که به سمت وحدت برود خوب و عقلانی است چرتکه وحدت باعث ایجاد منافع ملی می‌شود و این موضوع برای ما ارزشمند است. با این حال بهای این وحدت هم خیلی مهم است و بهای آن این است که هرکسی در چارچوب وظایف خودش عمل کند. از ابتدای کار نگاه من همین طور بود و هیچ زمان هم تغییر رفتار و گفتار نداشته‌ام.

برای اینکه استدلال بیاورم که هیچ زمان به دنبال حذف یا اضافه کسی نبوده‌ام، می‌توانید به صحبت‌های قبلی خودم که کی‌روش نیز در صحبت‌هایش به آنها اشاره کرده بود استناد کنید. خود کی‌روش گفته بود که من در جلسه‌ای به وی عنوان کرده بودم که رفتن او در زمان فعلی به 5 دلیل منطقی و عاقلانه نیست. پس این صحبت‌هایی هم که می‌شود که هر کسی نمی‌تواند با ایشان کار کند از فدراسیون برود، مطمئن باشید من در بین آن دسته نیستم و اصلاً خودم را در بین آن دسته‌ از افراد نمی‌دانم که کسی بخواهد به من بگوید با فرد خاصی کار کنم یا کار نکنم. من خودم گفتم که باید همه در چارچوب‌ها کار کنند و اگر چارچوب‌ها مشخص باشد دیگر نیاز به حذف یا اضافه کسی نیست.

 سرآغاز این داستان آنجایی بود که شما در مذاکراتی که با کی‌روش داشتید، نتایج و عملکرد تیم ملی را در زمان برانکو با وی مقایسه کردید که گویا این موضوع برای سرمربی پرتغالی این ذهنیت را به وجود آورد که فدراسیون فوتبال می‌خواهد با او قطع همکاری کند.

فدراسیون حقوقی برای خودش دارد که بر طبق آن می‌تواند در هر زمانی تصمیماتی را بگیرد که آن را به صلاح مدیریت و منافع مردم می‌داند و این یک موضوع واضح و بدیهی است. سؤال و مقایسه هم هیچکدام دلیلی بر حذف یا اضافه کسی نیست. مگر نمایندگان مجلس از دولت سؤال نمی‌کنند؟ وقتی سؤال و مقایسه می‌کنند، کسی حذف می‌شود؟

نماینده وزارت ورزش دیروز به شدت علیه مخالفان کی‌روش صحبت کرد و گفت که کسانی که نمی‌توانند با سرمربی تیم ملی کار کنند، از فدراسیون بروند. چه اتفاقی افتاد که وزارت ورزش بخواهد این چنین از مخالفان کی‌روش عبور کند؟

این برداشت شماست. اگر وزارت ورزش بخواهد از کسی عبور کند با کسی رودربایستی ندارد و راحت می‌گوید که چه کسی نباشد و چه کسی باشد. این یک حکم کلی است که وقتی ما به وحدت رسیدیم، دیگر همه آدم‌ها باید در چارچوب حرکت کنند و از اول هم همه نظرات همین بود که همه در چارچوب وظایف خود عمل کنند. اگر کسی در چارچوب وظایف خود کار نکرد که حتماً نباید از اعضا و پرسنل فدراسیون باشند، بلکه این افراد می‌توانند از طرف مقابل قرارداد هم باشند. این یک جمله دوطرفه بوده و برای همه است اما اگر تفاسیر محدود نسبت به آن اتفاق می‌افتد این یک نوع زیرکی است و اشکالی هم ندارد. این زیرکی را کسانی می‌توانند پاسخ دهند که روند برخورد و تفکر سیستماتیکش از قبل و بعد با هم در تناقض باشد. من به شخصه از ابتدای قضایا بحثم این بود که همه آدم‌ها در هر حوزه‌ای هستند باید در چارچوب وظایف خود عمل کنند. هیچ جا در صحبت‌هایم نگفتم که کسی باید حذف شود یا اضافه شود. اگر فضا درست کردند و این حرف‌ها را از قول من زدند، خودشان باید پاسخ دهند که چرا فضای کاذب ایجاد کردند.

گفته بودید که منتظرم برنامه‌های کی‌روش مصوب و برای اجرا شدن به شما ابلاغ شود، در این مورد برنامه‌ای به شما ابلاغ شده است؟

تازه دیروز تفاهم شده است و باید منتظر این تصمیمات باقی ماند.

 بحث ممنوع‌الخروجی کی‌روش به کجا رسید؟

دنبال آن هستیم تا مشکل را حل کنیم. در هر صورت تعهد پرداخت مالیات کی‌روش با فدراسیون فوتبال است.

شایعه شده که با حل این مشکل و خروج کی‌روش از ایران، او دیگر پشت سرش را نگاه نخواهد کرد و حتی برخی این فضای توافق و تفاهم را سناریویی از سوی سرمربی تیم ملی می‌دانند تا کی‌روش در فضایی آرام بتواند مشکلش را حل کند.

خیلی از کسانی که این سناریوها را می‌نویسند، نویسنده‌های خوش فکری نیستند.

 اما باور کنید که این سناریوها را افراد نزدیک به فدراسیون فوتبال مطرح می‌کنند.

من نه نویسنده هستم، نه کارگردان و نه بلدم نقش بازی کنم.

 پس از جلساتی که با کی‌روش داشتید، سرمربی تیم ملی چند بار از کلمه «دزد دریایی» استفاده کرد. این کلمه از کجا آمد و چرا کی‌روش چند بار آن را به زبان آورد. آیا در جلساتی که داشتید شما از این لفظ استفاده کردید؟

فکر می‌کنم این ادبیات در شأن و شخصیت مسئولان مسئولان فدراسیون نیست. رد و بدل شدن این الفاظ با این ادبیات و ادبیاتی که در حوزه بهزیستی و زیست محیطی مطرح می‌شود در شأن آدم‌های معلم و تحصیلکرده و کسانی که بحث اجرایی دارند نیست که ما مصداق‌هایی از این جملات را بیاوریم. این ادبیات آثار تربیتی غلطی در کشور ما و در هر جای دنیا دارد و از سوی هر کسی گفته شود پسندیده نیست.

 بعد از زلزله نپال، کار بازگشت تیم ملی دختران زیر 14 سال به کجا رسید؟

خداراشکر هیچ مشکلی ندارند و درصدد این هستیم که در صورتی که پروازها لغو نشود، آنها را زودتر به ایران بازگردانیم تا خانواده‌هایشان از نگرانی دربیایند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.